Draait Win7 op 790mb ram

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hiper94

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2009
Berichten
77
Hallo allemaal,

Ik wil graag Win7 home prenium kopen maar ik twijfel of me pc het kunt draaien.

Informatie over me pc:
Acer Aspire T180,
AMD Athlon 64 X2 Proccesor 4200+,
766.8 MB RAM
NVIDIA GeForce 6100 nForce 405.


Maar ik twijfel eigenlijk om me RAM want, me RAM is 766.8 MB dat is volgens microsoft niet genoeg ze zeggen dat je 1GB moet hebben maar is dat wel waar? Want, Ik gebruik nu Windows Vista Home Prenium 32 Bit dat zat er standaard op en die draait wel goed. Ze Zeiden ook met vista home prenium dat je minimaal 1 GB moet hebben maar, dat klopt niet.
Ik ben niet echt een gamer ik speel maar 1 spel en dat is CoD2.

Me vraag is nu: Kan ik Win7 Home Prenium met een RAM geheugen van 766.8 MB goed draaien op me pc en zal CoD2 er goed op werken net als me vista.

Hiper94` :D
 
** Oeps me titel is een beetje verkeerd het moet 766.8 MB RAM zijn en geen 790 RAM **
 
Ik heb gehoord dat de specificaties van Win7 heel erg meevallen ten opzichte van wat er online staat.
Probeer je pc te controleren met Windows Upgrade Advisor, gratis te downloaden op de Microsoft website.
Google moet de applicatie wel voor je kunnen vinden, ik weet zo uit m'n hoofd namelijk niet meer waar hij staat.

Mvg,
Robert
 
Ok ik download het even nu.

Hiper94`
 
Laatst bewerkt:
Ok ik heb de test gedaan en dit is de uitslag draait Win7 Home Prenium op me pc?

Hiper94`
 

Bijlagen

  • Naamloos.jpg
    Naamloos.jpg
    94,5 KB · Weergaven: 97
alleen je RAM schiet iets te kort,maar ik zou het gewoon proberen
 
Het werkt wel (Win7 Ultimatie NL gebruikt (zonder applicaties/anti-virus etc.) 80% van 512 MB fysiek geheugen = 400 MB op een pc met 512 MB intern (DDR2-)geheugen).

Natuurlijk is 512 MB / 766 MB niet toegesneden op het gebruik van tegenwoordig, dus geheugenuitbreiding is zeer gewenst.

Tijs.
 
Ik vind het echt raar op de sticker van pc staat er 1GB DDRII maar als ik tests doe op internet (verschillende sites) kom ik op 766.8 MB uit :confused:
Wat moet ik nou geloven?? --> wat er op me sticker staat (orginele sticker van Acer) - of de tests van Win7 Advisor/tests op internet
 
Laatst bewerkt:
Je hebt zeker een ingebouwde videokaart? Indien ja, dan gebruikt die een bepaalde hoeveelheid intern geheugen als éigen geheugen.

Tijs.
 
Zo raar zal het niet zijn, je hebt waarschijnlijk een onboard videokaart die geheugen gebruikt. (Shared memory)
 
Dan klopt het dus: Je in het moederbord geïntegreerde videokaart leent dus geheugen ('shared memory' is idd. de juiste term, zoals Crash dat genoemd heeft).

Zou je een aparte videokaart hebben gekocht (met (voldoende) eigen geheugen erop voor de resolutie die je draait), dan had je meer intern geheugen voor Windows beschikbaar gehad.

Tijs.
 
in je kast zitten alle aansluiting bij elkaar. zit daar de kabel van je monitor in dan gebruik je onboard.
zit de monitor kabel in een expantie slot (PCI,AGP,PCI express) dan heb je een losse video kaart.
(zie plaatje )
1 is onboard
2 is losse video kaart
 

Bijlagen

  • 0,1425,sz=1&i=148462,00.jpg
    0,1425,sz=1&i=148462,00.jpg
    16,1 KB · Weergaven: 42
Nope, heb dat ook niet gekocht.

Mogelijk biedt dit enige opheldering:

"Onboard: De elektronica is in het moederbord geïntegreerd. Deze versie bezit vaak geen eigen geheugen, maar gebruikt het werkgeheugen van het systeem. Deze oplossing biedt standaardprestaties. Omdat de video een deel van het gewone werkgeheugen gebruikt wordt deze oplossing wel Shared Memory Architecture (SMA) genoemd".

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Videokaart
 
windows 7 kan zelfs nog op een pentium 3 draaien (check youtube ) dus jouw pc moet het ook aankunnen. of het snel is is een ander verhaal. in een virtuele omgeveing waar ik windows 7 op heb getest wekte het redelijk met 768 mb ram 512 is echt te weinig.
je kan ook een dualboot maken of een extra hd erbijhangen en daarop win7 installeren om te testen.
 
Ok bedankt allemaal ik ga denk ik dan XP halen welke versie van XP is goed voor mij pc?
 
Wat je ook kan doen is een aparte videokaart kopen en je onboard kaart uitschakelen, dan word je volledige 1 GB DDR2 geheugen benut.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan