• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Draaitabel: datums worden getoond als maanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

ArjanVos

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2015
Normaliter gaan draaitabellen met datums gewoon prima, maar nu heb ik er een waarbij de datums reeds in de veldenkiezer worden getoond als maanden. In de brontabel staan alle datums netjes in format dd-mm-jjjj. Helaas kan ik vanwege vertrouwelijke data het bestand niet delen, wel de screenshot hieronder.

Dit heeft dus niet te maken met groeperen en datumnotatie, zoals ik in andere topics tegenkom. Ik heb het probleem ook niet kunnen reproduceren in een ander bestand. Iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen?

Datums draaitabellen.png

Dag Samsung6713, dankjewel voor je reactie. Maar het gaat dus niet om een probleem met groeperen, zoals ik al zei in mijn omschrijving. In de veldenkiezer zie ik al de verkeerde notatie. Als ik in de draaitabel zelf met Ctrl+Z degroepeer en vervolgens de datumnotatie aanpas naar dd-mm-jjjj, dan blijft hij desondanks toch gewoon de drie letters van de maand aangeven.

Ja, dat zou ik graag willen. Alleen krijg ik het niet gereproduceerd. Kopieer ik alles naar een nieuw bestand, dan gaat het wel gewoon goed. Het originele bestand bevat een hoop query's en onderlinge verwijzingen, anders was opnieuw bouwen ook nog wel een optie. Maar helaas zou dat nogal wat werk kosten.

Eureka!

Ik heb alle reeds gemaakte draaitabellen op deze brontabel verwijderd en vervolgens opnieuw gemaakt. Dan gaat het wel goed. Vreemd... maar het werkt. En daar gaat het uiteindelijk om :d

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan