• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Draaitabel met variabele gegevens

• Onderwerp starter Onderwerp starter TEP
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

TEP

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2017
Hallo

ik heb een draaitabel, net zoals ik 'm wil. Enig probleem: de tabel is gebaseerd op gegevens van een gans jaar, en ik wil dat enkel de laatste 3 maanden getoond worden (huidige maand -1 en -2).
En ik bedoel niet handmatig, dat lukt wel natuurlijk, maar de tabel loopt 's nachts automatisch via ons ERP-systeem, daar wordt een soort 'foto' genomen van de draaitabel en gepubliceerd op een website.

=> dus vandaag 29/11 moet de tabel sept, okt en nov laten zien, maar overmorgen 1 december schuift alles 1 maand op en mag enkel okt, nov en dec getoond worden.

dacht ergens aan de functie "maand(vandaag())-2" of dergelijke, maar dan binnen een draaitabel.

kan dat?
alvast bedankt. Gr, T.

Kijk eens naar de Datum filter mogelijkheden: Dit kwartaal...

###EDIT### Never mind, je wil de laatste drie maandenm dat is niet per se een kwartaal.

Laatst bewerkt:
*voeg een hulpkolom toe aan je gegevens om die datums te markeren die in die 3-maandelijkse termijn vallen
vooraf maak je een cel als met een referentiedatum, nl. de 1e dag van je 3-maandelijkse termijn
Code:
=ZELFDE.DAG(VANDAAG()-DAG(VANDAAG())+1;-2)
Dan voeg je die hulpkolom toe aan je draaitabel in de paginafilter van je draaitabel.
* andere oplossing via een macrootje
post anders een voorbeeldje

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan