• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

draaitabel

• Onderwerp starter Onderwerp starter hanna
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

hanna

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Dag,

In de bijlage zit een bestand waar een bijlage gemaakt moet worden van de kolom b,f,t
Dit lukt niet omdat er zoveel lege cellen in het bestand zitten.

Is hier een oplossing voor??

Bijlagen

Ik bedoel dus dat er een draaitabel van gemaakt moet worden, niet een bijlage.

Hanna,

Het probleem is niet de lege cellen, maar de verschuiving ervan.
Je mooet eerst zorgen dat alle horizontale rijen met elkaar overeenkomen
Verberg de niet relevante kolommen maar eens, en je zult zien dat het een "zooitje "is

Albatros

Ik snap niet wat je bedoelt, als ik het verberg zie ik dit, zie bijlage.

Bijlagen

Hoi,

Ik heb ze zelf maaar even verborgen. Wat je nu ziet in bv rij 10, 11 en 12, is dat hier losse getallen staan, zonder dat er een geboortedatum of naam voor staat.
Ik bedoel dus, schuif de getallen omhoog, zodat er een kompleet gevulde rij staat

Albatros

Bijlagen

Ja, natuurlijk echt wel stom, ik snap trouwens niet waar die rijen zonder geb. dt. vandaan komen maar dat zoek ik wel uit, bedankt voor op het goede spoor zetten.

Hoi,

Nog even verder vragen, in T9, 10, 11,12, staan de gevens van B9, dus die heb ik nodig in de draaitabel, en dat lukt dus op deze manier niet, en als je in B10, 11, 12 ook de zelfde naam zet, dan lukt dat ook niet.

Is er een manier dat excel de gegevens van 1 persoon wat over deze cellen s verdeelt toch goed in de draaitabel krijgt.

Ik hoop dat je snapt wat ik schrijf??

Hoi Hanna,

ik heb de tabel ff fictief aangevuld als voorbeeld.

zorg eerst dat de kopregel in één cel staat
- opmaak, celeigenschappen, uitlijning, terugloop aanvinken (event. Vertikaal gecentreerd)

vervolgens kun je de draaitabel maken, en de juiste koppen selecteren

zie bijlage

Suc6
Albatros

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan