Draytec router en WinMx

Status
Niet open voor verdere reacties.

Elisa

Inventaris
Lid geworden
5 feb 2002
Tot nog toe had ik geen problemen met uitgaande en binnenkomende programma's maar met WinMx wil het niet lukken op de normale manier met mijn router (Poort 6257 en 6699 o.i.d.)
Nu heb ik geprobeerd bij Draytec iets te veranderen maar eerlijk gezegd.......welke poort moet ik nemen en in welk schermpje. Het zegt me nog helemaal niets.

Zou iemand me een plezier willen doen en een screenprintje laten zien in welk scherm ik aan de gang moet? Ik zou WinMx n.l. liever op een andere, niet zo voor de hand liggende, poorten willen hebben.
Wat zijn b.v. veiliger poorten...........de lage nummers?

hier is een recente lijst et poortnummers. Je moet zoeken naar "unassigned"nummers, grootte heeft geen belang.
http://www.iana.org/assignments/port-numbers
Ikzelf probeer soms de standaardnummers of dezelfde met een 1 ervoor.
Ik denk niet dat het aan je router ligt, eerder aan je provider. Ik heb er ook een tijdje last mee gehad.
Hier de schermpjes waar te veranderen:
eerst de tcp
De UDP in 't volgende bericht

Bijlagen

• tcp.jpg
    tcp.jpg
    59,3 KB · Weergaven: 20
UDP blad in bijlage

Bijlagen

• udp.jpg
    udp.jpg
    71,1 KB · Weergaven: 45
Papajo!! Jou heb ik lang niet gezien :)

Bedankt voor je hulp. Als Helpmij straks wat sneller is zal ik de bijlagen openen. Nu lukt het total niet.
Je hoort nog van me.

Och wat jammer. Jij had er WinMx uit begrepen maar het gaat om Draytek. Daar moet je ook iets doen.
In WinMx had ik het al veranderd (ook al heb ik maar een greep gedaan naar de poort) maar kreeg het niet voor elkaar in Draytek.
Dus, als je daar ook thuis in bent ;)

Yes, I remember Elisa ...
Voor jou had ik al die uitleg niet moeten doen.
't Zal toch je router zijn dan.
Ik heb eens gezocht op winmx en er was ook iemand die last had van z'n router, hem dan maar op factory defaults zette waarna het allemaal terug werkte. Misschien is het iets !?
Ik zoek ook nog een op die draytec router.
Groetjes
Jo

Ondertussen hier iets in 't Duits ???
Ging over poortnummers voor E-mule met Draytec router.

also du musst auf dem Router die Ports freigeben.....

Einfach 192.168.1.1 also Router Einstellungen und dann unter

NAT (Network Address Translation) und dann

NAT-Ports öffnen und dann

klickst du 1 ein und tippst ein::.

bei aktivieren einen haken machen und Beschreibung ist egal...
und unter lokaler Rechner deine IP auswählen bei mir 192.168.1.10 kannst aber auch rechts auf suchen klicken ....

dann stellst du bei 1 und 2 TCP ein und tippst beim ersten
start port 4662 und end port auch
bei nummer 2 start p.. 4661 und end p.. 4661 bei 3 und 6 stellst du UDP ein... bei dem einen dann 4665 (start und end) und bei dem anderen 7665 (start und end)

bei 4 und 5 auch nochmal tcp und 7662 (starrt und end) und 7661 (start und end)

Mit ok bestätigen das wars ...

Hoffe es hat dir geholfen...

bye bye

Straks meer.

Hmm hoe staat het met jouw Duits :cool:

also du musst auf dem Router die Ports freigeben.....
je moet op de router de poort vrijgeven
Einfach 192.168.1.1 also Router Einstellungen und dann unter NAT (Network Address Translation) und dann
NAT-Ports öffnen und dann
simpelweg via 192.168.1.1 router instellingen en dan onder NAT, Nats poorten openen.
klickst du 1 ein und tippst ein::.
Je klikt op 1 en dan typ je in
bei aktivieren einen haken machen und Beschreibung ist egal...
bij activeren een haakje zetten, de omschrijving maakt niet uit
und unter lokaler Rechner deine IP auswählen bei mir 192.168.1.10 kannst aber auch rechts auf suchen klicken ....
en onder lokale rechten je IP ...............(auswahlen) bij mij 192.168.1.10 kun je ook rechts op zoeken klikken.
dann stellst du bei 1 und 2 TCP ein und tippst beim ersten start port 4662 und end port auch
bei nummer 2 start p.. 4661 und end p.. 4661 bei 3 und 6 stellst du UDP ein... bei dem einen dann 4665 (start und end) und bei dem anderen 7665 (start und end) ue]Ik snap er nu de ballen niet meer van dus ik typ maar wat :) dan zet je bij 1 en 2 TCP één en typeje bij eerste start poort 4662 en eind poort ook bij nummer 2 start poort 4661 en eindpoort 4665 (begin en einde) en bij de anderen 7665 (begin en eind)
bei 4 und 5 auch nochmal tcp und 7662 (start und end)
und 7661 (start und end)
[bij 4 en 5 nogmaals tcp en 7662 (begin en einde) en 7661 (begin en einde)
Mit ok bestätigen das wars ... met ok bevestigen

Hoffe es hat dir geholfen...

Ich hoffe es auch :D. Dankeschon

Laatst bewerkt:
lokaler rechner = strikt vertaald de 'plaatselijke rekenaar' oftewel je eigen PC.
Wat ik er uit begrijp is dat je met je router niet alleen het IP-bereik moet opgeven (hier in dit geval adressen in bereik 192.168.x.x (een bereik dat vrijgegeven is en iedereen plaatselijk als intranet kan gebruiken). Je moet daar het IP van je eigen PC uitkiezen en voor die PC instellen welke poorten vrijgegeven mogen worden voor welke soorten paketten (TCP,UDP,...).
Als jij een intranetje gebruikt kan je dat doen; gebruik je je router voor variabele IP-adressen dan zal het moeilijker zijn om voor je PC die instellingen te doen.
Je kan dus met je router instellen welke poorten voor welke paketten openstaan (in en uit), en misschien zelfs voor welk programma (zoals bij een firewall). Trouwens een firewall kan ook veel blocken zonder dat je het weet, kijk die ook maar eens na.
Vermits in én uit openstaat voor bepaalde porten vergroot je ook het risico voor ongecontroleerd in en uitgaand verkeer. Inkomend is uiteraard gevaarlijk. Denk eraan.
Ik zoek nog wat verder.
Jo

En om op je eerste vraag te antwoorden:
je moet dus in je router die poorten die winmx gebruikt gewoon vrijgeven (nu ja gewoon is niet zo gewoon).
Hopelijk helpt het al wat.
Jo

Dat is behoorlijk wat leesvoer maar een stuk beter te begrijpen met al die plaatjes er bij. Dat werkt bij mij beter dan alle bla bla. Al die technische kreten zijn zo moeilijk.
Ik heb de site opgeslagen en voorlopig ben ik wel even bezig :-)
Heel erg bedankt voor de moeite Papajo
attachment.php

En nu maar hopen dat de bijlage wel goed gaat.
Het wordt bedtijd :)

Laatst bewerkt:
Graag gedaan.
Laat maar eens weten of het dan werkt.
Apropos: is die duur die router en hoeveel pc's kan je er aan kwijt ?

Jeetje, ik heb Draytek, Vigor 2200usb.
En maar blij zijn met de verhoogde snelheid van
Planet :(
Ik bekijk het maar nuchter want snel downloaden is (in mijn veelvuldig gebruik van WinMX) nog altijd afhankelijk van de andere partij en geduld heb ik ook.
Maar.........het is wel jammer. Tweaken? Hmm mij te link.
Ik wacht wel op een aanpassing van Mxstream en Draytek.
Je vindt wel een hoop documentatie! Surfen moet ik toch eens wat beter leren.

De router kostte rond de € 150,-.
Eigenlijk hebben we'm alleen gekocht omdat ik niet van een trojan af kon komen. Mijn man heeft van pure ellende een eigen pc gekocht want ik was meer offline dan online :D

Zolang alles goed gaat, niet te veel veranderen dus.
Je kan wel eens je settings testen en wel best hier:
http://www.dslreports.com/tweak
Die geven ook info over wat en hoe (goede site).
Voor de rest veel downloadplezier.
Jo

And here are the results ..........Utrecht/Planet :
Binnenkort krijg ik weer een gratis verhoging van snelheid.
attachment.php

Die bijlages willen maar niet :(

Laatst bewerkt:
Het afhalen van de bijlagen gaat hier ook met grote vertraging (ik moet er wat op wachen, maar dan gaat het ineens wel), maar ik krijg ze wel.
Is dat wel een resultaat van op dslreports ?? Kijk toch ook daar eens. Zij geven tips om je verbinding aan te passen, te optimaliseren. Echt de moeite.
Overigens toch geen heel slechte resultaten.
Ik heb wel ong. 250 kBytes/sec down, maar ook max. ong. 15 kBytes up.
En zoals je zei: downen via winmx is zeer sterk afhankelijk van je downloadbuddy. Ik zoek tot ik minimum 5 kBytes/sec vind om verder te gaan, als maximum heb ik regelmatig wel eens 150 tot 250 kBytes/sec, maar dan meestal alleen via de opennap-servers. Dat heet dan gelukkig zijn.
B.t.w.: hier lukken die smilies (langs het invulvak) niet !??

Smiley's? Kun je nagaan hoe lang je al niet hier geweest bent. Doet het al heel lang niet.
Ga op een smilie staan. Dan zie je de naam b.v. cool
je maakt er van : cool : (alle aan elkaar natuurlijk) :cool:
grin : ) :) big grin : D :D ; ) knipoog ;) : eek : :eek:
enz.

Het hoogst wat ik tot nu toe haalde was 85. Open Nap servers heb ik ook.
Ik ben nog te druk geweest om die poorten te regelen.
Moet ik wel doen want ik kan prima downloaden maar de meesten gooien me er af omdat ik niet share :confused: Anderen weten me weer wel te vinden. Misschien gaat alleen het browsen niet goed.
In ieder geval is mijn queue van 40/50mensen nu geslonken tot 1 per uur. Aardig verschil :D

Ja ik liet het meten op DSL reports. Zonder echter eerst de verbinding te optimaliseren.

:)
:D
;)
:p8-0:
:thumb:
:love:
Ik heb het gesnapt.
Merci, merci
Jo
:o

Status
Niet open voor verdere reacties.