dreamweaver cs4 / Show region if

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeel2008

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2008
Berichten
839
hallo, met dreamweaver cs4 heb ik een site aan een database gekoppeld.
ik heb drie vragen:

1. ik wil gegevens tonen op dezelfde pagina. ik heb een pagina met een zoekveld. zodra ik een record vind wil ik niet doorgeschakeld worden naar een andere pagina, maar ik wil dat het resultaat op dezelfde pag getoond wordt. kan dat? (met een anker is het me niet gelukt, het probleem is: hoe geef ik een tabelrij of tabelcel een naam waar ik naartoe verwijzen kan).

2. bij sommige records is een foto.
maar niet bij alle.
als er een foto is moet die getoond worden, dat kan met het servergedrag Show if region is empty/not empty. maar in de tabelcel daarboven moet tekst komen ALS er een foto is. echter, hoe doe ik dat? het is gewone plain text , iets als "foto". dus geen databasemateriaal. hoe zeg ik nu: toon de tekst "foto" in tabelcel A als er in tabelcal B materiaal (een foto in dit geval) getoond wordt.

3. er is een databasetabel met een reeks achternamen en voornamen.
sommige namen hebben een tussenvoegsel (Piet DE Vries), sommige niet (Jan Jansen).

de namen moet zo getoond worden:

Vries, de Piet
Jansen Jan

het gaat om de komma.
die moet alleen getoond worden als er een tussenvoegsel is.
als ik de komma gewoon in de tabel typ, tussen recordset-element 'achternaam' en recordset element voorvoegsel, dan wordt ie altijd getoond.

dan krijg je

Jansen , Jan en dat wil ik niet.

een paardenmiddel om dit op te lossen is een extra veld in je database te maken, genaamd Komma. dan kun je daar een komma typen als er een voorvoegsel is. maar dit is wel van erg dik hout zaagt men planken, lijkt me. of niet?

iemand een idee?

groet Jeel2008
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan