drie div's naast elkaar, linker en rechter flexibele breedte?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Speed Report toevoegen aan de Tools van de Webdeveloper Toolbar

Hoi Ivo,
Ik heb de "Speed Report"-optie al jarenlang in de Tools van de Firefox Webdeveloper Toolbar zitten, en dacht dat ie er automatisch in zat. Maar als ik mijn LangeTermijnGeheugen aanspreek, geloof ik dat ik 'm er zelf bij heb gezet, want dat kan ook.

Dat gaat als volgt:
In de Toolbar naar het Options-menu > kies optie "Options..." > tabblad "Tools" > knop "Add...".
Daar vul je de roepnaam in: "View Speed Report", en de link die gemaakt moet worden:
Code:
http://www.websiteoptimization.com/cgi-bin/wso/wso.pl?url=
Achter het = teken blijft het leeg, daar plakt de Toolbar zelf de URL in van de pagina die op het moment van gebruik op scherm staat.
Aldus ...

... Toevoegen Speed Report aan Webdebeloper Tools ...

SpeedReport-in-Webdev.png

... en even later (misschien nog even Firefox herstarten) staat de "View Speed Report" keurig in het rijtje van de Tools. :)

• Op soortgelijke manier kan je andere dingen toevoegen, of via de "Edit..." knop de settings van de tools wijzigen (bv. of de CSS-validator op css2.1 of css3 moet testen, met/zonder waarschuwingen, enz.).
  • Of je kan ook twee varianten van de CSS-validator maken voor het snellere werk.
  • Idem dito voor de HTML-validator (standaard laten testen op xhtml1.0-Strict kan nooit kwaad ;) *), enz.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

*) Waarom niet?

En je PS'js:

Ad ps1
Mijn oude handtekening:

Als een webpagina plots niet doet wat je wilt, raadpleeg dan eerst
de html-validator, vóórdat je wanhopig aan de css gaat sleutelen.
En vraag de css-validator om op alle punten en komma's te letten.
Staat er een (goed) DOCtype boven? Doet de pagina niet gewoon wat moet
volgens de html-specificatie en de regels voor css? Daarna pas sleutelen!
(als dat nog nodig is!) - O, ken je de Webrichtijnen (test) al?

=======
Ad ps2
Er staan tal van bookmark-synchronisatie add-on's in de add-on bibliotheek van Firefox. Daar zit vast wel een mooie bij.

• In de Firefox-opties zit ook een optie "Firefox Sync instellen"; die ken ik niet, maar zou ook iets kunnen betekenen.
  • Wat ook altijd kan: ergens een html-pagina online zetten waar je ze als links in hebt staan (bv. netjes geordend in rubrieken, al/niet uitklapbaar, enz.). Kan je een soort startpagina.nl van maken. *) - Die zal dan handmatig gesynchroniseerd moeten worden.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan