dringend hulp nodig - pci.sys fout?

Status
Niet open voor verdere reacties.

myar

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2006
Berichten
6
Hoi,

Mijn PC (met XP) start niet meer op. PCI.sys is beschadigd of kwijt. Ook veilige modus doet ie niet. Ik kan wel met de XP-cd in een menu komen waar ik kan kiezen voor XP installeren of repareren. Mijn scriptie staat op die PC en ik heb alleen een oude backup en net dagen keihard zitten werken - hellup -. Bij repareren kom ik in het repair-console. Als ik daar een opdracht in type dan krijg ik de melding "toegang geweigerd". Wat moet ik nu doen om die PCI.sys weer goed te krijgen? Ik wil heel graag m'n scriptie terug.
Groetjes, Mia.
 
ay...

da's niet zo mooi. Vele uren werk zijn nog niet verloren hoor :)

Kun je eventuel wel in DOS komen met een bootdisk (www.bootdisk.com)

zo ja: dan kun je het bestandje pci.sys extracten van de windowsXP CD

in dos tik je dan:

expand (CDDRIVE):\i386\pci.sy_ c:\windows\system32\drivers /y

CDDRIVE moet dan uiteraard de letter van je CDrom zijn.

Probeer ook in DOS even een kopie van je scriptie te maken, als je deze kunt vinden.

EDIT:

hier nog meer info: http://www.zdnet.nl/help.cfm?id=23556&p=2
 
Laatst bewerkt:
Heel erg bedankt zover. Van 't idee dat m'n scriptie pleiten is krijg ik 't mega te warm.
Die commandregel in Dos is precies de opdracht die ik in 't repair console gegeven heb. Als ik op deze PC (ook XP) in een Dos-scherm "help expand" intype dan kent ie heel dat commando niet. Werkt dat dan wel met 'n bootdiskette, sh.. ik heb geen diskette station, kan toch vast wel op een cd dan. Ga 't proberen en iig proberen m'n scriptie te copieren. Of anders naar 'n PC-expert. Kent iemand een goeie in Nijmegen?
Groetjes, Mia.
 
dit is het enigste wat je moet intypen



expand -r E:\i386\pci.sy_ c:\Windows\System32\drivers
 
commando is niet 'help expand' mar gewoon expand.

heb je dat al geprobeerd?
 
Ik had op mijn eigen PC ingetypt in het repair console:
expand d:\i386\pci.sy_ c:\winnt\system32\drivers /y
en toen kreeg ik : toegang geweigerd
Ik denk dat de toegang tot C of die map op C geweigerd werd.
Ik heb dat niet uitgeprobeerd, wel even op D gekeken en daar pci.sys gevonden maar verder niets geprobeerd.

Nu zit ik op de PC van een vriend en daar typte ik bij start - programmas - buroacc - opdrachtprompt : help expand. Ik dacht dat ik dan uitleg kreeg over dat commando maar hij kende 't hele commando niet.

Als ik straks thuis ben zal ik 't proberen met die -r erbij

Doei,Mia.
 
Ook stom, sorry......
ik had winnt ingetypt want dat had ik ergens gelezen.
Nou ja, hehe, ik ga 't proberen zoals jullie geschreven hebben.
Bedankt !! Mia
 
Ik ben terug bij af:

De opdracht expand d:\i386\pci.sy_ C:\windows\system32\drivers /y geeft toegang geweigerd

De opdracht expand -r d:\i386\pci.sy_ c:\windows\system32\drivers geeft parameter fout

Ik ga proberen om 't met 'n bootschijf te doen.

Mia.
 
De opdracht expand -r d:\i386\pci.sy_ c:\windows\system32\drivers geeft parameter fout

deze opdracht is dus wel goed... alleen een parameter verkeerd.

heet de map waarin je windows hebt geinstalleerd wel 'windows'?

en is d: wel je cd rom drive?
 
Je kan het bestand ook op een andere pc uitpakken, en op flop of cd branden.
Dan met een bootflop opstarten en gewoon los copieren.

Dit werkt vaak makkelijker.

Een ander optie om gebruik te maken van een util cd (http://www.nu2.nu/pebuilder/). Maar daar moet je wel enige kennis voor hebben.

Indien de veilige mode nog werkt, dan is het commando: sfc /f ook een optie.
 
Het is uiteindelijk gelukt !!!!!!
Met 'n bestand vanaf een andere comp.
Hartstikke bedankt,
m'n PC werkt weer
en m'n scriptie heb ik gelijk gekopieerd.
Myar.
 
mooi om te lezen dat het gelukt is.
veel suc6 er mee.
 
Beste mensen,

Ik heb hetzelfde probleem.

Een BSOD met de pci.sys melding.

Als ik de computer met een bootdisk opstart en pci.sys naar C:\Windows\System32\Drivers kopieer, start hij goed op.

Echter, start ik de computer weer overnieuw op, dan krijg ik weer hetzelfde probleem. Het lijkt alsof hij het bestand corrupt maakt tijdens afsluiten of iets dergelijks. Iemand enig idee?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan