dringende vraag: videokaarten die goed zijn

Status
Niet open voor verdere reacties.
Omdat jij behoort te weten dat je niet naar kloksnelheden moet kijken.
De 5400 is een leuke kaart, maar te traag om de snellere videokaarten bij te kunnen houden.
Hij wilde immers een videokaart van rond de 300 euro. Dat kan hij vergeten.

De HD4770 is een mooi kaartje, voor een leuke prijs.

dit zijn de prijzen:
http://tweakers.net/pricewatch/cat/...Ml61ogAAA18hXY&orderField=prijs&orderSort=asc

edit:
Nipponsei hieronder heeft gelijk: hij had het over 100-250. Ik weet niet hoe ik nu aan die 300 euro kom...
Hoe dan ook: De HD4770 is echt een hele goede kaart.
Wil je echt een stuk beter, dan moet je minimaal naar de HD4870 gaan kijken. En die kost al 150 euro of meer en die is dat prijsverschil niet waard.

Laatst bewerkt:
eerst had hij nog maar een budget van 100-250 euro?

en 2000mhz fsb valt opzich nog wel mee. er zijn mensen die meer willen met minder op dit forum.

maargoed de kaart die marsman aanraad is idd een prima kaartje mooie prijs ook.

dus, met de HD4770 kan ik ONGETWIJFELD alle games spelen? ook games zoals empire total war, crysis, gta4, left 4 dead, dead space, call of duty 5 en noem maar op? ik wil wel wat meer betalen als het moet, want ik wil echt alle games kunnen spelen

want ik vind de prijs toch redelijk laag, maar des te beter natuurlijk :D

de man in de winkel zei ook dat niet alle videokaarten in mijn pc passen. kan dit?

en is er geen nvidia variant hiervan?of is Asus net zo goed? want ik heb absoluut geen ervaring met kaarten die niet van nvidia zijn.

het is ook zeker dat deze kaart werkt op mijn pc?

mijn budget is inderdaad tussen de 0 en de 250 euro, zolang ik alle games kan spelen die momenteel uitkomen ben ik meer dan tevreden, maar daarmoet ik dan wel héél zeker van zijn, dat echt alle games perfect werken.

alvast héél hard bedankt, allemaal!

Laatst bewerkt:
Het zal vast kloppen dat niet alle kaarten passen.

De problemen waarom sommige kaarten niet passen:

1. Voeding niet zwaar genoeg - je hebt nog steeds niet vertelt welke voeding je hebt

2. processor te traag - je kan wel een super videokaart kopen, maar als je processor te traag is, dan kunnen spellen die videokaart niet goed gebruiken. (denk aan een ferrari motor plaatsen in een dafje -> dat werkt ook niet goed)

3. De kaart past fysiek niet in de kast, omdat de kast te klein is. Bijv omdat je een small form factor-kast hebt.
Je moet qua groottte een kast hebben als de meest linkse hieronder: (of groter -> dat is alleen maar beter)
hp-dc7900.jpg

images

Heb je wel een smalle kast, of zo'n zogenaamde barebone-pc, dan heb je wel een probleempje.
Ik ga er vanuit dat je wel een normale kast hebt.

Wat betreft de HD4770 is punt 2 geen probleem. Punt 1 verwacht ik ook niet, maar dat is puur gissen voor mij. Alleen jij kan vertellen welke voeding je hebt.
Of de kast een probleem is weet ik ook niet. Alleen jij kan dat vertellen.

mijn kast is alvast ruim genoeg, ja :cool:

ik zou het echt niet kunnen kijken op die voeding, ik zag er helemaal niets op plakken.

mijn kast is alvast ruim genoeg, ja :cool:

ik zou het echt niet kunnen kijken op die voeding, ik zag er helemaal niets op plakken.
Je hebt echt binnen in de computerkast gekeken?
Als er geen sticker op de voeding zit, dan is het nog erger dan ik dacht.
Bij wat voor winkel heb je die pc in vredesnaam gekocht? :mad:

Ik vrees dat je dan ook een nieuwe voeding moet kopen. Gaat je weer een 45 euro of meer kosten.
Kijk, je kan gaan gokken dat de voeding zwaar genoeg is, maar stel je voor dat het echt een slechte voeding is: dan blaas je dadelijk je systeem op en dan ben je verder van huis.

Kan je eens een foto maken van de binnenkant van je computerkast? Dus vooral het deel waar je voeding zit? Misschien herken ik iets...

hehe, wel, ik ken er absoluut niets van...

volgens mij is de voeding wel in orde hoor, alles werkt wel ok op mijn pc, en behalve de videokaart heb ik geen klachten.

ik ga overmorgen eens aan mijn vader vragen om te kijken :thumb:

dus, met de HD4770 kan ik ONGETWIJFELD alle games spelen? ook games zoals empire total war, crysis, gta4, left 4 dead, dead space, call of duty 5 en noem maar op? ik wil wel wat meer betalen als het moet, want ik wil echt alle games kunnen spelen.

even om terug te vallen op wat je eerder zei.

de opgenoemde spellen kun je hiermee wel spelen jah. maar niet op hoge settings. natuurlijk is er ook een heleboel afhankelijk van de rest van je systeem. empire, crysis en gta4 zul je niet op high kunnen draaien. dus als je echt op graphics kickt en je moet per se alles op het hoogst spelen dan gaat dat je niet lukken. maakt het je niet zoveel uit of het nu op medium of high staat zolang het maar speelt dan kun je met je huidige systeem vooruit.

zolang het op normale settings speelt, maar dan wel echt alle games, maakt het voor mij niet uit :thumb:

vanavond maar eens kijken naar die voeding.

in die winkel staat deze maand de Nvidia 9500 GT met 25% korting (ongeveer 75 euro kost ze nu)

is dit geen goede videokaart? volgens de verkoper kan ik hiermee ook alle games spelen.

wat denken jullie?

ik ga trouwens morgen (eindelijk) mijn pc ope draaien en nog eens kijken :thumb:

WEG BIJ DIE WINKEL.
Als ze je daar een 9500GT aanraden en zeggen dat ie alles kan draaien dan is dat een grove leugen.
Laat je toch niet bedonderen in dat soort winkels. Koop gewoon online een kaart.

Een 9500gt kost maar 50 euro... Niet 75 euro...
http://tweakers.net/pricewatch/cat/...Ml61ogAAA2MhXg&orderField=prijs&orderSort=asc

Een 9500gt is een slechte kaart. Hooguit voor mensen die niets meer uit kunnen geven. Maar het is gewoon geen gamerskaart.

helemaal mee eens... online kopen is echt wel veilig zolang je het maar bij de juiste winkels doet :P

aan een kant heeft de verkoper wel gelijk hoor... met die kaart kan hij alle spellen spelen...

weliswaar op de laagste settings maar spelen kan je xD

dat is dan ook de bedoeling!

ik wil alle games kunnen spelen, op welke setting maakt niet uit!

nu sta ik nog niet veel verder :(

maar met die HD4770 kom ik dus ongetwijfeld verder dan met die GT 9500?

iemand misschien een online webshop voor deze videokaart?

Die 4770, heb je daar een site van waar ik die rechtsstreeks kan bestellen naar België?Mijn ouders doen nogal moeilijk over online bestellen, aangezien ze ooit iets hebben gekocht dat helemaal nooit is aangekomen...

vanavond moet ik maar eens dringend die pc open draaien en naar mijn voeding kijken, ik vergeet het elke keer... ik laat in ieder geval nog iets weten voor ik de 4770 koop, want volgens mij is mijn voeding wel redelijk in orde, maar natuurlijk zou het dom zijn om het niet eerst even na te kijken.

is dit trouwens de volledige naam van de videokaart? CLUB3D ATI RV740 512MB GDDR5 PCI-E 2.0 2xDVI/1xTV-OUT 128Bit Retail

bestaan er ook verschillende versies van de ATI RV 740?

Laatst bewerkt:
Waarom doen je ouders moeite over online bestellen? (we leven in 2009, niet 1885...)

Ik heb al voor duizenden euro's online besteld. Je hebt in winkels een net zo grote kans om bedonderd te worden. Of zelfs een nog grotere kans.

Bij de meeste van de shops te vinden op tweakers staan ervaringen.
En je kan altijd een shop in jouw omgeving kiezen.

laat je ouders dit eens lezen dan.

online bestellen kan echt geen kwaad. natuurlijk zijn er oplichters maar het komt weinig voor.

plus dat als je bij alternate besteld word het bezorgt door TNT dus als je die niet vertrouwt kun je net zo goed ook geen briefpost meer sturen..

er word ook nog eens reclame gemaakt voor alternate hier op helpmij... dus bij die webshop zit je zowieso goed.

als je nog andere webshops wilt weten die je gerust kunt vertrouwen kun je het gewoon vragen er zijn genoeg mensen die het weten.

webshops zijn over het algemeen veel goedkoper als winkels en hebben als enige nadeel dat als iets niet op voorraad is je soms een aantal dagen moet wachten.

hier de 4770 ik zie trouwens ook dat hij bij weinig shops op voorraad ligt.

http://www.alternate.nl/html/produc...=HARDWARE&l1=Grafische+kaarten&l2=PCIe&l3=ATI

en hier nog een shop die je wel kunt vertrouwen

http://www.salland.eu/product/134402/sapphire-radeon-hd-4770-512-mb-21149-00-20r.html

heb trouwens een klein foutje gemaakt.. ik ben er standaard vanuit gegaan dat je een pci-e slot hebt zonder te vragen of je dat wel hebt xD

Laatst bewerkt:
ok...

ik ga nu effe mijn pc opdraaien en eindelijk eens kijken.

verder kan je me dus echt met 100% zekerheid zeggen dat ik alle, maar dan ook alle games kan spelen met de HD 4770?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan