BigLJohn48
Gebruiker
- Lid geworden
- 7 mei 2013
Mijn MP computer kocht ik 3 jaar geleden met een extra harde (SSD) schijf van 465 GigaBite. Die gebruik ik als opslagruimte, als Programma files voor mijn eigen bestanden en spelletjes, voor al mijn set-ups, ect. ect. Sinds vele jaren doe ik dat met succes zo, ook met de vorige computers. In de praktijk is in het verleden gebleken dat bij een zeer sporadische virus aanval, deze zich concentreert op Drive C, maar nooit op Drive D. Sinds ik ESET bezig heb ik nooit meer last gehad van virussen of andere indringers. Sinds een week heb ik problemen met Drive D. Als ik een spelletje op de computer speel, of gewoon een kladblok probeer te openen, word mijn beeldscherm soms helemaal wit en is Drive D compleet verdwenen. Ook onder Schijfbeheer en in het Bios is niets meer van schijf D te bekennen. Schijf D is alleen maar terug te halen door de computer uit te zetten, de kabeltjes van Drive D los te nemen, en de computer zonder Drive S op te starten, daarna weer af te sluiten, kabeltjes weer erin steken, en de computer weer opnieuw op te starten.
Het motortje van de schijf draait wel prima als ik zijn stroomkabeltje in en uit trek. De schijf maakt geen rammelende geluiden, wat er bij anderen er op kan wijzen dat hun schijf kapot is, maar bij mij dus waarschijnlijk niet. Ik kan toch niet elke dag mee die kabeltjes gaan rommelen om Drive D terug te krijgen. Ook het ge-installeerde ESET Smart Security 8.0 probeert frekwent zijn programma op te starten. In die toestand is het Programma niet te openen. Een wit veld krijg ik dan te zien. Wat zou er toch aan de hand kunnen zijn met Drive D ?????
Het motortje van de schijf draait wel prima als ik zijn stroomkabeltje in en uit trek. De schijf maakt geen rammelende geluiden, wat er bij anderen er op kan wijzen dat hun schijf kapot is, maar bij mij dus waarschijnlijk niet. Ik kan toch niet elke dag mee die kabeltjes gaan rommelen om Drive D terug te krijgen. Ook het ge-installeerde ESET Smart Security 8.0 probeert frekwent zijn programma op te starten. In die toestand is het Programma niet te openen. Een wit veld krijg ik dan te zien. Wat zou er toch aan de hand kunnen zijn met Drive D ?????