driver netwerkcontroller verdwenen (acer)

Status
Niet open voor verdere reacties.

jelpot

Meubilair
Lid geworden
18 mrt 2008
Hallo iedereen...

Vandaag startte ik mijn laptop op en zag ik dat ik geen draadloze verbinding meer had. Tot gisterenavond had ik dit wel en dan had ik een virusscan laten uitvoeren met avg en wanneer deze gedaan was, ging mijn laptop vanzelf afsluiten.

Ik starte op en dan kwam er de melding, nieuwe hardware gevonden (dat was dan voor mijn netwerkcontroller) en er werd gevraagd om de stuurprogramma's te installeren. Ik snap er geen kl*te vn!!! Systeemherstel heeft raar maar waar alleen maar een herstelpunt van vanochtend 8u maar dit is een herstelpunt vanaf waneer ik ongeveer opgestart heb.
Ik heb op de site gaan kijken voor drivers maar ik kan er geen vinden op hun site. Ook heb ik al effe gegoogeld maar helaas zonder resultaat :(

Naar acer heb ik ook gebeld maar(niet dat ik iets tegen hollanders heb hé) ik kreeg dan een hollander aan de lijn om mij te helpen maar ik heb precies echt moeten merken dat hij der allemaal niets van afwist... het enigste wat hij zei is: pak je recovery dvd's en herinstalleer hé
Die optie wil ik liefst tot het laatst laten
----
Wat ik dus vooral vraag: kan er mij iemand een link geven voor de netwerkcontroller voor de acer aspire 7720(g)??? Ik heb het echt nodig!

thnx modag voor de snelle reactie, maar ik ben al op die pagina geweest... het kan zijn dat mijn driver daartussen staat maar ik zou niet weten de welke te nemen? welke moet ik dan nemen voor de netwerkcontroller? Ik heb inderdaad vista ja...(ik heb het sp1 nog niet geinstalleerd)

Laatst bewerkt:
alle drivers staan op de site van acer zowel voor vista als xp.
herinstalleer alle wlandrivers staan er 4 dacht ik
en dan de ene broadcom driver.... dan zijn alle drivers opnieuw geinstalleerd.

maar beter zou zijn dat je via systeemherstel even terug gaat in de tijd.
Hoor je al :-) Via Vista Help klik daar op en dan systeemherstel vind je alle uitleg.

En 't komt van een Belg hier!!!

Hoor je al :-) Via Vista Help klik daar op en dan systeemherstel vind je alle uitleg.

Ook Belgen moeten eerst de startpost goed lezen...

Systeemherstel heeft raar maar waar alleen maar een herstelpunt van vanochtend 8u maar dit is een herstelpunt vanaf waneer ik ongeveer opgestart heb.

alle drivers staan op de site van acer zowel voor vista als xp.
herinstalleer alle wlandrivers staan er 4 dacht ik
en dan de ene broadcom driver.... dan zijn alle drivers opnieuw geinstalleerd.

Hoi,

Volgens mij hoef je ze niet alle vier te installeren maar alleen de juiste dus eerst even kijken welke er in zit.

Modag

eerste bericht

Ook Belgen moeten eerst de startpost goed lezen...

Startpost ziet er hier zo uit (bijlage) en zie ook maar 1 pagina dus geen voorgaande pagina's.

Die quote dat jij aanhaalt kan ik hier echt niet vinden....sorry

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Startpost ziet er hier zo uit (bijlage) en zie ook maar 1 pagina dus geen voorgaande pagina's.

Die quote dat jij aanhaalt kan ik hier echt niet vinden....sorry

Ik zie echt geen bijlage en precies dezelfde startpost als jij ziet, INCLUSIEF mijn quote (2e alinea, 2e regel van de startpost...), vandaar dat ik zeg: GOED LEZEN!

Laatst bewerkt:
Het probleem is dat ik niet weet welke da juiste driver is of zijn...
vn drivers weet ik echt nx!!!
en ja voor de duidelijkheid... voor mijn systeemherstel had ik maar 1 herstelpunt:confused: en dat was 1 vn vndg rond 8u maar toen had ik het probleem al

Download en installeer even het gratis PC Wizard: http://www.cpuid.com/pcwizard.php

Start het programma op en je ziet precies wat er allemaal in je laptop zit en nog veel meer.
Kijk welke netwerk-controller je hebt en download daarvan de drivers op de eerder genoemde site van Acer.

Hoi,
Je kan de netwerkcontroller met belarc opzoeken .

Modag

Laatst bewerkt:
Hallo!!!
sorry dat het zo lang duurde voordat ik terug iets postte maar ik heb dus nu niet altijd verbinding wanneer ik wil en het zal weer niet meer zo lang duren(ongeveer de tijd van mijn batterij -1u30 tot 2u)

Ik heb de belarc geprobeert maar ik vind niets over drivers maar ik denk niet dat ik dat moest zoeken...
Ik keek wel even bij network drives maar dan staat daar none detected... ?

pc wizard heb ik ook al geprobeert om te downloaden maar wanneer ik het installeer geeft hij de error dat de setup files corrupt zijn.
Het bestand is wel maar 114kb
----
Ik hoop dat iemand mij kan helpen :confused:
Ik heb er ook wel al aan ged8 dat mijn netwerkkaart misschien kapot kan zijn maar ik vind het gewoon al raar dat de driver van de netwerkcontroller ineens verdwenen in

op de site majorgeeks :P heb ik een programma gevonden om mijn netwerkkaart te vinden...

het is een broadband netlink (TM) GIgabit Ethernet (192.168.1..)
en dan staat er nog een tweede onderdeel bij netwerkkaart: TAP VN Adapter maar ik denk niet dat je zoiets moest weten...

----
Ik denk dat ik iets heb gevonden(een broadcom driver) ik heb hem gedownload maar ik weet niet wat ermee te doen... het was een zip bestand. Ik heb het unzipped maar dan heb ik 4bestanden maar ik weet niet wat ermee te doen, waar te plaatsen...

Kan iemand mij helpen aub:(

Laatst bewerkt:
komaan zeg!!! niemand???
Moet ik dan echt mijn vista herinstalleren?
Tzal dan wel wss Xp terug worden want dit is dan al de derde keer:mad:

programma om netwerkkaart te vinden heb je niet nodig.
Dat staat zo af te lezen in apparaatbeheer.

Heb je de link al eerder gegeven om je drivers te downloaden.
Je hebt ze zeg je, ja dan moet je ze gewoon installeren.

Je hebt 4 bestanden... welke als je geen details geeft kan niemand je helpen hoor.

komaan zeg!!! niemand???
Moet ik dan echt mijn vista herinstalleren?
Tzal dan wel wss Xp terug worden want dit is dan al de derde keer:mad:

Je moet in belarc niet bij netwerk-drivers kijken, die heb je immers niet...

Je moet gewoon naam en type van je network adapter geven!

voor alle duidelijkheid,mijn lan verbinding werkt wel als ik hem dus aansluit op de modem/router.
Het is mijn draadloze die niet meer werkt. Ik kan geen enkel netwerk ontvangen ook niet de beveiligde netwerken van mijn buren die ik normaal ook ontvang. het lichtje van mijn draadloze gaat gewoon niet meer aan.

Heb ik hier niet genoeg info gegeven over mijn netwerkkaart?--> "het is een broadband netlink (TM) GIgabit Ethernet (192.168.1..)
en dan staat er nog een tweede onderdeel bij netwerkkaart: TAP VN Adapter maar ik denk niet dat je zoiets moest weten..."
--
alle drivers, wlan en lan drivers heb ik geherinstalleerd maar zonder succes...
Ik heb wel gemerkt wij de wlan driver van intel en bij nog een andere, de atheros als ik mij niet vergis dat er mij de error gegeven werd wanneer ik de drivers opnieuw wou installeren, dat er mij gevraagd werd voor de netwerkkaart veronderstel ik terug in te steken...:confused:

Ik had op deze link: http://www.broadcom.com/support/ethernet_nic/netxtreme_desktop.php
iets gevonden van drivers voor broadcom maar ik weet niet zeken wat te nemen...
Ik denk natuurlijk aan de eerste link en dan vista 32bit want ik heb 32bit-systeem en ik heb dat zip bestand ook al gedownloaded maar ik weet niet wat ermee te beginnen en of ik het eigenlijk wel kan gebruiken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan