Driver nodig!

Status
Niet open voor verdere reacties.

SkatingRobert

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2010
Ten eerste wil ik me veronschuldigen als ik deze vraag in de verkeerde sectie heb geplaatst. Ik kwam er niet uit waar hij hoorde en dit leek me het meest logisch.

Oke, nu de vraag:
Ik heb onlangs windows opnieuw op mijn pc gezet en de cd van mijn netwerkkaart geinstalleerd. Hierdoor kreeg ik verbinding met het draadloos netwerk, dit is echter erg onstabiel en ik wil verbinding maken met draad. Het draad zit er goed in en loopt rechtstreeks naar de router. Ondertussen heb ik via het programma Everest uitgevogeld dat ik nog een andere netwerkkaart heb, mijn 'lan-controller'.

Ik denk dat mijn connectie met het bedrade netwerk zou moeten werken als ik hiervoor de driver heb.
Het probleem is dat ik de driver NERGENS kan vinden, ik heb google afgespeurd en ik kom alleen maar op onbetrouwbare sites waarvoor je moet betalen etc.

Ik vroeg me af of jullie mij konden helpen met het vinden van deze driver.

Het gaat om een 'nVIDIA nForce 6100-405 (MCP615) - LAN Controller'

Alvast bedankt,
Robert.

Die CD heb ik niet meer, dat is het probleem.
Op de nVIDIA site kan ik de driver ook niet vinden.
En wat voor specificaties heb je dan nog nodig, en waar kan ik die vinden?

Robert.

Jammer dat je niet minstens de vraag in de sectie had gezet van de Windows versie die je gebruikt, zeker omdat je dat ook niet vermeld hebt in je startposting.

Je zou een poging kunnen wagen met deze driverset voor Windows 2000 en XP. Hopelijk heb je dus Windows 2000 of XP op je computer.

Mocht dit niet werken (of je gebruikt een andere Windows-versie), vermeld dan:
a. Het merk + type pc/laptop
b. Het besturingssysteem dat je gebruikt
c. (indien pc): Het merk + type van het moederbord (zal je een boekje van hebben waar dat instaat).

Tijs.

Je zou bij een merk pc ook even op de website van de fabrikant kunnen zoeken naar je drivers. Dat kan middels het typenummer.

Daar zou je alle drivers moeten kunnen vinden. Heb het vermoeden dat je de chipset driver mist.

Als je een werkende internetverbinding hebt kan je de volgende stappen uitvoeren:

1. 1. Download en Installeer Drivermax (www.drivermax.com)
  2. 2. Klik op "Updates and Indentification" en vervolgens op "Check for driver updates"
  3. 3. Maak een account aan (is jammer genoeg verplicht, maar ze sturen geen nieuwsberichten)
  4. 4. Klik in het programma op "Identify Unknown Hardware"
  5. 5. Klik op het gewenst apparaat in uw webbrowser
  6. 6. Download de driverbestand en laat drivermax zijn gang gaan
  7. 7. In Drivermax Agent klik op Install Driver zodra de download is voltooid
  8. 8. Herstart de computer
  9. 9. Verwijder Drivermax als de netwerkkaart goed functioneerd

Dit programma heeft mij veel geholpen met het vinden van (vooral) oude en onbekende hardware drivers op andermans computer(s).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan