Driver probleem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Amreg

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2001
Berichten
69
Mijn systeem is een :
Besturingssysteem Microsoft Windows XP Home Edition OS Service Pack Service Pack 2 DirectX 4.09.00.0904 (DirectX 9.0c)
Moederbord: CPU Type Intel Pentium 4, 2600 MHz (13 x 200) Moederbordnaam ASRock P4V88+ (5 PCI, 1 AGP, 4 DDR DIMM, Audio, LAN) Moederbord Chipset VIA Apollo PT880 Systeemgeheugen 512 MB BIOS Type AMI (06/24/05)
Scherm: Video kaart NVIDIA GeForce FX 5200 (128 MB) 3D-Versneller nVIDIA GeForce FX 5200 Monitor Samsung SyncMaster 730B (Digital) [17" LCD] (HMDL203723)
Multimedia: Geluidskaart Creative SB PCI128 (Ensoniq ES1371) Sound Card

Het volgende probleem.
Mijn AC 97 sound gaf geen geluid meer van de een op de andere dag.( zie ook http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=365155 en http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=365450)
De ene dag normaal afgesloten zonder iets anders te hebben geinstalleerd, en de volgende dag de PC aangezet en tot mijn grote schrik was het geluid weg.
Ik heb de drivers van mijn AC97 ge-update maar dat baatte niet.
Dus een Creativelabs soundkaart uit een andere pc gehaald en die dan maar geinstalleerd. Ik weet zeker dat die gewoon werkte in die andere PC maar nu zwijgt ook die geluidskaart.
Ik denk dus dat alletwee de kaarten niet stuk zijn maar ik mis iets.
Windows media player speelt niets af.
Ik krijg zelfs de volgende melding : Er zijn geen actieve mixerapperaten beschikbaar. Ik zit al dik 1 maand met dit probleem en heb al van alles geprobeerd en op internet opgezocht en kan maar niets vinden.
Ik denk dat ik een of ander stuurprogramma mis maar weet niet welk.
Wie weet me hier me te helpen? Het liefst geen format daar ik problemen heb met de recovery cd, als ik die gebruik heb ik geen beeld meer en kan dan niets meer
Ik heb alleen maar een cd van het Moederbord bij mijn pc gekregen dus de rest moet ik denk ik zoeken op internet.



B.V.D.


Germa
 
Is het een 'merk'-computer?
Ga dan naar de site van dit 'merk' en kijk of je onder het type pc dat jij hebt de drivers kunt downloaden.
In de regel zie je een geel uitroepteken bij apparaten die niet goed functioneren in Apparaatbeheer.

Als je een andere geluidskaart wilt installeren, moet je voordien de op het moederbord aanwezige uitschakelen om conflicten te voorkomen.
Ook dat doe je onder Apparaatbeheer.
 
Dankjewel voor de reaktie Teun,

Ik heb geen gele uitroeptekens of rode kruisen alles ziet er normaal uit in apparaatbeheer
Ik had die AC97 al uitgezet in de Bios.
Ik heb dus een Headstart van Dynabite en kan daar totaal geen downloads vinden,
Ik had de drivers van Asrock al gedownload maar ben huiverig om de Bios te updaten. mijn onboard geluid had ik wel gedaan zonder resultaat.Vandaar dat ik die Creative er in gestoken heb en natuurlijk bij windows de driver geupdate.
Verder heb ik virusscans en search en destroy, adaware laten lopen maar nu weet ik het dus niet meer wat ik verder moet doen.Mijn drivers zitten denk ik allemaal op die recovery cd maar daar staan dus verkeerde drivers tussen want ik heb vorig jaar mijn systeem helemaal opnieuw gedaan en kreeg meteen nadat ik opstarte tijdens de instalatie van de drivers geen beeld meer. Toen heb ik mijn PC weggebracht naar de computerzaak en daar werd mij afgeraden om die recovery nog te gebruiken.
Enig idee hoe nu verder?

Groetjes van Germa
 
Nou, dat was dit advies dus:

Als je een andere geluidskaart wilt installeren, moet je voordien de op het moederbord aanwezige uitschakelen om conflicten te voorkomen.
Ook dat doe je onder Apparaatbeheer.

Overigens is ook die andere geluidskaart een ouwetje en ik kom eigenlijk alleen maar drivers voor Win98SE tegen.

Je zou kunnen overwegen een nieuwe geluidskaart aan te schaffen, waar de drivers dan ook bijgeleverd worden. Nogmaals je onboard geluidskaart wél uitschakelen dan hè!!
Je zou kunnen overwegen je systeem binnenkort te vervangen, gezien de gedateerdheid ervan .....;)
 
Misschien moet ik er bij vertellen dat die AC97 dan wel dan niet werkte ik heb meerdere drivers ge probeerd en dan speelde die alleen in mediaplayer en dan weer niet.
DVD's deed ie wel maar tv weer niet.
Jammergenoeg heb ik de driver toen verwijderd en de laatste nieuwe gedownload 3maar die deed het dus helemaal niet.
Daarom denk ik dat de kaarten niet kapot zijn
Het zit denk ik ergens in de software van windows.
Als ik maar eens wist waar ik moest zoeken.
Ik heb Everest misschien dat ik daar een rapportje van kan plaatsen zodat de fout wel te vinden is?

Groetjes van Germa
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan