driver updater

Status
Niet open voor verdere reacties.

stevennevets1

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2013
Waar vind je goedwerkende software om je drivers in windows 10 te updaten, liefst gratis

Tip:
Als je hardware goed werkt hoef je geen update te doen.

Gewoon via de update van Windows zelf, of via de only and the one website van de fabrikant.

Vermijd externe websites, of driver-upgrade programma's.

Het was nochtans na een update van Windows dat ik problemen kreeg met mijn printer. Opgelost met een driver updater, maar helaas enkel voor een paar updates gratis. Had ook via de website van mijn printer geprobeerd te updaten, maar het werkte dan helemaal niet meer. Ze hadden de driver verwijderd en ik kreeg de melding dat de nieuwe driver niet kon geïnstalleerd worden omdat hij al geïnstalleerd was, niet dus.

@stevennevets1,
Om ons wat werk te besparen:

- Graag alleen de quote (reageer) functie gebruiken als deze echt nodig is, dus als het bericht waar je op antwoordt ergens midden in het draadje zit of wilt reageren op een gedeelte van de tekst.
- Gebruik de quote functie niet als je direct antwoordt op het laatste bericht in het draadje. (alleen als je een selectief stukje wilt quoten daarvan om het er uit te lichten). Probeer er ook rekening mee te houden dat je foto's alleen meequote als het écht nodig is.

Laatst bewerkt door een moderator:
Zoals anderen al zeggen, via de windows update en als dat voor bepaalde hardware geen juiste driver oplevert, dan naar de website van de fabrikant van dat hardwareonderdeel gaan en daar dan de juiste driver van downloaden.
Wat ten zeerste af te raden is, tenzij u dol bent op malware, is een algemeen driver update tooltje gebruiken.

Had ook via de website van mijn printer geprobeerd te updaten, maar het werkte dan helemaal niet meer.
Misschien wordt de printer niet meer ondersteund. Was de driver geschikt voor Win 10 ?

... tenzij u dol bent op malware ...
Helemaal met @srpchulp eens. Zoals door velen geadviseerd, Windows Update of driver van de hardware fabrikant.

Laatst bewerkt:
... https://www.drvhub.net/ ...
Niets is gratis ;) In de privacy policy staat

We may also use third-party software codes, such as Google Analytics and Yandex.Metric, to analyze the use of software products in order to develop and maintain them.

Drvhub geeft data direct door aan Google Analytics (statistieken) en aan Yandex.Metrica. Die laatste is onderdeel van metrica.yandex.com, die op haar beurt onderdeel is van radar.yandex.ru . Afijn, een bedrijf dat op .ru eindigt is voor mij een reden om het niet te installeren.

Laatst bewerkt:
Een directere vraag was wrs veel handiger geweest, zoals:
Ik heb een printer van merk XX met type nr 123456 en die werkt niet of niet goed onder Windows 10, dus ik zou graag een update of een nieuwe driver vinden als die bestaat.
Windows 10 update hem blijkbaar niet automatisch dus het werkt nog niet (goed) bij mij.
Hebben jullie suggesties voor een oplossing?
Tis maar een voorbeeld, maar veel eenduidiger dan waar je mee begon.
Waar vind je goedwerkende software om je drivers in windows 10 te updaten, liefst gratis
Daardoor is er voor helpers hier ook veel meer focus te behalen met wat je wilt.

Laatst bewerkt:
Mocht je toch even tegen vervallen certificaten aanlopen denk dan gewoon dat je terug in de tijd gaat door je datum te ver plaatsen en dan de nodige installaties doet en dan weer juist.
soms onder windows 7 en dan laten uitvoeren als oude software ... zie uitvoeren als xp of ect

Laatst bewerkt:
Ondertussen opgelost met een driverbooster. blijkbaar was er iets foutgelopen met de driverupdate van de fabriekant. Driver Booster 10 heeft de gedeeltelijk ontbrekende driver geïnstalleerd en werkt nu terug normaal. Iedereen bedankt voor de hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan