driver voor geluid Packard Bell PCI 192

Status
Niet open voor verdere reacties.

koffieboontje

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2002
Hoi...

Ik heb pas windowx XP erop gezet, alles doet het behalve het geluid. De geluidskaart betreft een PCI 192 Voices Dolby Digital. En het moederbord betreft een Phoenix (133 Mhz)

Kan iemand me vertellen waar ik hiervoor een driver kan vinden? Ik heb al op de homepage van Packard Bell gekeken maar daar stond hij niet bij. En de CD die bij de computer geleverd is met de drivers erop worden door XP niet ondersteund.

Ik hoop dat iemand me hierbij kan helpen.

Bij voorbaat dank,

Rob

Probeer eens bij de hardware instellingen bij het geluid nieuwe drivers te installeren via de floppy optie. Bij mij lukte het om zo op de CD te komen en vervolgens van de CD de de drivers te installeren.
Ben gewoon alle mogelijkheden langs gegaan totdat ik op de CD kwam en kon installeren.
Tijdens dit proces gaf hij regelmatig aan dat het niet kon en uiteindellijk lukte het toch.

Sigma

Hoi Sigma,

Ja dat heb ik ook al verschillende keren geprobeerd dat ik dan die CD er in heb gedaan en dan via die losse schijven (floppy en CD-roms) zoeken naar stuurprogramma maar dan zegt ie uiteindelijk kan Wizard Hardware niet voortzetten.

Ik denk gewoon dat er een of andere driver speciaal voor XP nodig is.

Had jij ook een Packard Bell omdat het bij jou wel lukte?

Hallo Koffieboontje,

Dit is niet wat ik bedoel.
Ik bedoel dat je naar de hardwareinstellingen moet gaan en daar via ander stuurprogramma moet proberen direct van de CD een nieuwe driver te installeren.
Je komt er door te rechtsklikken op deze computer- > eigenschappen-> hardware-> apparaatbeheer -> instellingen voor geluid e.d. en daar een nieuwe driver installeren.

Sigma

Hallo

Instaleer eens aida32, te vinden op http://www.aida32.hu . En kijk eens wat die weergeeft wat betreft de geluidskaart.

Het Phoenix moederbord heeft gaan geluidskaart op het moederbord. Dus er is een losse kaart geinstaleerd. Je zou ook even kunnen kijken wat er op de kaart/chips staat aan merken/typen.

Hier vind je alle geluidskaarten die gebruikt zijn door Packed bell.

http://support.packardbell-europe.com/support/download/drv/CAT127.asp

Groeten Erik Rothuis

Ja dat is ook wat ik bedoelde ja, rechtermuisknop Deze computer, Hardware, apparaatbeheer en dan staat er een lijstje. Maar moet ik eigenlijk besturing voor geluid video en spelletjes hebben? Want daar staat dat alles correct werkt, maar ergens onderaan staat er zo'n geel vraagteken bij overige Apparaten: Multimedia audio controller, maar daarvoor is nog geen stuurprogramma geinstaleerd, dus ik doe eigenschappen en dan nieuw stuurprogramma instaleren (bijwerken heb ik ook al gedaan) en dan kan je zelf een locatie kiezen vanuit waar je dat wil doen, ik heb toen al via die CD-rom gekozen en zelfs ook nog specifieker door de map drivers op de CD-rom te selecteren, maar dan kan ik niet op OK klikken dat blijft grijs.

Hoi Erik, op die pagina had ik al gekeken, maar daar stond ook niks bij. Bij de technische gegevens wat op het blaadje staat wat we bij de comp. hebben gekregen staat dat het merk/type geluidskaart een PCI 192 Voices Dolby Digital is. En het moederbord een Phoenix.
Ik ben nu bezig met dat AIDA en dan kijken wat ie weergeeft.

Maar alvast bedant!

Groeten

Je moet de optie stuurprogramma bijwerken kiezen bij de geluidskaart.
Dan geef je aan dat je zelf wilt kiezen.
Dan geef je aan dat je niet wilt zoeken.
Vervolgens kies je bladeren.
Dan geef je de drive aan war de CD in zit.(Waarschijnlijk D wanneer je een partitie hebt.)
Vervolgens weer bladeren.
Dan klik je op de driver, die je wilt hebben.
En vervolgens op installeren.
Wanneer het programma aangeeft dat dit geen verbetering is dan installeer je toch.

Hopelijk werkt het dan allemaal.

Sigma

Hoi Sigma,

ook dat heb ik net geprobeerd, maar zoals ik al zei dan blijft die OK knop grijs, ik kan bij bladeren wel die CD-rom kiezen maar ik kan dan niet op OK klikken, dat blijft transparant, dus ik weet niet hoe je dat anders kunt selecteren.

Ik ga zo op vakantie dus kijk daarna wel verder, iig hartstikke bedankt voor de moeite!

Groeten

Url aangepast sorry

Groetjes Erik Rothuis.

ik moet heel eerlijk zeggen dat ik 'm met opzet niet had "doorgelinkt" tot op "moment" van downloadenniveau omdat vraagsteller op pagina 1 t/m 3 ook nog alternatieven vindt......... / mogelijk kan vinden............. :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan