Driver voor:Intel 82801FB ICH 6

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrGuide

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2005
weet 1 van jullie misgien waar ik de juist driver voor mn geluidskaart kan vinden: Intel 82801FB ICH 6. Kheb wel zo'n bygeleverde cd-rom, zowel de setup werkt niet, als het toevoegen van nieuwe hardware.

heb daar de Realtek AC'97 vandaan. heb die geinstalleerd, maar heeft niet geholpen...

Ik vermoed dat het een onboard geluidskaart betreft.
Ga dan eens kijken bij je moederbordfabrikant. (of vertel hier het merk en type)

Moederbordeigenschappen:
Moederbord ID 63-0100-000001-00101111-060904-iSPGDL_G$CY915001_BIOS DATE: 06/09/04 18:06:30 VER: 08.00.10
Moederbordnaam Intel Glen Ridge D915PGN

Front Side Bus Eigenschappen:
Bus Type Intel NetBurst
Bus Breedte 64 bit
Werkelijke kloksnelheid 200 Mhz (QDR)
Effectieve kloksnelheid 800 Mhz
Bandbreedte 6400 MB/s

Geheugenbus-Eigenschappen:
Bus Type Dual DDR SDRAM
Bus Breedte 128 bit
Werkelijke kloksnelheid 200 Mhz (DDR)
Effectieve kloksnelheid 400 Mhz
Bandbreedte 6400 MB/s

Chipsetbus-Eigenschappen:
Bus Type Intel Direct Media Interface

Moederbord Technische Informatie:
CPU Sockets/Slots 1 Socket 775
Expansie Slots 4 PCI, 2 PCI-E x1, 1 PCI-E x16
RAM Slots 4 DDR DIMM
Geïntegreerde apparaten Audio, LAN
Groottefactor(Form Factor) ATX
Moederbordafmeting 240 mm x 300 mm
Moederbord Chipset i915P

Moederbordfabrikant:
Firmanaam Intel Corporation

Ik heb die driver geinstalleerd (t was gewoon een exe bestand), maar wat dan? Als ik naar mn configuratiescherm ga, en ik klik op eigenschappen voor geluiden en audioapparaten, dan staat er: geen audioapparaat. Via de wizard een audioapparaate toevoegen lukt niet, want gedurende die wizard, loopt ie altyd vast....

Je mag volgens het txt bestand ook niet de wizard gebruiken.
Als je dubbelklikt op dat exe bastand gaat het zich uitpakken en installeren, gaat dit allemaal goed of krijg je nog foutmeldingen???

Onboard audio is disabled in the BIOS
The BIOS Setup program is accessed by pressing the <F2> key after the Power-On Self-Test (POST) memory test begins and before the operating system boot begins. Go to the Advanced > Peripheral Configuration menu to make sure onboard audio is enabled.

Bron, een hele pagina van Intel over audioproblemen met jouw bord

Als je de 64 bits versie van XP hebt raad ik je aan om even op onderstaande link te kijken.
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;901105

heb ff gekeken in mn bios, mn on-board sound staat gewoon aan.....

Ik begin toch te vermoeden dat er meer aan de hand is.
Heb je ooit wel geluid gehad, staan er nog meer vraag/uitroeptekens in je apparaatbeheer?
Heb je ooit wel de chipsetdrivers van je moederbord geïnstalleerd??

er staan vraagtekens bij: PCI device, Videocontroller, en videocontroller (VGA-compatibel). Heb wel geluid gehad ja. Maar toen kreeg ik een virus, heb ik mn harde schijf geformatteerd, en windows weer opnieuwe geinstalleerd. Had ook problemen met internet, moest ik ook apart een driver voor downloaden. Die chipset heb ik pas geleden volgens mij geinstalleerd.

als ik een nummer in winamp wil afspelen krijg ik de volgende foutmelding: Bad directsound driver. Please install proper drivers or select another device in configuration. Error code: 88780078

Het lijkt er op dat heel het driver gebeuren behoorlijk overhoop ligt.
Ik raad je aan om toch te beginnen met de chipset drivers (opnieuw) te installeren om mee te beginnen.
Met een beetje geluk doet dan je geluid het ook direct weer, zoniet moet je nogmaals de driver daarvan installeren.
Ook je videokaart zal je waarschijnlijk opnieuw moeten installeren, deze zit niet on-board dus ook daar moeten we het merk en type van weten.

tydens t installeren van die chipset, zegt ie: het bestand usbehci.sys op (Onbekend) is nodig, en dan moet ik een map aangeven waar dat evt zou moeten staan...ik kan dan wel op annuleren klikken, en krijg dan dat de installatie voltooid is, maar of dit nou goed is...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan