drivers updaten

Status
Niet open voor verdere reacties.

jackogb

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2006
Ik heb op een oude laptop weer Windows XP geïnstalleerd, en om de drivers te updaten het prog DriverMagic3.1 gedownload. Na installatie bleek dat er 17 drivers vervangen moesten worden. Ik betaalde € 19,82 en kreeg de registratie code toegestuurd. Die kon ik echter nergens invullen en het programmatje bleef hangen. Met de vermelding : "Component msinet.ocx or one of its dependencies not correctly registered: a file is missing or invalid". Ook al mijn programma's en en Chrome en Firefox werkten niet meer. Op een andere pc heb ik een mailtje gestuurd naar support@symplicit.com met mijn probleem. Na het weekend kreeg ik antwoord. Ik kreeg een link waarop ik drivermagic 3.1 opnieuw kon downloaden. Dit gedaan en na installatie bleef deze meteen weer hangen, samen met weer alle andere programma's. Weer een mailtje verzonden, en 4 dagen later opnieuw een mailtje verstuurd.Weer geen antwoord. Heeft iemand heirvoor een oplossing of goede of slechte commentaar op SymplicIT Corporation? De bestandsnaam van het programma is : "drvmgc310.exe".

Jack OGB

Ik ken het programma niet dus daar kan ik je niet mee helpen maar jammer dat je betaald hebt voor een programma want dat is niet nodig.
Gebruik voortaan DEVICE DOCTOR want die is net zo goed of zelfs beter en geheel gratis :thumb:

Ik heb het bestand opnieuw gedownload en geopend. Er kwam dezelfde foutmelding als eerst en weer kon ik alle program files niet meer openen. Op twee volgende mailtjes waarin ik om advies vroeg heb ik geen antwoord gekregen. Ik heb daarna windows weer geïnstalleerd op mijn PC en op de laptop.

Dat is dan mooi, maar wat werkt er nu niet.

Dat proggie van je om de drivers te updaten dat is dus eigenlijk de boosdoener.
Maar daarna heb je windows er opnieuw opgezet en dan zou je nu dus weer met het probleem zitten van de drivers.

Wat je zou kunnen doen is de genoemde Device Doktor downloaden http://www.devicedoctor.com/download/DeviceDoctor_Bundle.exe

Ook is het goed om voortaan te vermelden welk merk en type je laptop of pc is.
Je kunt dan beter geholpen worden door de mensen hier.

Mijn eerste probleem was dat ik mijn drivers op mijn Medion laptop wilde updaten en dat toen dmv DRIVER MAGIC 3.10 probeerde te doen. Deze vroeg na de detectie van een aantal te updaten drivers om betaling. Ik heb toen na € 20,= overgemaakt te hebben, de registratie code ontvangen. Toen weer Driver Magic gestart, maar er was nergens een mogelijkheid om de code in te brengen. Tijdens het zoeken hiernaar liep het programma vast en bleek tevens dat al mijn andere al lang geïnstallleerde programma's niet meer werkten. Op een of andere wijze waren die geblokkeerd door Driver Magic. Ik mailde mijn probleem en kreeg een link waar ik Driver Magic opnieuw kon downloaden. Dat heb ik gedaan en het geïstalleerd. Maar weer bleef het prog op de zelfde wijze hangen en weer werkten mijn andere programma's niet meer. Daarna met tussenpauzes van enkele dagen het probleem gemaild maar heb geen antwoord meer gekregen. Eerst het computertotaal forum geprobeerd en daar vertelde men mij dat dit soort progjes waardeloos waren en weggegooid geld, wat ik ondertussen ook al dacht. Gisteren kreeg ik van jullie de tip om Device Doctor te proberen en die werkte wel en gratis ook(behalve dan dat de NVIDIA driver "nv6765beta.zip" het niet deed, mogelijk omdat het een 'beta' was). Ik denk dat ik hiervoor maar naar NVIDIA zelf toe moet om de juiste driver te vinden. Hier voor moet ik natuurlijk wel alle details van de nvidia kaart/chip even opzoeken. Dat doe ik met het progje SIW. Sorry dat ik een beetje laat reageer, maar ik heb nog veel ander werk ook. Mijn vrouw moppert wel eens dat ik zoveel achter de PC zit!!! Groetjes en dank, Jack

We weten nu in ieder geval dat het om een Medion Laptop gaat.

Nu moeten we alleen nog te weten zien te komen welk type nummer het is.
Deze info zou er allemaal op moeten staan(sticker) of boekje.

Of, en dat is denk ik nog de beste optie, iemand mee laten kijken via teamviewer en je op die manier proberen te helpen.

Maar kijk eerst maar eens of je een typenummer kan vinden. Iets met MD ........... ofzo

De Medion is MD41300. Ik heb dus al met Device Docter alle ,op één na, drivers kunnen vinden en geïnstalleerd. De missing one is voor de NVIDIA kaart en ik was van plan om gewoon maar NVIDIA te gaan en te zien of ze hem hadden. Groet Jack

Ik ben dus nu weer "thuis" in de dordogne. Mijn laptop problemen zijn opgelost en ik dank iedereen voor de hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan