drivers via terminal in kernel laden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ongeveer zoals in de bijlage :eek: :) :thumb:
 

Bijlagen

  • Linux Mounten .doc
    20 KB · Weergaven: 14
Nja, maar mounten doe je met FileSystems. Internet/Netwerkkaart is geen Filesystem dat je kan mounten. het device bestaat wel en is iets zoals eth0 bij ethernet kaarten...
 
kan je de naam van je modem en de naam van je provider geven zodat we je verder kunnen helpen.
De procedures zijn zo uiteenlopend soms hoef je maar een paar keer te klikken en soms moeten we je etelijke regels laten intypen.
En als de driver niet voor linux voorhanden is gaat het gewoon niet

Arre volgens mij zegt hij alleen dat hij op die eenvoudige manier uitleg wil hebben
 
Laatst bewerkt:
om even terug te komen op arre, ik weet dat je een netwerkdevice niet kan mounten want er staat geen info op om te gebruiken. Ik weet ook dat het een eth0 is. Ik heb draadloos internet, maar als ik een kabel naar de router breng. Dan doet hij het gewoon. Ik heb een speedtouch modem met een sitecom router. Ik heb echter wel een sitecom usb stick en geen netwerkkaart of dergelijke.
 
Als ik het zo begrijp wil je een draadloze usbstick gaan gebruiken om een draadloze netwerk verbinding op te gaan zetten.
nu is mijn ervaring dat dat nie het makkelijkste gedeelte hoeft te zijn in een linux installatie omdat niet alle hardware qua wireless ondersteund word. eerst moeten we dan weten wat de hardware is die je gebruikt. sitecom is het merk maar heb je ook typenummers van de hardware?

Open een console (ook wel terminal genoemd, ziet eruit als een "dos" scherm) en voer daarin het volgende commando uit als root (ja het is 1 commando :)) je zult geen resultaat zien op het scherm maar er word een bestand aangemaakt op je harde schijf

Code:
echo "##########---UNAME---#########" > hardware.txt ; uname -a >> hardware.txt ; echo "##########---LSUSB---#########" >> hardware.txt ; lsusb >> hardware.txt ; echo "##########---LSPCI---#########" >> hardware.txt ; lspci >> hardware.txt ; echo "##########---LSMOD---#########" >> hardware.txt ; lsmod >> hardware.txt ; echo "##########---DMESG---#########" >> hardware.txt ; dmesg >> hardware.txt

en kun je dan het gemaakte "hardware.txt" bestand hier plaatsen.
in dat bestand staat dan een heleboel informatie over je systeem qua hardware en software die daarvoor gebruikt word

als je het bestand zou bekijken zou je een lap tekst moeten zien zoals in mijn VOORBEELD bestand hieronder
 

Bijlagen

  • voorbeeld.txt
    16,7 KB · Weergaven: 15
Laatst bewerkt:
De stick zat bij een wireless routerkit de wl-114. De verbinding hangt al maar ik wil er alleen via linux op zien te komen. Maar wat kunnen jullie/jij dan met dat bestand? iig al bedankt voor de hulp :D ik heb wel linux niet geinstalld maar ik kan wel via livecd dat bestand waarschijnlijk aanmaken maar weten jullie of dat ook zo is want in principe zet livecd niks qua software op een hardeschijf.
 
is er ook zo'n algemene command om precies hetzelfde te doen maar bij alle typen hardware?
 
Het commando dat ellastar je vraagt in te geven maakt een bestand aan in dit bestand staat dan info over welke hardware er in je pc zit. We moeten eerst alles weten voor we je kunnen helpen.
En neen er bestaat gewoon geen algemeen commando, Als het niet automatisch gaat dan is het zwaar werk, of het gaat gewoon niet.
Als ik goed zoek dan zie ik dat het een sitecom stickje is klopt dat?
 
ja dat klopt het is een usb stick uit de wl-114 router set. Ik gebruik echter wel een livecd van DSL linux (Damn Small Linux) dus ik weet niet of ik dan ook die command kan gebruiken aangezien het een livecd is en die in principe geen bestanden op harde schijf zet
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan