drivers windows 98

• Onderwerp starter Onderwerp starter cat
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Hier heb je nog: 1dll, 1drv + 1vxd.
Deze zijn van S3 en ze werden vroeger op wat oudere (Pentium 133, 166 enz) gebruikt.

Ze staan dus normaal in Windows\System.

Groetjes
Falco

Bijlagen

okay bedankt

ga het allemaal deze week proberen

greetz cat

Ik weet niet als jou is gelukt. Anders misschien heb ik nog een oplossing maar ik moet het zelf ook nog uitzoeken.
Toevallig kreeg ik een Compaq PC hier met het verzoek om W98 erop te zetten. Vreemd genoeg heb ik ook wat problemen met het scherm.
Nu heb ik bij Compaq gekeken. Het schijnt dat de wat ‘oudere’ schermen van zeg maar voor 1996 problemen hebben. Het is een of andere ATI probleem.
Volgens Compaq moet wel een plaatje op de achterkant van het scherm zitten met het merk + type.
Mijn vrouw gaat 2 dagen weg dus ik heb wat meer tijd om te ‘klooien’ met die PC.
Mocht ik verder komen dan de 16 bits dan meld ik het wel (dus hoe ik verder ben gekomen), mits ik niet van het forum wordt afgeflikkerd. Op dit moment heb ik wat moeite met de houding van sommige mod’s die erg makkelijk iets sluiten.

grtz
falco

okay ik hoor t wel

thanx zover
en succes

greetz cat:thumb:

Hi Cat! :D

Met Compaq PC is gelukt. Ik weet dus niet als dat op een andere PC werkt, ik denk van wel.
Bestand is vrij groot: 4,12 MB.
Voor dit Compaq PC zonder netwerk kaart heb ik het eerst op mijn eigen gedownt. en met een CD-RW op de Compaq gezet. Werkt perfect, nu heb ik 32 bit, 256, etc
Omdat ik geen scherm kreeg heb ik een 'oudje' van de zolder gebruikt. Deze is dus een IBM scherm. Eesrt had ik na instal. van W98 16 bits. Met dat bestand is nu gelukt.
Je kan het hier downloaden:
http://h20015.www2.hp.com/en/softwa...93149&lc=en&plc=&sw_lang=en&pagetype=software

Succ :D
Falco

Okay

heb hem gedownload op mn eigen computer zet hem op een gewoon schijfje want rw gaat bij hun niet.
morgen ben ik daar en ga ik het gelijk proberen hopenlijk lukt het bij die computer ook.

je hoort het nog.

greetz cat:)

Kijk ook naar hun versie van DirectX.
Op de CD van W98 is dat een oude versie. Deze (DirectX dus) moet ook geupdate worden.

Succ6 :D
Falco

heb ik al een keer gekeken en het was volgens mij directx 8 had ik gezien via dxdiag bij uitvoeren in te tikken.
moet deze dan ook geupdated worden want dan doe ik hem van mijn computer af op floppie zetten en neem ik die ook mee.

greetz cat

hallo

het is dus niet gelukt met dat bestand hij gaf aan die onderdellen ati niet op de computer aanwezig waren helaas.
met die drivers lukt het ook niet ik weet het nu niet meer ik denk dat ik het op moet geven.

Op de monitor hier staat de naam ctx color monitor dat is het enige wat ik aan naam hier ergens terug kan vinden.
vervelend ding eerdaags zal ik het moeten opgeven dan spelen de kinderen hier maar geen spelletjes
internet doet het al is het niet zo helder maar ja tenminste toch iets.

in ieder geval bedankt voor alle hulp misschien weet je nog iets dan hoor ik het wel.

greetz cat

hallo

ligt wel heel ver van brabant vandaan,jammer.
nu moet ik het zelf oplossen.

Ik heb ctxinf. gedownload die is voor alle oude modellen
dus misschien kan ik daar iets mee.

als ik hem bij hun via floppie er op zet wat moet ik dan precies verder doen misschien doe ik iets verkeerd.

greetzz cat

Hoewel ik vrij veel beweeg i.v.m. geld verdienen, op moment doe ik wat kalm aan (slecht weer om veel te rijden :( ).

Maar goed: normaal staan bepaalde bestanden in het mapje Windows\System. Soms (vind ik dan) is het makkelijker als je via de Eigenschappen van het apparaat voor nieuwe stuurprogramma’s te zoeken. Dus je zet bestanden op floppy of CD en vervolgens via Config\Systeem\Apparaatbeheer en dan voor specifieke apparaat naar andere stuurprogramma’s te ‘zoeken’. Dan laat je het zoeken van de floppy of CD.
Als je de beeld niet goed krijgt ligt het of aan de stuurprogramma van het beeldscherm of aan die van de videokaart.
Je zou nog in het kast kunnen kijken wat staat EXACT op de videokaart.
Deze drivers ‘probleem’ is beetje opgelost door Microsoft bij Windows ME. Die heeft veel meer drivers die de boel aanpassen.
Helaas woon je niet in de buurt dus ik kan niet ‘effe’ langskomen met een CD van ME.

grtz
falco

hallo,

ga in t weekend nog een keer van alles uit proberen bv wat jij me weer nu gezegd hebt lukt dat niet dan houd ik het voor gezien, lang genoeg geweest vind ik.
Dan zullen ze een keer een andere moeten kopen.
Hun zelf doen er niet veel mee maar de kleinkinderen natuurlijk wel.

vast weer heel veel dank
krijg je nog een helder idee dan hoor ik het wel

greetz cat:)

Op deze pagina heb ik ook de sis gedownd ook eens uitproberen we zien wel. http://www.drivermuseum.com/files/drivers/vga_d.html

Laatst bewerkt:
Hi Cat :D

Ik hoop dat het lukt. Andere ‘heldere idee’ heb ik op dit moment (helaas) niet.
Maar ja, je noemt je ‘cat’ en een kat valt altijd op zijn ‘poten’.
Ik zou het niet opgeven.
Mijn principe is : niet opgeven!
Het ligt of aan de videokaart of aan het scherm (drivers).
De makkelijke oplossing zou zijn, mits genoeg MB RAM anders wordt PC traag, om WindowsME erop te gooien. Daar zitten standaard veel drivers in.
Een andere (2e hands) kopen is ook een optie. Of andere beeldscherm.
Als je beetje rondkijkt dan pak je al een redelijke 2e hands scherm voor rond de € 30 of minder. Een 2e hands Pentium 2 zit rond de € 100.
Het is wel altijd ‘pielen’ met de hardware. Ik had ook mijn netwerkkaart in de brabbel maar nu werkt het weer. Wat heb ik gedaan? Weet ik niet… :eek:

hi falconetti

bedankt dat je meedenkt met me.

ik heb weekend geen tijd gehad om dingen uit te proberen misschien van de week nog.
ik hou je op de hoogte.
met mn ouders ook over hebben evt 2de handsje.

greetz
cat

hallo,

Nou ben dus aan de gang gegaan en nu is er nog veel meer aan de hand.
wou die sis driver instaleren van floppie geef aan 256 kleuren opnieuw opstarten
soo far soo good en ja toen kwam logo windows 98 en daarna komen allemaal vlakken en zo dus hij doet helemaal niets meer.
helaas wat nu?

greetz cat

Het is toch wat :( met dat PC.
Zet even register terug met Start\Uitvoeren en typ daar: scanreg /restore.
Zo niet dan zet Windows er overheen van de CD.
Ik probeer nog wat te zoeken maar het is erg moeilijk van afstand. :( :(
Graag beetje geduld nog. Ik moet Vrijdag ochtend eerst 2-3 uurtjes wat geld verdienen, daarna probeer ik iets te vinden voor jou.

Groetjes
Falco

Geplaatst door cat
hallo,

Nou ben dus aan de gang gegaan en nu is er nog veel meer aan de hand.
wou die sis driver instaleren van floppie geef aan 256 kleuren opnieuw opstarten
soo far soo good en ja toen kwam logo windows 98 en daarna komen allemaal vlakken en zo dus hij doet helemaal niets meer.
helaas wat nu?

greetz cat

Dat duidt op een te hoge refreshrate voor de monitor. Start op in veilige modus en zet de refreshrate lager.

inderdaad die pc begint nu aardig irritant te worden.

misschien domme vraag maar hoe zet je refreshrate lager?
leg aub even uit

en falconettie als dit niet lukt hoop ik op dat die dingen van jou helpen
maar scan restore kan niet want logo windows met opstarten en dan niks als dat rare beeld.

greetz cat

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan