drivers zijn geupdate, maar geen verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

St Stevens

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2010
Beste mensen, ik heb een heel apart probleem :shocked::shocked:.

Ik heb momenteel windows7 op mijn laptop geinstalleerd, en mijn netwerkkaart maakt geen verbinding terwijl het correct werkt

Ik heb een sony ar61m, en heb een nieuwe installatie gedaan, geen upgrade

De nodige drivers staan al op windows7, en de benodigde drivers heb ik gedownload van de sonysite. Voor mijn netwerkkaart, 4965agn heb ik de laatste updates geinstalleerd van de intel site. (driver en utilitysoftware)

Nu is het zo, in apparaatbeheer staat dat deze correct werkt, ik zie de verbinding gedetecteerd worden, maar ik kan geen verbinding krijgen met mijn (beveiligde) netwerk.

Ik heb mijn netwerk handmatig ingesteld, wachtwoord ingevoerd, en nog geen verbinding. Dus mijn laptop herkent het netwerk, alleen krijgt geen verbinding ( vraagt ook niet om een netwerksleutel)

wat kan het zijn? ik heb haast alles geprobeerd :(

Steve

Aanbevolen is om een router bekabeld te configureren,heb je 't draadloos gedaan? Evt. modem én router gereset? Laptop herstart?

Ik heb het probleem vaker meegemaakt. Draadloos blijft af en toe vaag.....
Probeer je router eens op een ander kanaal te zetten. Staat hij bijv. op 1, probeer dan 6 of 11, staat hij op 11, probeer dan 1 eens.
Geen idee dat het zeker weten bij jou helpt. Maar het heeft bij mij nogal eens geholpen.

Hey dank jullie voor jullie reacties

het gaat niet om het confirgureren van de router, maar de verbinding.

Ik heb namelijk alle drivers geinstalleerd, en de nieuwste versies, maar mijn netwerkkaart in mijn laptop kan geen wifi verbinding maken,

nu gebruik ik een wifi ontvanger in een usb stick, daar lukt het wel mee,

dus wat zou het kunnen zijn? ik heb maar 3 poorten, dus die ene poort wil ik graag vrijhouden ...

wat houden die kanalen in? zou dat het probleem kunnen zijn? waar kan ik dat aanpassen?

Steve

Toch zou ik het nog maar eens proberen als ik jou was.
Ik heb het van de week nog meegemaakt bij een klant. Ik hang een D-Link DIR855 op voor uitbreiding van een draadloos netwerk. Op 1 van de clients hing een Speedtouch 121G dongle. Vanaf het moment dat ik het draadloos van de D-Link activeerde, rebootte de PC zichzelf continu. Ik heb een Linksys wireless kaart in die client gezet en het probleem is opgelost.
Vaag probleem. Ik heb er ook geen echte verklaring voor. Waarschijnlijk matcht die chip van die 121G dongle niet goed.
Mijn advies blijft, probeer het eerst maar eens.
Ander kanaal kiezen in de router....
Firmware van de router upgraden....
WPA2 terugzetten naar WPA. Ik geef je 80% kans dat het helpt!

En nog een tip. Probeer de client software eens uit te schakelen en alleen de Windows wireless zero configuration service te gebruiken. Die twee zitten elkaar nogal eens dwars!
Veel succes. Laat je ons nog iets weten?

Hallo,

hoe verander ik dan de kanalen van de router?

ik zit hele tijd te zoeken maar ik kom er niet uit,

ben echt een leek op dat gebied

ALvast bedankt voor uw hulp

Hallo,

hoe verander ik dan de kanalen van de router?

ik zit hele tijd te zoeken maar ik kom er niet uit,

ben echt een leek op dat gebied

ALvast bedankt voor uw hulp

Beste meneer Stevens,
Graag gedaan in zoverre,
Vertel eens welke router je hebt staan, dan kan ik het je waarschijnlijk zo zeggen.... :)

Hallo,

nou, u heeft denk ik vast gelijk! bij mijn neefje die onbeveiligd heeft, maakte
mijn laptop wel verbinding.

Maar bij mij thuis is het beveiligd, en daar maakt het geen verbinding terwijl ik
het wel zie staan, ik krijg niet automatisch om een netwerksleutel gevraagd
en anderzijds heb ik het al toegevoegd bij verbinding maken, en netwerksleutel ingevoerd, maar geen verbinding.

Ik heb een router van Online, voorheen orange, er staat ook orange op. Maar wat ik er verder mee moet om het in verbinding te krijgen met mijn laptop geen idee.

Heb ik u zo goed op de hoogte gebracht van mijn situatie?

Groetjes

Mijn beste,

Daar kunnen we samen wel iets mee.
Sorry dat ik niet eerder reageerde, maar dat kwam door drukte van mijn kant.
Je kunt het beste met je laptop even in de meterkast gaan zitten, en een netwerkkabeltje in je laptop stoppen en het andere eind in de zijkant van de livebox in de roodgekleurde aansluiting.

Daarna start je een internet explorer op. Typ dan in:
Als het goed is, kom je dan in de livebox uit. Rechts bovenin zie je een knopje met "draadloos netwerk". Klik daarop.
Tot zover kan ik met je meekijken via het netwerk van 1 van mijn klanten. Mijn kennis houd hier eventjes op omdat de livebox van mijn klant geen draadloos heeft.
Kun je een screenshot maken van wat je ziet?
Daar ergens moet in elk geval ook iets van kanaal bijstaan, en nog wat gegevens.

Ik hoop dat jij hier weer iets mee kunt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan