drivers?

Status
Niet open voor verdere reacties.

sytske

Verenigingslid
Lid geworden
13 nov 2005
Ik heb na vier jaar en op het laatst irritant gebruik,alle naar mijn smaak zinvolle bestanden ge backupped en met veel hulp van o.a.deze site,mijn harde schijf leeg gemaakt. M.b.v.een streamed XP cd de besturing en ook de back-ups weer terug gezet.Ik heb nu een enorme winst aan snelheid.Toch draait alles niet naar wens.Ik heb geen geluid,ook niet met andere speakers of headset,ook de windows pingels zijn niet te horen.De cd/dvd spelers laten het ook afweten.Ook als ik een andere nieuwe geluidskaart er in zet ,geen geluid.Op advies het apparaatbeheer bekeken maar geen gele uitroeptekens. Wat ik wel over heb een is uitgebreid file met ongeveer 70 bestanden waar ik geen raad mee weet .Waar moet ik die plaatsen en wat is de functie er van?Als ik ze opent kom ik vaak de naam "driver"tegen.Ik verwacht nu dat het slecht functioneren o.a.veroorzaakt wordt door het niet op de juiste plaats staan(ontbreken) van deze bestanden.
Namen van een paar van deze bestanden:
MicrosoftKernel DRM audiodecoder
Microsoft Kernel-systeemaudioapparaat
Numerieke-gegevensprocessor
NVIDIA Geforce 2 MX 100 200
USB hoofdhub
WAN minipoort
Ik ben een volslagen nitwit op pc gebied,maar dat hadden jullie al begrepen.Graag jullie hulp.Groet Sytske

Begin eens even om het volgende hier te vermelden:

Wanneer het gaat om een zgn. merk-pc, dus b.v. Dell, Acer, HP, Compaq o.i.d. geef dan de juiste naam en type van het systeem

Wanneer het gaat om een PC opgebouwd uit verschillende onderdelen, geef dan juiste naam en type van het moederbod.

Download ook alsvast even het gratis PC Wizard: http://www.cpuid.com/pcwizard.php
en installeer die alvast

drivers

Bedankt voor de reactie.
De pc is samengesteld door Informatique.Volgens de PC Wizard is het moederbord: Technologies Inc VT8367-8233
Wil je zo vriendelijk zijn om je licht te laten schijnen over de door mij genoemde bestanden?Ik vraag dit omdat ik het vermoeden heb dat deze nu ontbreken en als ik ze terug zet dit een gunstig effect kan hebben.

We gaan ons best doen, maar VT8367-8233 is niet de naam van je moederbord maar ik denk van je chipset.
Kijk ook even naar de echte naam en type van je moederbord zelf en plaats dat hier

Behalve de informatie van PC Wizard,kreeg ik van Everest nog het volgende:
Veld Waarde
Moederbord ID 08/21/2002-VT8367-8233-6A6LVPAMC-00

ik hoop dat je hier iets aan heb,groet

Ook hierbij gaat het om je chipset.

Ik heb even gekeken. Wanneer je PC Wizard opent, staat er direct in het beginscherm
"Mainboard" met een naam en typenummer. Daar gaat het om.

Die gegevens heb je al gekregen.Doe ik er de Chipset informatie maar bij.
NorthBridge : VIA KT266/333
SouthBridge : VT8235 PCI to ISA Bridge

Maar ik heb toch echt nog steeds naam en type van je moederbord niet...

Ja het is inderdaad Epox EP-8K5A(i)
Er is gisteren en ook vandaag(nu net) nog plotseling een onderbreking met blauw scherm bij gekomen.Daarin stond o.a. IRQL-NOT LESS-OR EQUAL.Daarna werd er weer opgestart.
De door Lange Pier genoemde site is wel het juiste adres maar geeft geen antwoord
Wat mij opvalt aan de beantwoording dat niemand op mijn vraag in gaat over de file met voor mij vreemde bestanden.Of moet ik dat in een ander forum plaatsen?
groet Carel

0

Laatst bewerkt:
Je hebt het over een file met diverse bestanden, daar kan natuurlijk niemand wat mee.:confused:

Ten eerste, het is een map, hoe heet die map?, ten tweede, wat is de extensie van de eerder genoemde file's?

Een blauw scherm, een BSOD dus, geeft ook een foutcode, vaak te wijten aan slecht werkende drivers, die je bij de eerder genoemde site kunt selecteren als je het goede moederbord neemt, er zijn 4 uitvoeren, overigens kom ik hier prima op die site.

PS, reïnstalleer de VIA 4 in 1 drivers en na een reboot de rest, ook die van de videokaart, en reboot nogmaals.

Laatst bewerkt:
Hierbij de stand van zaken..Geluid is er nog steeds niet,ook de windows pingels ontbreken.De inhoud van cd/dvd spelers wordt niet herkent m.a.w. zijn niet af te spelen.Ook heb ik vaak een zwart schem met als teksten
BAD_POOL_CALLER
IRQL not less or EQAL (2X)
MEMORY_ MANAGEMENT
Op een US sit http://driveragent.com werdt tegen betaling van $25 de mogelijkheid geboden de geinstalleerde drivers te scannen.Er bleken zes niet in orde te zijn.Opvallend was dat de drivers van de Canon allinone, die zo goed als nieuw is, niet goed zouden zijn.Ik ben nu aan het twijfelen of ik er goed aan heb gedaan deze site mijn pc te laten scannen en ook nog hun sofware te downloaden.
Volgens Everest is mijn Moederbord ID 08/21/2002-VT8367-8233-6A6LVPAMC-00 en de naam Epox EP-8K5A(I)
Mijn vragen:
a/Kan ik de drivers van driveragent installeren en zo ja hoe?
b/De zwarte schermen, wat is de oorzaak en hoe verhelp ik dat?
c/Ik hoor het gerucht dat het vervangen van mijn moederbord alle problemen op zal lossen.Klopt dat en kan ik dan een gebruikt moederbord er zonder meer in zetten?
Groeten en ik hoop eens weer aan het werk te kunnen met deze pc.

Driveragent lekker afblijven, geldklopperij en waarschijnlijk ook nog eens spyware/adware.
Gewoon de drivers bij de fabirkant van je moederbord downloaden, gratis en goed!

Bedankt,dat is wijze raad.Nu nog graag antwoord op de andere twee vragen.

Een blauw scherm, een BSOD dus, geeft ook een foutcode, vaak te wijten aan slecht werkende drivers, die je bij de eerder genoemde site kunt selecteren als je het goede moederbord neemt, er zijn 4 uitvoeren, overigens kom ik hier prima op die site.

PS, reïnstalleer de VIA 4 in 1 drivers en na een reboot de rest, ook die van de videokaart, en reboot nogmaals.

Ik zou eerst deze raad opvolgen...

drivers

Jullie vragen of het probleem is opgelost.Nee dat is het zeker niet!Ik heb begrepen dat niet alle problemen op deze site kunnen worden opgelost en heb de pc bij een reparateur gebracht.Dit gaat mij veel geld kosten.Maar de ergernis van een hikkende pc verhelpen moet dan maar wat kosten.
Ik verwacht wel in de toekomst weer gebruik van de kennis van mijn medeleden te maken.
groet Sytske

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan