Beste allemaal,
Ik probeer een rooster te maken voor het werk.
Wat ik wil, weet niet of het kan, maar dat is wanneer een naam in een bepaalde cel staat (stel cel a1) en een paar cellen verder staat het aantal uren van die dag (stel cel a3). Dan staat in dit zelfde blad nog een aantal keren die zelfde naam met verderop het aantal uren van die dag. (ik wil op 1 blad een weekrooster maken)
Vervolgens wil ik op een ander blad dat excel voor mij uitrekend wat een persoon die hele week aan uren gedraaid heeft.
Maar omdat de namen in een dropdown staan en namen altijd kunnen veranderen (dus de naam in A1 kan elke week anders zijn) Wil ik dus dat excel gaat herkennen dat hij bij een bepaalde naam alle uren van die week moet optellen. Heeft iemand die week dan dus niet gewerkt dan komt er gewoon 0 te staan bij het aantal uren van de week.
eerste vraag is dit uberhaupt mogelijk?
Sorry als ik het wat onduidelijk opschrijf
alvast bedankt gr. whitje
Ik probeer een rooster te maken voor het werk.
Wat ik wil, weet niet of het kan, maar dat is wanneer een naam in een bepaalde cel staat (stel cel a1) en een paar cellen verder staat het aantal uren van die dag (stel cel a3). Dan staat in dit zelfde blad nog een aantal keren die zelfde naam met verderop het aantal uren van die dag. (ik wil op 1 blad een weekrooster maken)
Vervolgens wil ik op een ander blad dat excel voor mij uitrekend wat een persoon die hele week aan uren gedraaid heeft.
Maar omdat de namen in een dropdown staan en namen altijd kunnen veranderen (dus de naam in A1 kan elke week anders zijn) Wil ik dus dat excel gaat herkennen dat hij bij een bepaalde naam alle uren van die week moet optellen. Heeft iemand die week dan dus niet gewerkt dan komt er gewoon 0 te staan bij het aantal uren van de week.
eerste vraag is dit uberhaupt mogelijk?
Sorry als ik het wat onduidelijk opschrijf

alvast bedankt gr. whitje