• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

dropdown en hyperlink

Status
Niet open voor verdere reacties.

rsk

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2012
Berichten
538
Beste helpers,

Ik kom er maar niet uit hoe ik dit werkend moet krijgen volgens onderstaande video.
Excel geeft als oplossing dat je een (') moet neerzetten als je geen formule wil gebruiken.

Ik heb een voorbeeld bestandje geupload. Op blad 1 staan de gegevens voor de dropdown menu en op blad 2 in cel a1 staat de dropdown menu en ik probeerde in a2 van blad 2 de formule te zetten.

Onderstaande Formule heb ik in cel a2 van blad 2 proberen in te vullen:
=HYPERLINK(''[Map1.xlsx]Blad1!''&A1,''GO'')

Video:
https://www.youtube.com/watch?v=3vRkA_7x9t8

Is deze manier wel mogelijk omdat ik zie dat meerdere het niet lukt.

Alvast heel erg bedankt ! :thumb::thumb::thumb::thumb:
 
Nu je voorbeeld bestandje nog even ;)
 
Hier alsnog de bijlage. Sorry dat ik het vergeten ben.
Het is een excel bestandje puur om de formule/manier te proberen. Ik zou dit bestandje nooit gebruiken maar wel de manier van dat je een waarde aanklikt via de dropdown menu en dat je dan op een knop kan klikken dat excel naar het blad gaat die je via de dropdown menu geselecteerd heb :d:d:d


Bekijk bijlage Map1.xlsx
 
Code:
=HYPERLINK("[Map1.xlsx]" & A1 &"!A1";"GO")
 
Code:
=HYPERLINK("[Map1.xlsx]" & A1 &"!A1";"GO")


Dank je wel timshel ! De formule werkt perfect :thumb: Kun je verklaren waarom de formule in het filmpje bij de beste meneer wel werkt en bij andere niet?
Ik heb nog een vraag. Stel ik heb een excel bestand met een tabblad totaal en een andere weken.
Hoe kan ik op dezelfde manier met een dropdown menu en hyperlink excel naar tabblad weken laten gaan en naar de goede week ?
Op tabblad totaal zie je in kolom a de weken staan en in cel b1 zit de dropdown. Wat moet ik voor formule invullen als in b2?

Zie het voorbeeld van de 2de geuploade excel bestand wat ik bedoel.
Bekijk bijlage Map 2.xlsx
 
Laatst bewerkt:
Als je overal een spatie zet tussen "Week" en het nummer net als in tabblad 'weken'.
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
 If Target.Address = "$B$1" Then Application.Goto Sheets("weken").UsedRange.Find(Target)
End Sub
 
Oke het eerste snap ik hsv. Maar waar moet ik die code invullen? Hoe gaat dat in zijn werk?
 
Rechtermuisklik op tab 'totaal' → programmacode weergeven.
 

Bijlagen

  • Map 2.xlsb
    16,6 KB · Weergaven: 38
in het excel bestand die jij stuurt werkt het perfect ,maar als ik je code in een andere plak ook met dezelfde tab namen dan kan excel het niet opslaan v.w. geen macros. Dan selecteer ik opslaan zonder macros en dan werkt het niet
 
De code die je in je document hebt geplakt is een macro dus dat document moet je dan uiteraard opslaan als document met macro's (.xlsm of .xlsb). Doe je dat niet, dan is de code weer weg.
 
Dank je wel edmoor. Ik ga het vandaag of morgen proberen
 
een alternatief met de Excelformule:

PHP:
=HYPERLINK("[Map1.xlsx]" &ADDRESS(1;1;;;A1);A1)
 
Laatst bewerkt:
een alternatief met de Excelformule:

PHP:
=HYPERLINK("[Map1.xlsx]" &ADDRESS(1;1;;;A1);A1)

Kan je mij de formule uitleggen hoe die werkt?
Ik bedoel ermee waar de eerste 1 voor staat ,de 2de 1. Waarom tussen de laatste 1 en de eerste a1 3 stuks (_;_) staan. Ik wil proberen de formules te snappen. Enz

Dank je wel !
 
Laatst bewerkt:
Daarvoor is Excel zelf je grootste vriend: die geeft online hulp als je de formule invoert. (NB. ik gebruik de Engelstalige versie van Excel).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan