• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost dropdownlijst automatisch updaten in cel die reeds is ingevuld

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

grema

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2006
Beste allemaal. Ik heb een tablad "Blad1 " met daarin een dropdownlijst per cel in kolom A en een tabblad " tekst" met een lijst van keuze mogelijkheden . Nu zou ik graag bij wijziging in tab " tekst" van een cel een automatisch aanpassing krijgen op Blad1 indien die gegevens daar al staan ( maar gewijzigd werden) . Ik probeerde al met formule Dynamsche lijst =tekst!$C$5:INDEX(tekst!$C:$C;AANTAL(tekst!$C:$C)+150) maar de wijzigingen komen nog niet mee .
Kan dit opgelost worden of moet ik telkens handmatig ( zoals ik nu doe ) de cel aanklikken op Bad1 .
Alvast dank

Niet dat ik je kan helpen, maar er zal eerst om een voorbeeldbestand gevraagd worden.

bij deze hetgeen ik reeds probeerde . heb reeds geprobeerd met 2 verschillende formules . Op "tekst " bekom ik een lijst in cel C5 waarbij de lege waarden uit de kolom worden verwijder en bij aanvullen van een cel vb A30 komt deze mooi in de lijst in kolom C.
Echter in tab Blad1 kan ik bij een ingevulde cel vb A7 geen verandering ( update zien) waanneer ik een wijziging doorvoer in de cel A7 ;
Vandaar de vraag .
Werk in office 365 excell mocht dit helpen

Bijlagen

Is dit wat je zoekt?
Op tabblad tekst vul je in cel A17 iets in,
dan zie je dat het ook in de dropdown op Blad 1 komt.
Als je hier iets selecteert, dan zal dit in de volgende dropdown niet meer staan.

Tech8

Bijlagen

Ik denk dat je zoiets bedoelt.
De gefilterde lijst in tabblad "tekst" een naam gegeven.

Bijlagen

Beste Peter en Tech8
dank voor de reactie : in teste dit even maar kreeg nog steeds niet echt wat ik zocht als resultaat .
als ik vb in tab Blad1 cel A7 selecteer als "peer" komende uit het tab "tekst " maar in deze "tekst " het woordje "peer " wijzig naar " peer 01 " dan was het idee om deze wijziging ook te zien verschijnen op Blad1 : dus daar zou dan "peer01" moeten staan ipv '"peer" .
Misschien verkeerd uitgelegd
getest op beide txt bestanden van jullie maar voor deze reactie deze van T8 gebruikt

Dat wordt een stukje Vba code.

Bijlagen

Dank voor belangrijk stukje VBA code . is deze code bruikbaar indien ik in tab "tekst" een lijst heb die rond de 250 lijnen bevat of moet ik dan iets aanpassen want ben volledig leek in VBA

Zolang de wijzigingen maar plaats vinden in kolom A hoeft er niets aangepast te worden aan de code.
Wel als je de naam van blad1 veranderd.

super
nogmaals dank want is hetgeen is zocht ( en dit reeds de ganse middag als " leek in het vak" .
waar kan ik dit topic afsluiten of kan iemand dit doen
alvast nog een fijn WE

Graag gedaan.
Afsluiten doe jezelf in je openingsvraag.

Terug
Bovenaan Onderaan