Dual boot probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

ludwich

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2010
Beste Leden,

Al geruime tijd draai ik windows 7 64 bit zonder problemen.
Sinds eergisteren heb ik een spel op windows 7 gezet om weer eens wat te gaan gamen.
Omdat het hier om een wat verouderd spel gaat kan windows 7 hier niet zo goed mee omgaan en heb ik windows xp 32 bit geinstalleerd op een andere partitie.
Ik had namelijk voordat ik windows 7 installeerde al 2 partities gemaakt zodat ik in de toekomst ook eens een ander besturingssysteem kon kiezen.

Maar goed, hier mijn probleem..

Nadat ik Xp dus heb geinstalleerd ziet ie de boot van windows 7 niet meer en start alleen op in windows xp.
Nu las ik ergens dat EERST het oude besturingsprogramma geinstalleerd dient te worden en daarna windows 7.:shocked:
Deze jongen heeft het dus verkeerd gedaan.:(

Is het mogelijk om de bootsector te maken gezien de verkeerde installatiekeuze?

Alvast bedankt,

Groet,

Ludwich

Ik had die easyBCD al geprobeerd alleen ik krijg telkens een foutmelding nad ik 'm heb geinstalleerd en open

Staat Microsoft .NET 2.0 Framework wel geïnstalleerd?

En als je met de windows 7 dvd de startup repair doet
en daarna easybcd draait

Meteen met het opstarten van BCD krijg ik het volgende:

The boot configuration data store could not be opened
Het systeem kan het bestand niet vinden

Would you like to manualy load a BCD registry for EaysBCD to manage? Please note that EasyBCD requires the Windows Vista/7 Bootloader, and will not work in XP-only enviroments.

Als je ergens een windows 7 dvd vandaan kan halen , kun je de startup repair doen.

Omdat het hier om een wat verouderd spel gaat kan windows 7 hier niet zo goed mee omgaan en heb ik windows xp 32 bit geinstalleerd op een andere partitie.

Een tip voor de toekomst.
Rechtsklik op het programma en kies voor eigenschappen.
Klik op tabbladje compatibiliteit.
Vink daar het vakje aan : Dit programma uitvoeren in compatibiliteitsmodus voor windows xp servicepack 3
Klik op toepassen > OK.

Nu las ik ergens dat EERST het oude besturingsprogramma geinstalleerd dient te worden en daarna windows 7.
Of je kan windows xp in virtuele modus installeren. als je de proffesional, enterprise of ultimate versie gebruikt.
http://windows.microsoft.com/nl-BE/windows7/install-and-use-windows-xp-mode-in-windows-7

Laatst bewerkt:
Ik weet dat ik windows 7 in compatibiliteitsmodus xp uit kan voeren, dit heb ik geprobeerd. Het spel draait wel alleen de multiplayer vertoont problemen, in xp loopt het als een trein.

Ik wil windows xp niet als virituele modus installeren. Ik wil alleen dat mijn boot van windows 7 wordt gemaakt als ik de pc opstart zodat ik kan kiezen tussen de 2 besturingen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi !

Dan moet je echt 'n Won 7 DVD op de kop zien te tikken....

Zo moeilijk kan dat niet zijn, lijkt me.

Greetz,

Harry.

Bij gebruik van een Dual boot twee windows systemen moet er eerst een lager windows systeem geïnstalleerd staan.
In jouw geval dus Windows XP , en dan Windows7 er naast installeren als tweede besturingssysteem . Omgekeerd gaat ook maar dan moest deze stap eerst uitgevoerd worden , wat crash in #2 aangehaald heeft.
Heb je wat aan de volgende uitleg;
http://sevenbits.nl/howto/dual_boot_windows7_XP.html

Al geruime tijd draai ik windows 7 64 bit zonder problemen.

Ik heb dan ook de indruk dat je bij eerste maal gebruik geen windows herstelschijfjes hebt aangemaakt. Deze moeten onmiddelijk gemaakt worden als er bij aankoop computer geen bijgeleverd zijn. Staat in elke handleiding te lezen bij aankoop van een computer.

Laatst bewerkt:
Ik heb dan ook de indruk dat je bij eerste maal gebruik geen windows herstelschijfjes hebt aangemaakt. Deze moeten onmiddelijk gemaakt worden als er bij aankoop computer geen bijgeleverd zijn. Staat in elke handleiding te lezen bij aankoop van een computer.[/QUOTE]

Meteen met het opstarten van BCD in windows XP krijg ik het volgende:

The boot configuration data store could not be opened
Het systeem kan het bestand niet vinden

Would you like to manualy load a BCD registry for EaysBCD to manage? Please note that EasyBCD requires the Windows Vista/7 Bootloader, and will not work in XP-only enviroments.

Ook is de Microsoft .NET 2.0 Framework. geinstalleerd

Laatst bewerkt door een moderator:
De bootloader word aangemaakt bij het installeren van een Dual boot.
Wanneer jij nu via XP , Windows7 er naast zal installeren, zal de bootloader aangemaakt worden.

Ik had namelijk voordat ik windows 7 installeerde al 2 partities gemaakt zodat ik in de toekomst ook eens een ander besturingssysteem kon kiezen.

En had je XP nu op een tweede schijf geïnstalleerd in plaats van nieuwe partitie kon het makkelijker opgelost worden.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan