dual boot W7 en Wvista, hoe?

Status
Niet open voor verdere reacties.

henkspank

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2009
hey,

weet iemand hoe ik een dual boot maak van mijn pc waar al vista home premium 32bit op zit?

ik zou dan graag als 2e Windows 7 er op hebben

ik heb 1 hdd in mijn pc maar die is in 2en gedeeld en ik heb eventueel ook nog een externe harde schijf...

WIndows 7

hey,

weet iemand hoe ik een dual boot maak van mijn pc waar al vista home premium 32bit op zit?

ik zou dan graag als 2e Windows 7 er op hebben

ik heb 1 hdd in mijn pc maar die is in 2en gedeeld en ik heb eventueel ook nog een externe harde schijf...

spaar je de moeite voor windows 7
w7 is alleen in het engels en stopt per september

dual boot is beschreven in de help van Vista zelf

alleen staat er in de uitleg dat je meerdere harde schijven nodig hebt...

ik heb alleen een externe harde schijf als extra, is dat ook goed?

interne hd extra partitie op creeren maar .........
is net wat janvaane al zegt nutloos voor die paar maandjes ik heb het al ff maar gebruik het niet echt omdat het de moeite ergens niet waart is

gr wout

Hoi !

Win 7 vanaf de 7068-versie is geldig tot begin maart 2010 !

En de installatie gaat snel en eenvoudig op een aparte partitie.

Dual-boot menu wordt automatisch aangemaakt.

Het is zeker de moeite waard om uit te proberen; het systeem is zeer stabiel en op een normale PC zijn drivers geen enkel probleem.

Bovendien kan het met minder bronnen toe dan Vista, en is ook veel sneller !

Ik test al sinds december j.l. Win 7, en ik kan jullie verzekeren dat bijna alle beroeps-testers en critici er lovend over zijn.

Dat er mensen zijn die het niets vinden: tja .......ze zijn er ongetwijfeld, maar ik ben er nog erg weinig tegengekomen op de internationaal gezaghebbende fora !

Greetz,

Harry.

uitleggen

Hoi !

Win 7 vanaf de 7068-versie is geldig tot begin maart 2010 !

En de installatie gaat snel en eenvoudig op een aparte partitie.

Dual-boot menu wordt automatisch aangemaakt.

Het is zeker de moeite waard om uit te proberen; het systeem is zeer stabiel en op een normale PC zijn drivers geen enkel probleem.

Bovendien kan het met minder bronnen toe dan Vista, en is ook veel sneller !

Ik test al sinds december j.l. Win 7, en ik kan jullie verzekeren dat bijna alle beroeps-testers en critici er lovend over zijn.

Dat er mensen zijn die het niets vinden: tja .......ze zijn er ongetwijfeld, maar ik ben er nog erg weinig tegengekomen op de internationaal gezaghebbende fora !

Greetz,

Harry.

Harry: het gaat er iet om of het goed en gemakkelijk gaat of hoe geweldig het is...
ik neem aan dat jij de vraagsteller even gaat uitleggen hoe gemakkelijk hij w7 op zijn pc krijgt...

Hoi !

Opstarten van de Win 7 DVD, klikken op install, gewenste partitie aanwijzen, klaar !

Duurt op mijn PC 20 minuten, ondertussen kun je wat anders gaan doen.

Pas op het laatst wordt om een key gevraagd; als je daar niets invult en het vinkje weg haalt heb je 30 dagen.

Als alles klaar is gewoon aktiveren door een Microsoft beta-key in te trommelen.

Wat is daar moeilijk aan ?

Greetz,

Harry.

Hoi !

Opstarten van de Win 7 DVD, klikken op install, gewenste partitie aanwijzen, klaar !

Duurt op mijn PC 20 minuten, ondertussen kun je wat anders gaan doen.

Pas op het laatst wordt om een key gevraagd; als je daar niets invult en het vinkje weg haalt heb je 30 dagen.

Als alles klaar is gewoon aktiveren door een Microsoft beta-key in te trommelen.

Wat is daar moeilijk aan ?

Greetz,

Harry.

Ik vraag me dan af of Win 7 dan ook weer gemakkelijk te verwijderen is.
Wat als je windows 7 dan verwijderd en terug alleen vista wilt, moet je dan net zoals met een dualboot xp-vista ook een programma zoals vistaboot pro gaan downloaden en gebruiken om weer normaal te kunnen booten of gaat het dan helemaal vanzelf want ik heb gehoord dat het starten van Win. 7 ook veel gebaseerd is op Vista.

Stel nu: Je ben de beta aan het gebruiken naast vista.

De definitieve versie van win. 7 komt uit en natuurlijk wil je die installeren, dan zal het waarschijnlijk gewoon die dvd van win. 7 installeren zijn waarop de beta van win. 7 staat.
Dat zou gemakkelijk moeten zijn, maar als je dan van windows 7 afwilt??? :confused:

Ik zou het zelf ook nog eens moeten proberen hoor, ik heb er ook echt veel goeds over gehoord.
Sneller, gebruikt minder resources dan vista, handige nieuwe functies, etc.
Maar ik ga liever voor stabiele versies (al was dat bij de release van vista niet echt het geval, maar goed xD)
Windows zal hun lesje wel geleerd hebben en ze hebben het wel zo goed als allemaal gecorigeerd.
Ik ben benieuwd en ik denk dat dit zowat het beste OS van windows zal worden, en dan doel ik toch ook wel een beetje op een OS met een mooie interface :p

Nou ja, als je vista draait en je installeerd 7 neem dan maar van mij aan dat de vraag "hoe kom ik van 7 af" in 9 van de 10 gevallen niet je juiste vraag is. de vraag is dan "Hoe kom ik van vista af ":)

Nou ja, als je vista draait en je installeerd 7 neem dan maar van mij aan dat de vraag "hoe kom ik van 7 af" in 9 van de 10 gevallen niet je juiste vraag is. de vraag is dan "Hoe kom ik van vista af ":)

Ja, daar heb je een punt.
Win 7 zal eerder zo'n geupgrade versie zijn van windows vista en ik ga het zeker ook eens proberen als ik er tijd voor heb maar ik kan het me tijdens het schooljaar nog niet riskeren, nu in men laatste jaar wanneer ik men eindwerk moet afmaken :D
Vista draait nu vrij stabiel en ik vind vista nog snel maar windows 7 zou nog sneller zijn, dus... :P

Hoe dan ook, ik vraag me dan wel af hoe je dan ofwel van win 7 of vista afgeraakt als je maar 1 van beide OS'en wilt gaan draaien.
Ik hoop dat het weer geen warboel met programma's zal zijn(die dan voor de meesten wel werken, maar er zijn telkens uitzonderingen door onbekende oorzaken :P)
Of nog is het slechtste geval dat het gemakkelijker is om eerst volledig te formateren en dan pas windows opnieuw te installeren

EDIT: draai jij al Win. 7 Ellasar?

Laatst bewerkt:
punt is als die PAAR maandjes er op zitten dat w7 heeft gefunctioneerd dan zit ik weer met terug naar vista en wat doe ik dan met me mail etc etc etc kan allemaal wel maar is niet waard voor die korte tijd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan