dual boot windows 7 ongedaan maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

PEPEEE

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2012
Berichten
12
hoi allen
Ik heb bij wijze van oefening een 2e windows 7 geinstaleerd op een aparte partitie.
Dat loopt goed. Bij opstart komt er nu een keuzemenu Met 2X win 7.
ik wil de 2e installatie nu ongedaan maken . deinstaleren onder windows gaat niet want windows zelf staat niet in het overzicht " programmas". Aanvankelijk dacht ik; ik formateer die partitie gewoon terug om het terug te zetten .Maar aangezien dit dubbele bootmenu nu verschijnt zullen er wel sporen moeten opgeruimd worden in een of andere bootfile op een andere partitie...
tips?
groeten peter
 
BELANGRIJK: KAN IEMAND HET VOLGENDE BERICHT EVEN CONTROLEREN. VOER DIT ALLEEN UIT OP EIGEN RISICO.
OF
BELANGRIJK: MAAK EERST EEN BACKUP VAN JE SYSTEEM.

Ik weet niet zeker of dit goed gaat; ik heb er zelf ook flink problemen me gehad. Ik weet wél waar het probleem bij mij lag. In een willekeurige partitie, ga naar start->typ diskmgmt.msc en druk op enter->wacht tot het programma geladen is->kijk bij de te verwijderen partitie of er "opstarten" (boot) bij staat. Zo ja, zeg het dan. Zo nee, kan je volgens mij gewoon de andere partitie verwijderen.

Wat gebeurd er als het fout gaat?
Het gaat fout omdat je de partitie formatteert waarvan je pc wilt opstarten. Als je pc niet meer opstart, ZIJN JE BELANGRIJKE FILES DUS NIET WEG, tenzij je de partitie met die belangrijke files verwijderd hebt. Je kan ze altiijd nog bereiken door een Windows op de net verwijderde partitie te zetten, of met een Linux opstartschijf (dan hoef je niks te installeren, kan wel).
 
ik heb de link eens bekeken maar vreesde dat dit me wat ver ging leiden. ik heb alle gegevens veilig gesteld en naar een andere pc gecopieerd en vervolgens heb ik het er op gewaagd. ingesteld dat de windows gekozen wordt die ik wil blijven gebruiken in het bootmenu. vervolgens de partitie met de windows die weg mocht gewoon verweiderd. het bootmenu verschijnt nog 2 seconden bij opstart.(zo ingesteld) en je kunt nog steeds 2 versies van windows selecteren alhoewel die ene eigenlijk weg is .
alles werkt en ik kan terug een nieuwe partitie bijmaken . groeten peter.
 
Boven in de blauwe balk of net onderaan in je eerste bericht staat de status functie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan