gold plating heeft niks met afstand te maken! dus ook niet of je voor gold plating gaat.
gold plating is tegen slijtage, en achter je receiver is wel degelijk vocht, aangezien daar lucht is.
slijtage kan al ontstaan door alleen de luchtvochtigheid.
dan komt daar nog bij dat sommige huizen nou eenmaal vochtiger zijn dan andere.
Ik heb vaak genoeg meegemaakt dat kabels vreselijk reageren omdat ze versleten zijn. een van de gewone reacties is dan `maar ik haal ze er nooit uit dus hoe kunnen ze dan vochtig zijn?`.
De sluiting tussen de kabel en de header is niet 100% dicht, daar komt dus lucht tussen en dus ook vocht. door dat vocht kan je kabel gaan `roesten` met alle gevolgen vandien.
gold plating voorkomt slijtage en die zal dus nooit corrosie krijgen.
een voorbeeld met luchtvochtigheid, ik heb hier een receiver staan (in de hoek) tegen een verwarming aan(erbij). aan die verwarming hangt een stenen bak met water om de luchtvochtigheid op peil te houden (een verwarming kan dat aanstasten). dus in de buurt van die verwarming is het luchtvochtigheidsgehalte hoger dan bijv. midden in de kamer. Stel de TS zit met eenzelfde situatie (pc tegen verwarming) dan is gold plated vele malen beter dan een nikkel plated kabel.
in het kort, gold plating maakt (bijna)NIKS uit als je kijk naar de lengte van je kabel.
Overigens zei ik ook niet dat de TS voor een goldplated kabel moest gaan. ik zei alleen dat hij voor een degelijke kabel moest gaan.
Ik reageerde alleen op de reactie van royb3 die opperde dat gold plating troep is. (overigens opperde hij ook dat deze duur waren.
10 pond met gold plating...
Daarbij opperde hij dat alleen gold plated kabels duurder waren. wat ook niet zo is
Kabel 1
Kabel 2
mijn kabel naar keuze voor de TS zou deze zijn
http://www.allekabels.nl/DVI-Kabels/15/1042661/DVI-Kabel.html
en is hij/zij niet tevreden met de kabel (of ziet hij/zij geen kwaliteitsverschil) dan kan de kabel altijd terug naar de winkel.
goedkoop en toch gold
[edit] Ik heb net de gehele thread nog eens gelezen en ik denk dat ik weet waar het probleem zit.
roy3b gaat ervan uit dat ik met kwaliteitskabel (zoals ik een een reply zeg) gaat om de gold plating.
terwijl kwaliteit op veel meer vlakken telt.
° kabeldikte (tegen het oprollen)
° Kwaliteit van de connector pinnetjes
° kwaliteit van de vastschroef pinnetjes
° etc.
Daar reageer ik dan vervolgens op dat gold plating wel degelijk belangrijk is I.V.M slijtage.
en dat is op de een of andere manier tot een beeldkwaliteits discussie door gold plated gelopen?
wat we denk ik veilig kunnen stellen is hetvolgende
°er is geen BEELDSKWALITEIT verschil tussen een dvi kabel, omdat deze met 1en en 0en werk en niet met een direct videosignaal. dus de kabel werkt of hij werkt niet.
°Naarmate de kabel langer wordt is het belangrijk een goede kabel te hebben zodat alle 1tjes en 0tjes voorbij kunnen komen.
° Gold plating altijd belangrijk is tegen het slijten van een kabel
° er altijd een meningsverschil zal overblijven tussen vga/dvi kwaliteit
[/edit]