Dualboot 2 x Windows 7 : het ene OS onzichtbaar maken terwijl de ander in gebruik is

Status
Niet open voor verdere reacties.
We hebben het hier over een heel oud programma, en het zou mij niet verbazen als dat o.a. betekent dat hij niet overweg kan met grote schijven. Ik zou zelf in elk geval de FAT partitie vooraan (bv als tweede partitie) zetten. Ik weet ook niet wat je precies wilt gaan doen met die partities, maar ik denk dat je verkeerde conclusies trekt uit het woord "simpel". In dit geval betekent simpel "niet dynamisch". maar daar hoef je je in het geheel niet mee bezig te houden.

Ik zou wel eens willen weten wat je te zien zou krijgen als je een DIR commando ingeeft, en dan graag zowel bij R: als bij X:

PS: Je kunt met EasyBCD toch het bootmenu weer laten herstellen?
 
Laatst bewerkt:
XSOL is zeker zo mooi grafisch...
thumb.jpg800x500.jpg
 
De betere doe-het-zelver !

Gisteren "Missing Operating System" :thumb: :thumb:

Vandaag nieuw OS op nieuwe SSD

Overmorgen alle aanwijzingen nog weer eens goed doornemen
en dan zal het potdorie :) lukken :)
 
Heeft er iemand lol aan om te brainstormen?

Het systeem leeft weer!

Om het in 1x goed te doen, is het dan gek gedacht om dualboot met 1xWin7 en 1xUbuntu + XOSL te doen?

Of zou Ubuntu geen XOSL nodig hebben?
 
Lijkt me niet zinvol. In Linux is het verschijnsel "virus" vrijwel onbekend, dus is er erg weinig reden om andere partities te gaan verbergen.
 
Sorry moest even lachen na deze 2 pagina's te hebben gelezen!

Ja ik heb gewoon simpel weg w7 geïnstalleerd.
Dan heb ik via de site van ubuntu de nieuwste versie gedownload, deze op DVD gezet en opgestart in boot.

Easy done, maar enige mindere puntje is dat ik de bootmenu van Ubuntu heb (grub2)als ik me niet vergis ipv de standaard van windows.
Dus lees de beschrijvingen via google aandachtiger dan mij! ;)

Via Ubuntu kan ik op de C schijf = W7 maar via W7 kan ik niet aan de Ubuntu schijf.
Denk wel dat dit handig is voor jouw indien u ooit bestanden nodig heeft van de C schijf.

Als ik het goed gelezen heb wil je dat de C helemaal niet aan de andere schijf kan komen? en anders om?
Dit kan echter niet, voor hoever mij computer kennis gaat.

Jullie mogen mij altijd corrigeren:

Je moet de bootmenu installeren op 1 van de 2 schijven HDD of SSD. Oké makkelijk.
Maar Die boot menu geïnstalleerd is op HDD dan krijg je de optie gewoon ga naar W7 op HDD of W7 op SSD
Als de Virus op W7 HDD zit kan hij gewoon via boot of via code naar je andere schijf gaan.

Wat je wel kan doen is een veilig systeem installeren W7 & Ubuntu. Dat zou je toch al een goeie 89% veiligheid bieden.

Ik was dan zo wat aan het denken of het volgende niet mogelijk is?

Je bootmenu = 100mb partie op je hardeschijf?
Dit gebruik je enkel bij het opstarten van je computer

koop een oude of kleine hardeschijf 6/10 gb van oudere pc's
Zet deze er tussen installeer daar de bootmenu op! (en dan of het mogelijk is weet ik niet gewoon aan het gissen)

Installeer W7 onveilig op de HDD
Installeer W7 veilig op de SSD
Als de Boot niet op de W7 onveilig HDD staat kan het virus onmogelijk aan je bestanden komen
omdat het geen connectie heeft met de SSD, indien je dit onzichtbaar maakt in zowel de HDD als de SSD instellingen!

Weet iemand of dit mogelijk is? Ziet er haalbaar uit?

Maar ik raad je Ubuntu aan voor het gemak! ;)

mvg

Zettekakkers :thumb:
 
Het gaat André's optie met XOSL worden: lijkt me een heel mooi systeem

maar een ezel .... crasht niet voor de 2e keer ...
dus toch een mannetje gevraagd langs te komen en het in elkaar te knutselen :thumb:

Iedereen ontzettend bedankt, was bijzonder leerzaam !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan