dualboot maken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

djbosanac

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2008
Hallo,

Ik heb een laptop, en ik wil daarop een dualboot maken.
Ik draai nu windows7 professional, en wil daar nu bij windows8 erbij doen.

Gewoon voor de lol, nu zijn er zoveel opties om dualboot te maken heb ik gezien op google, alleen wat is nou een hele goeie en veilige/makkelijke manier van dualboot maken ?

Medion Akoya
i5 2de gen
750gb
8gb werkgeheugen
blu-ray brander.

Dus het zou geen probleem moeten zijn ???

Hoe moet ik dat doen, in schijfbeheer, als ik op C: sta met rechtermuisknop heb ik alleen de optie verkleinen zie bijlage.
1.png1.png

En dan kan ik maar 1 bepaalde size kiezen en dat is 34577 , niet zelf kiezen hoeveel ik wil...

Dat is het minimum voor W7, geen andere partities die kleiner kunnen dan?
Een schermafduk van schijfbeheer zonder die opties die nu in de weg staan plaatsen kan helpen.

Ik heb een printscreen gemaakt.
Ik heb maar 1 schijf, de overige zijn externe HD's, en wat je nu ziet zo ver kan ik alleen shrinken .
Ik heb al defragmentatie uitgevoerd , maar niks hielp.

Bijlagen

• 2.png
    2.png
    76 KB · Weergaven: 67
hibernation uit zetten en het wisselbestand op een vaste grootte
hoe doe je daT? , dat is ook de reden waarom ik hem niet nog kleiner kan maken ....

goede dag,

Over die schoonpc heb ik niet echt veel info gezien over de hibernation en wisselbestanden.
Wat ik wel via : hibernation heb gezien waar jij me naar toe liet gaan, ik weet niet of ze dat erbij bedoelen:
- Hybride slaapstand toestaan, op accu en netstroom staat uitgeschakeld, kan hem alleen nog inschakelen dus dat sta goed?

Ik wil hem echt het liefst via schijfbeheer partitioneren.

wat ben ik nu aan het doen ? wat moet ik doen, ik wil dit goed doen ..

Bijlagen

• 1b.png
    1b.png
    55 KB · Weergaven: 64
Vink uit "Wisselbestandgrootte voor alle stations automatisch beheren"
Je opties in het schermpje kun je nu weer zelf beheren als het goed is, vink aan voor C: geen wisselbestand als C: je SSD is.
Selecteer de schijf (mogelijk H) waar je het wisselbestand wilt plaatsen en vink aan "aangepaste grootte", vul in het eerste veld (begingrootte) in 8097 en bij "maximale grootte" 8097
Klik op ok en toepassen en herstart je pc.
Tips voor je SSD:
http://www.websitelatenmaken.info/windows-7-ssd-tweaks-installatie-en-optimalisatie-handleiding/

Laatst bewerkt:
Als de begingrootte, zoals in dit voorbeeld, 8097 is en de maximale grootte ook, dan heb je een vast wisselbestand dat niet verandert.
Vul je als begingrootte een andere waarde in (lager dan de maximale grootte) dan kan het wisselbestand (indien nodig) zich uitbreiden naar een andere grootte, in dit geval tot de maximale waarde.
Vul je een vaste grootte in (begin en eind dezelfde waarde) dan kan je wisselbestand niet veranderen en blijft dus aaneengesloten zoals wij dat zeggen.
Kies je voor een van de andere opties dan raakt je wisselbestand versnipperd, windows plaatst dan stukken wisselbestand willekeurig op de HDD waar toevallig plaats is.
Moet er nu info uit het wisselbestand worden gehaald dan moet windows op alle stukjes,die verdeeld op de schijf staan, gaan kijken of die informatie daar ook aanwezig is.
Volgens je screenshot is je toegewezen waarde momenteel 8097. Die waarde zou ik invullen als begin- en eindwaarde.

ik heb geprobeerd maar helaas niks :(
wat kan er fout zijn ? ,
ik heb zelfs speciale adminrechten me toegewezen misschien dat het dan wel kon, maar helaas toch niks.
dus is er een andere manier plus als ik een virtuele hdd aanmaak , door in schijfbeheer via tab actie ?

Probeer het volgende: Ga naar de opdrachtprompt (start>alle programma's>bureau-accessoires>opdrachtprompt) klik rechts en kies "Als administrator uitvoeren"
Typ in het venster achter de prompt
net user administrator /active:yes
hit enter en typ daarna exit en enter
Herstart de pc en je krijgt nu bij aanmelden een ingebouwd administratoraccount erbij, log daarop in (bij de WW-vraag druk je op de entertoets) en probeer het dan nog eens.

ik heb dit al een keer uitgevoerd als die speciale rechten, alleen nadat ik administrator /active:yes intype en opnieuw de pc herstarte, heb ik via de getoonde administrator wel me eigen wachtwoord ingevoerd ipv dat ik gewoon doorging zonder wachtwoord, probeer ik nu in te loggen op die administrator account zonder paswoord lukt het niet..

ik hen beetje dat topic gevolgd, en ben via UAC naar de laagste niveau gegaan.
PC opnieuw gestart weer geprobeerd maar weer toto 39gb en hoger kan ik nier ? , ik weet echt niet wat er kan zijn

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan