dualboot

Status
Niet open voor verdere reacties.

senior

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Ik wil win2000 op een andere partitie installeren om uit te proberen of ik wel wil overstappen van win 98se. Wie kan mij vertellen hoe ik dat moet doen? ik heb het geprobeerd met partition magic maar krijg steeds een foutmelding. groetjes

senior

Heb je al een andere lege partitie? Dan opstarten met de cd (boot) en geef de partitie op. Windows 2k maakt een dualboot menu automatisch.

Je hebt nu dus alleen win98 op je pc staan? En je probeert een tweede partitie te maken om win2000 op te installeren, en die wil je maken met partition magic?
Partition magic moet helemaal geen probleem zijn. Welke foutmelding krijg je precies? Gaat het fout met het creeren van de partitie of met het installeren van win2000?

bedankt voor je snelle reaktie. Ik heb nu 3 partities. bij partition Magic is de optie: het installeren van een ander OS. als ik apply krijg ik de foutmelding: could not open script command file.

senior

Vergeet die optie, het is makkelijker de cd direct te gebruiken.

ok ik ga het proberen morgen en als het niet lukt kom ik erop terug. alvast bedankt

senior

win2000

het is opgelost. bedankt iedereen. groetjes

senior

Geplaatst door timmera
Maar nu andersom. Ik heb Lindows op m'n PC gehad maar weer verwijderd. Maar ik krijg nog steeds het opstartscherm waarin ik dan optie 4 moet aanklikken om weer gewoon W2K te krijgen. Hoe kan ik dat opstartscherm weg krijgen zodat weer direct in W2K wordt gestart?

De boot.ini aanpassen. Zet daarin de default op de partitie waar windows 2000 op staat en zet de timer op 0.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan