Dubai-Nederland sms'en Vodafoon

• Onderwerp starter Onderwerp starter heza
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

heza

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2004
Hoe kan het dat je met een abonnement van vodafoon wel naar Dubai kunt sms'en, maar vanuit Dubai niet naar hier.
Kennissen van ons, met hetzelfde abonnement, kunnen dit wel.
Van de gsm uit Dubai wordt wel beltegoed afgeschreven. (Is niet van Vodafoon)
Contact met Vodafoon gehad, die vertelden dat Dubai geen contract met nederland heeft, dus dat dit niet wil. Nou, vanuit Zwolle wel.
Het toestel is van Samsung

Vodafone heeft geen sms overeenkomst met providers daar. Dat kun je ook zien in deze lijst. Omdat er geen overeenkomst is kunnen zij niet garanderen dat sms ontvangen/ versturen goed gaat. Dat het soms wel lukt is gewoon geluk hebben. Je kan Vodafone er dus niet op aan kijken als het niet lukt.

Is deze uitleg wel duidelijk? :)

Ja, zeer duidelijk.maar daarom begrijp ik niet dat de familie uit Zwolle wel met Vodafoon kunnen sms'en.

@Heza

Hallo,

Leila geeft in principe al het juiste antwoord, maar ik laat op dit moment voor de zekerheid even uitzoeken hoe het staat met de sms-overeenkomst met Dubai.
Ook wil ik je verzoeken me een email te sturen (vodafonewebrelations.nl@vodafone.com) met je mobiele nummer, om te zien of daar wellicht iets mee aan de hand is.

Met vriendelijke groet,
Bas
Vodafone Web Relations

Heza,

inmiddels heb ik antwoord van de afdeling die gaat over smssen in het buitenland. Er is op dit moment inderdaad geen sms-overeenkomst met netwerkproviders in Dubai of de Verenigde Arabische Emiraten. Het kan zo zijn dat de ene operator de sms wel doorlaat en de andere niet. Vandaar dat het mogelijk is dat iemand anders met hetzelfde abonnement de smsjes wel kan ontvangen of versturen. Daar heeft Vodafone op dit moment geen enkele invloed op.
Men is wel mee bezig om deze contracten rond te krijgen, maar ik kan helaas (nog) geen uitspraak doen wanneer sms versturen en ontvangen in de verenigde Arabische Emiraten gegarandeerd kan worden.
Ik begrijp dat dit misschien geen bevredigend antwoord is en hopelijk komt hier snel verandering in.

Met vriendelijke groet,

Bas
Vodafone Web Relations

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan