Ik heb voor een kennis zijn Hp laptop opnieuwe Rc cd alles opnieuw erop gezet
Ik heb zijn gewone naam in gevoert en adres,Hij heeft toen thuis de naam in gevoert die hij al een tijdje gebruikte dus nu een dubbel acount kan niet meer update bij windows .
Hij wil nu dat hij het weer werkend krijgt ,hij had microsoft al gemail die heeft als antwoord gegeven
(((((Bedankt voor het gebruik maken van Microsoft Product Support Services.
Uit uw vorige mail maakte ik op dat u foutmelding 800B0100 krijgt bij het installeren van updates.
Probeert u alstublieft het volgende:
- Kijk de datum- en tijdinstellingen na. Doe dit door rechtsbeneden aan in beeld te klikken op de tijdsaanduiding en pas aan indien nodig.
- Klik op Start >> Zoekopdracht Starten en voer hier in (zonder aanhalingstekens): "cmd" .
- Klik er rechts op en kies voor "Als Administrator Uitvoeren".
- In het nu verschenen zwarte schermpje voert u vervolgens onderstaande regels in, lettende op spaties en interpunctie, alsook hoofdletters en kleine letters. Bevestig na elke regel met de Enter-Toets.
Nota: wordt een commando niet geaccepteerd, dan gaat u gewoon verder met de volgende regel.
Softpub.dll /s
regsvr32 Wintrust.dll /s
regsvr32 Initpki.dll /s
regsvr32 Mssip32.dll /s
-Herstart uw computer en open het zwarte scherm opnieuw op dezelfde wijze en voert u daarna volgende commando's in, weermaals na iedere regel bevestigend met Enter.
net stop cryptsvc (na dit commando te hebben uitgevoerd krijg ik de volgende melding toegang gewijgerd)
ren c:\windows\system32\catroot2 catroot2old
net start cryptsvc
Herstart weermaals uw computer.
Start weermaals het zwarte schermpje op de wijze zoals hierboven beschreven:
Typ dan in: " chkdsk /r /f " en bevestig met Enter. U krijgt de melding dat de computer gechecked kan worden bij de volgende herstart. Bevestig dit door op "J" te drukken en herstart uw computer. De computer wordt nu volledig gescanned op fouten en tracht deze oneffenheden te herstellen. Na de scan zou er een rapportage moeten volgen of de fouten ook daadwerkelijk hersteld zijn geweest.
Start weermaals het zwarte schermpje op de wijze zoals hierboven beschreven:
Voer nu in: " sfc /scannow" en bevestig met Enter. Uw computer wordt nu weermaals gescanned op onregelmatigheden.
Na deze scan kan u trachten de updates nogmaals uit te voeren.
Deinstalleer vervolgens (tijdelijk) uw anti-virus software. Dit is nodig om verdere installatieconflicten te vermijden. Let er echter op dat sommige antivirussoftware speciale removal tools vereisen om correct verwijderd te worden. Beraadt u zich bij de fabrikant/leverancier.
Tracht u de updates manueel te installeren; dwz, zoek het kb-artikel van de updates die falen op via microsoft.nl en tracht de updates te downloaden naar de harde schijf. Voer deze vanaf daar uit.
Lukt dit nog steeds niet doet u dan download u het volgende bestand:
http://www.microsoft.com/downloads/...4b-8d12-4028-9cb0-b2903257f1fd&displaylang=nl
Voer dit uit naar het bureaublad.
Als dit bestand een onherstelbare fout geeft in c:\windows\services\packages , zal een herinstallatie van het systeem hoogstwaarschijnlijk nodig zijn.
Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben, hoor ik graag van u het resultaat van de geboden oplossing.
Met vriendelijke groeten,
Maarten Roex
)))
Zal hier mee het probeem opgelost zijn ,hij kan het zelf niet dus ik ga het proberen maar wil wel dat ik het kan oplossen
al vast bedankt
Joke
Ik heb zijn gewone naam in gevoert en adres,Hij heeft toen thuis de naam in gevoert die hij al een tijdje gebruikte dus nu een dubbel acount kan niet meer update bij windows .
Hij wil nu dat hij het weer werkend krijgt ,hij had microsoft al gemail die heeft als antwoord gegeven
(((((Bedankt voor het gebruik maken van Microsoft Product Support Services.
Uit uw vorige mail maakte ik op dat u foutmelding 800B0100 krijgt bij het installeren van updates.
Probeert u alstublieft het volgende:
- Kijk de datum- en tijdinstellingen na. Doe dit door rechtsbeneden aan in beeld te klikken op de tijdsaanduiding en pas aan indien nodig.
- Klik op Start >> Zoekopdracht Starten en voer hier in (zonder aanhalingstekens): "cmd" .
- Klik er rechts op en kies voor "Als Administrator Uitvoeren".
- In het nu verschenen zwarte schermpje voert u vervolgens onderstaande regels in, lettende op spaties en interpunctie, alsook hoofdletters en kleine letters. Bevestig na elke regel met de Enter-Toets.
Nota: wordt een commando niet geaccepteerd, dan gaat u gewoon verder met de volgende regel.
Softpub.dll /s
regsvr32 Wintrust.dll /s
regsvr32 Initpki.dll /s
regsvr32 Mssip32.dll /s
-Herstart uw computer en open het zwarte scherm opnieuw op dezelfde wijze en voert u daarna volgende commando's in, weermaals na iedere regel bevestigend met Enter.
net stop cryptsvc (na dit commando te hebben uitgevoerd krijg ik de volgende melding toegang gewijgerd)
ren c:\windows\system32\catroot2 catroot2old
net start cryptsvc
Herstart weermaals uw computer.
Start weermaals het zwarte schermpje op de wijze zoals hierboven beschreven:
Typ dan in: " chkdsk /r /f " en bevestig met Enter. U krijgt de melding dat de computer gechecked kan worden bij de volgende herstart. Bevestig dit door op "J" te drukken en herstart uw computer. De computer wordt nu volledig gescanned op fouten en tracht deze oneffenheden te herstellen. Na de scan zou er een rapportage moeten volgen of de fouten ook daadwerkelijk hersteld zijn geweest.
Start weermaals het zwarte schermpje op de wijze zoals hierboven beschreven:
Voer nu in: " sfc /scannow" en bevestig met Enter. Uw computer wordt nu weermaals gescanned op onregelmatigheden.
Na deze scan kan u trachten de updates nogmaals uit te voeren.
Deinstalleer vervolgens (tijdelijk) uw anti-virus software. Dit is nodig om verdere installatieconflicten te vermijden. Let er echter op dat sommige antivirussoftware speciale removal tools vereisen om correct verwijderd te worden. Beraadt u zich bij de fabrikant/leverancier.
Tracht u de updates manueel te installeren; dwz, zoek het kb-artikel van de updates die falen op via microsoft.nl en tracht de updates te downloaden naar de harde schijf. Voer deze vanaf daar uit.
Lukt dit nog steeds niet doet u dan download u het volgende bestand:
http://www.microsoft.com/downloads/...4b-8d12-4028-9cb0-b2903257f1fd&displaylang=nl
Voer dit uit naar het bureaublad.
Als dit bestand een onherstelbare fout geeft in c:\windows\services\packages , zal een herinstallatie van het systeem hoogstwaarschijnlijk nodig zijn.
Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben, hoor ik graag van u het resultaat van de geboden oplossing.
Met vriendelijke groeten,
Maarten Roex
)))
Zal hier mee het probeem opgelost zijn ,hij kan het zelf niet dus ik ga het proberen maar wil wel dat ik het kan oplossen
al vast bedankt
Joke