• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

dubbel getal.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo Harry,

Onder staande formule gerbruik ik voor het zoeken op naam (Index c:c;)
dan op het grootste getal

Dat zou ik ook heel graag willen met het kleinste getal.

De achtergrond hiervan is dat ik uit een pool van 40 mensen die elk drie partijen spelen. De twee winnaars(koppel) wil ik hier uit filteren (gelijke getallen) maar ook het koppel met de laagte wil ik er uit filteren.

Daarnaast wil ik ook nog het slechts spelende individu er uit halen slechts .

Hoop hiermee wat duidelijker te zijn.

Groet, Huib
Daarnaast i

=INDEX(C:C;VERGELIJKEN(GROOTSTE(R:R;1);R:R;0))

daarna zoek ik op het grootste getal.

Hallo Huib,

Zet hier eens je complete bestand neer, zover je nu bent (fictieve namen).
Dan hoeft het niet in etappes.

Hallo Harry,

Heel fijn dat je er zoveel tijd in wilt stoppen.

Ik stuur het bestandje mee

groet, Huib

Bijlagen

Hallo Huib,

Doordat je gebruik maakt van losse bereiken onder elkaar, krijg je vaak formules die onnodig ingewikkeld worden.
Ik heb ooit eens een klaverjasbestand gemaakt die we trouwens nog altijd gebruiken (welliswaar veranderd en nu met het gebruik van Vba-codes), waar je gemakkelijker mee kunt werken.
Bekijk het eens, en vraag dan eens wat je wensen zouden zijn.
Het blad is beveiligd met het wachtwoord Aloe.

Bijlagen

dubbel getal

Hallo Harry,

Wat ziet dat er strak en geweldig uit.
Maar belangrijk is dat ik het ook nog begrijp, al loop ik vast met de formule's maar daarvoor weet ik je nu te vinden::d

Wat ik nu nog graag zou willen is:
In mijn "opmaak"zie je dat er 3 partijen afvallen (de laagste) maar ook de blanco cellen(niet op komen dagen,ziek, vakantie enz)
Drie partijen tellen dus niet mee over het hele tournooi van acht avonden.

Ik heb gezien dat de koppels die gewonnen hebben in het rood staan.
Is het ook mogelijk het laagste koppel een kleurtje te geven?

Kun je ook in de eindstand het beste en slechtste koppel weer geven?

Dan als laatste vraag(ik durf bijna niet meer) jij hebt staan de 6 maanden wij hebben 8 avonden dat kan ik natuurlijk veranderen maar ik ben bang dat ik de formule;s door elkaar ga haspelen. Dus.....

Ik vind het heel bijzonder op deze manier contact te maken. Vorig jaar voor het eerst een computer aangeschaft en mij daar volledig op gestort. Maar goed ben bijna 70 dus ik heb er alle tijd voor.

Ik vind het fijn om iets te leren en bezig te zijn, daar dank ik je hartelijk voor.

een bijzondere hartelijke groet,

Huib

Dag Huib,

Graag gedaan,
Knap van je om nog te gaan computeren. :thumb:
De meesten durven of willen het niet op die leeftijd (wat een boer niet kent, ....)
Ikzelf ben er ook pas in 2002 mee begonnen (bijna 50 nu).
Dus nog niet alle tijd voor hobby's.

Het bestand heb ik voor je aangepast naar 8 avonden.
Per avond kan je vier boompjes spelen.
Wil je maar drie, maakt niet uit.
Aan de rechterkant vanaf "Plaats", staat alles gesorteerd op hoogste score met de daarbij behorende naam ("Plaats, Naam, Totaal").

De cellen die rood werden heb ik groen gemaakt (hoogste score van de avond).
De cellen die rood worden zijn de slechtste scores van de avond.

In de eindstand (tabblad "standen") worden nu de beste vijf scores geteld.

Bekijk het maar eens, en ik verneem je wensen.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Geweldig Harry,

Helemaal top!!

Nog (voorlopig) drie vraagjes: in het tabblad, standen, zijn de cijfertjes in kolom J identiek aan kolom P
Is het mogelijk om in kolom J de totaal stand te zetten was bij mij ,Subtotaal, en in kolom P de stand met de slechtste partijen of gemiste partijen er af?
Dit is voor ons de eindstand. en iedereen kan zien wat er bij hem?haar is afgetrokken.

De wedstrijd formulieren worden altijd gecontroleerd en zo nodig gewijzigd,
Deze wijzigingen komen natuurlijk in dit Excelbestand te staan.
Is er een knopje of wat dan ook om duidelijk te maken dat er een correctie heeft plaats gevonden door de wedstrijdleiding?
Ik denk aan cursief in een andere kleur.

Laatste vraag hoe wis ik snel alle getallen.

Groet, Huib

Mooi Huib,

Vraag 1: is aan voldaan.
Je kan ook aan de groene kleur zien welke er af is getrokken (licht groene kleur).

Vraag 2: Met een macro in ThisWorkbook
Elke wijziging wordt opgeslagen in tabblad "Wijzigingen".
Daar komt te staan "Welk blad, cel, wat, wanneer".
Zelfs met welke Excel's gebruikersnaam.
Wil je de computernaam?, doe ik een aanpassing in de code.
Kan je rustig verwijderen wanneer van toepassing.

Vraag 3: Selecteer de cellen die je wilt verwijderen en druk "delete" op het toetsenbord.
Het zijn de cellen van de werkbladen van de speelavonden: kolom "Naam" (de namen) en de getallen in de speelrondes die je mag verwijderen.
De spelersnamen in het tabblad "spelersnamen" die mag je op dezelfde wijze doen.
Pas dus op met formule-cellen (ik heb ze beveilgd met wachtwoord Huib, dus er kan nu niets fout gaan).
Als je denkt dat je klaar bent, controleer je even tabblad "standen" of die geheel leeg is.

Het bestand heeft nu wel de extensie ".xlsm", dus moet je macro's toestaan.

Succes.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hallo Harry,

orry voor de late reactie Gisteren avond niet te laat naar bed gegaan en vandaag de kleinkinderen op visite.
Dat is een vermoeiend maar geweldig gebeuren.

Helaas heb ik maar vluchtig gekeken naar het geen je hebt gemaakt.
Het ziet er heel mooi uit, geweldig.

Morgen heb ik ook een drukke dag ik hoop je morgenavond nog te mailen, met eventuele vragen:)

Bedankt

Groet, Huib

Harry,

Ik ben er helemaal blij mee, ik ga zelf aan de slag met jou voorbeelden om dit onder de knie te krijgen.
Maar ik ga eerst de klaverjascommissie laten zien wat jij hebt gemaakt.

De huidige competitie loopt tot februari de nieuwe start met jouw Excel formulier zal plaats vinden in mei 2014.
Dat komt omdat ik dacht veeeeel meer tijd kwijt te zijn om iets dergelijks te maken alhoewel dit van super niveau is.

Mag ik je nog wat vragen? zo ja dan moet het ook nog kunnen natuurlijk.

Kan in heten klassement kan daar ook nog in verwerkt worden wie het beste koppel van het seizoen is en ook het slechtste koppel? de laagst geklasseerde hebben we al. Mocht dit teveel tijd gaan vergen, dan moet je het beslist laten zitten.

Hartelijke groet, Huib

Dag Huib,

Je speelt dus niet elke avond met een vaste maat (koppel), maar met een ander, maar wel de hele avond?
Of begrijp ik het verkeerd?

Dat klopt Harry,

Er worden drie partijen gespeeld op één avond.
Elke partij met een andere speler. (loting)

gr. Huib

Dus je wilt over alle gespeelde avonden (eindstand) weten wie het beste koppel was?

Test het bestand maar eens grondig Huib.

Ik hoop dat je het uit kunt pakken (bestand net iets te groot voor het forum).

Bijlagen

Hallo Harry,

Het bestand is uitgepakt en ik kan het dus gaan testen
Dat ga ik morgen doen! wederom hartelijk dank.
Ik heb gezien dat er in de totaal stand er twee gele vakjes bij gekomen zijn.

Wel heb ik een klein probleempje, als ik de macro inschakel loopt excel soms vast. als ik de macro uitschakel heb ik dat probleem niet.

Groet, Huib

Dag Huib,

Helaas ben ik geen computerkenner.
Je bent pas een jaar bezig, dus neem ik aan dat je Pc vrij nieuw is (zomaar een gedachte).

Als je een gebruikte Pc hebt, en die is iets ouder, kan het misschien het werkgeheugen zijn.

Misschien een vraag voor "Computerproblemen" hier bij Helpmij.nl.

Prima Harry,

Ik ga even naar de winkel en kijken wat ze daar zeggen.
De computer is inderdaad heel nieuw want dit is al de tweede.
Van de eerste ben ik op straat beroofd
Of anders gezegd ik heb hem gegeven, de bedreiging was te groot.

groet, Huib

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan