• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dubbele boekingen markeren voor verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeroen123456

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2007
Beste ,

Ik heb in een excel sheet 100.000 + regels staan.
Ik kom er achter dat op een of andere manier een aantal regels uit 2022 Q3 ook voorkomen met 2022 Q2.
Deze regels staan er dus dubbel in. Stuk of 600.

Iemand een idee hoe ik een vlagje of een kleurtje kan maken voor regels waar het ordernummer met Q2-2022 ook voorkomen op regels met Q3-2022.
Met het idee dat ik daarmee de dubbele regels geboekt op Q2-2022 kan selecteren en in 1 keer verwijderen.

bvd!

mvg

Jeroen

Bijlagen

1. Selecteer de tabel
2. Je kan duplicaten verwijderen via menu gegevens > Dubbele waarden verwijderen.
3. Klik alleen kolom A en H (of C) aan en druk op ok
4. Alleen de unieke waarden blijven over.

Laatst bewerkt:
Selecteer je datagebied A4:I14
Kies Gegevens, Dubbele waarden verwijderen
vink aan Mijn gegevens bevatten kopteksten
Alle selecties opheffen
Selecteer Ordernr en Aantal
Druk op OK

ALEXcel was mij voor

Laatst bewerkt:
Het blijft altijd leuk hoe een aantal proberen als eerste de oplossing te bieden. Dank.

Ik kende de duplicaten verwijderen functie wel maar had hem nog niet eerder met selecteren meerdere kolommen gebruikt.
Ik vind hem wel spannend om zo uit te voeren. Heb ik nog invloed op welk van de duplicaten wordt verwijderd - is dat de eerste of blijft de eerst in lijn staan en wordt alles wat daarna dubbel is verwijderd?

Probeer het eens uit op een kopie!

Helaas.. er kunnen ook (bedoeld) dubbels in 1 kwartaal zitten.
Maar na een weekend piekeren kwam ik er toch uit. ik met aantal.als de faktuurnummers geteld en de combi faktuurnummers-kwartaal.
Als die getallen afwijken dan zijn dat de regels die in beide kwartalen voorkomen en moet verwijderen.

Evengoed bedankt voor jullie hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan