johandezeeuw
Gebruiker
- Lid geworden
- 2 dec 2002
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Privacywetgeving
Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.
=SOMPRODUCT((C4:C19="type 1")*(D4:D19=1600))
Ik heb dit geprobeerd en met 1 sheet lukt het, maar door de verwijzing naar meerdere sheets gaat het steeds fout. Ik heb een voorbeeld ingevoegd, wat doe ik fout?
Kan ik ook een sumif met meerdere voorwaardes maken? Bijvoorbeeld geinvesteerd bedrag per eigenaar A,B,C en D?
Alvast dank!!!!!
=SOMPRODUCT((overview!$B$3:$B$57)*(overview!$E$3:$E$57)*(overview!$D$3:$D$57=summery!$B3))
=SOMPRODUCT((overview!$[B]C[/B]$3:$[B]C[/B]$57)*(overview!$E$3:$E$57)*(overview!$D$3:$D$57=summery!$B3))
Voor cel C3:
Voor cel D3: verander je de verwijzing van kolom B in C, dan krijg je deze:Code:=SOMPRODUCT((overview!$B$3:$B$57)*(overview!$E$3:$E$57)*(overview!$D$3:$D$57=summery!$B3))
Code:=SOMPRODUCT((overview!$[B]C[/B]$3:$[B]C[/B]$57)*(overview!$E$3:$E$57)*(overview!$D$3:$D$57=summery!$B3))
Deze kan je doortrekken naar beneden.
SOMPRODUCT((overview![B][COLOR="Red"]$[/COLOR][/B]B$3:[COLOR="Red"][B]$[/B][/COLOR]B$57)*(overview!$E$3:$E$57)*(overview!$D$3:$D$57=summery!$B3))
Code:SOMPRODUCT((overview![B][COLOR="Red"]$[/COLOR][/B]B$3:[COLOR="Red"][B]$[/B][/COLOR]B$57)*(overview!$E$3:$E$57)*(overview!$D$3:$D$57=summery!$B3))
Zonder de rode dollartekens kun je de formule ook direct naar rechts slepen.
Met vriendelijke groet,
Roncancio
Ik was er schijnbaar niet helemaal bij met m'n hoofd
![]()
Hartstikke bedankt en volgens mij moet het prima werken, alleen in mijn sheet werkt het niet ....... snapt iemand wat er in cel B4 fout staat???
Wouw bedankt voor je hulp, weer wat geleerd!
De SUMPRODUCT formule zoals we hem nu gebruiken stelt de voorwaarde "als aan meerdere voorwaarden wordt voldaan) , maar hoe formuleer je het als als je wil zeggen "als er aan 2 voorwaardes wordt voldaan.
Bijvoorbeeld het aantal hele schepen vanaf werf A of B ipv alleen van A.
Bedankt dit was een grote hulp!
Ik heb nog 1 berekening nodig, want hoe kan ik in de bijlage bepalen hoeveel eigenaar B in elk auto type heeft geinvesteerd? Oftewel hoe kan ik met meerdere variablen werken?
Alvast bedankt, en dit was echt de laatste vraag!!!
Johan :thumb:
Of komt er nóg een "laatste" vraag?![]()
1 vraag per topic aub, of het wordt een rommeltje.
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.