• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

dubbellen zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

cor.de.kruijf

Gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2001
Hallo knappe koppen.
Ik heb weer een vraagstuk.
In een werkblad met ca 30 tabs mag in kolom A geen getal voorkomen wat al in een andere tab in kolom A staat.
Indien dit wel gebeurt, moet in elke tab waar dit getal voorkomt in kolom A, de achtergrond van die cel rood worden.
Het gaat dus alleen om kolom A, en het bereik is ongeveer 30 rijen.
Kan iemand dit voor mij oplossen?
Bij voorbaat mijn grote :thumb: dank.

Bedoel je dit ?

Als je in het bijgevoegd bestand iets invult in de A-kolom, wordt op alle werkbladen in de A-kolom gekeken of deze waarde er al staat.
Indien dat het geval is, dan worden de gevonden cellen in het rood weergegeven.
Bovendien verschijnt een bericht met het aantal dubbele cellen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Het is al aardig in de richting Roncancio.
Nog een paar schoonheidsfoutjes denk ik.
Wanneer je iets invult wat nog niet voorkomt moet er geen melding gegeven worden.
Verder gaat er iets fout als je een dubbele verwijderd (delete). Er komt dan een melding van een heleboel dubbelen en een hele rits lege cellen in A kleurt rood.

Is het ook nog mogelijk indien de dubbele verwijderd wordt, de kleur weer normaal wordt?
:o

Het is al aardig in de richting Roncancio.
Nog een paar schoonheidsfoutjes denk ik.
Wanneer je iets invult wat nog niet voorkomt moet er geen melding gegeven worden.
Verder gaat er iets fout als je een dubbele verwijderd (delete). Er komt dan een melding van een heleboel dubbelen en een hele rits lege cellen in A kleurt rood.

Is het ook nog mogelijk indien de dubbele verwijderd wordt, de kleur weer normaal wordt?
:o

Inderdaad, werkte het nog niet naar behoren.:o :eek:
Volgens mij zijn nu de schoonheidsfoutjes verwijderd:
- Als er meer dan 1 cel verwijderd wordt, dan geeft dat geen problemen meer.
- Als er een cel verwijdert zodat er nog maar 1 cel met die waarde is, dan heeft die cel geen rode achtergrond meer.
- Als je een unieke waarde invoert, dan verandert er niets.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Inderdaad, werkte het nog niet naar behoren.:o :eek:
Volgens mij zijn nu de schoonheidsfoutjes verwijderd:
- Als er meer dan 1 cel verwijderd wordt, dan geeft dat geen problemen meer.
- Als er een cel verwijdert zodat er nog maar 1 cel met die waarde is, dan heeft die cel geen rode achtergrond meer.
- Als je een unieke waarde invoert, dan verandert er niets.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Roncancio ik ben zeer onder de indruk.
Ik heb denk ik nog maar 1 probleempje, en dat is denk ik mijn werkblad beveiliging.
Als die aanstaat kom ik steeds in de foutopsporing vanwege de kleurinstelling.
De inhoud van de cellen in de betreffende kolom kan wel gewijzigd worden, maar met beveiliging aan kun je de celeigenschappen daarvan niet wijzigen. A2:A30 zijn nl de enige cellen die gewijzigd mogen worden. Daar is waarschijnlijk geen oplossing voor hè?:o

Ik heb de instellingen inmiddels veranderd bij de beveiliging, dus dat is ook opgelost.
Nog even kijken of nu alles werkt zoals ik graag wil.

Laatst bewerkt:
Ik liep toch nog tegen wat probleempjes aan :confused:
Wanneer je je laatste bestandje opent, en vanuit de geopende positie met de pijltjes toetsen over de cellen naar beneden gaat, kleuren de cellen met inhoud ook rood.

Als ik alles in je voorbeeld verwijder, en een getal invoer, daarna in een andere cel hetzelfde getal, kleurt er 1 rood. Helemaal goed. Als ik nu de rode delete, verdwijnt alleen de inhoud, de cel blijft rood. Delete ik de witte, dan verdwijnt de rode inclusief de kleur.
Alleen...het is niet altijd hetzelfde. Verander ik de volgorde van deleten dan lijkt hij de weg kwijt te raken.

Het mooiste zou zijn dat ongeacht welke van de dubbele ik verwijder, de kleur verdwijnt.
Ik voer bijvoorbeeld op 1 sheet 20 in, vervolgens op een andere ook 20, beiden worden rood en zodra ik èèn van de twee verwijder (ongeacht welke) verdwijnt de kleur.:o

Wordt je me al een beetje zat?
Ik hoop dat je me nog wat verder wilt helpen.
:) Groetjes, Cor

Wordt je me al een beetje zat?
Nee hoor, maar ik heb heel weinig tijd om er in te duiken. Als ik tijd heb, zal ik het aanpassen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Ik heb weer wat schoonheidsfoutjes weggewerkt (in het bestand :p :D )

Als er vragen zijn, dan hoor ik het graag.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Ik heb weer wat schoonheidsfoutjes weggewerkt (in het bestand :p :D )

Als er vragen zijn, dan hoor ik het graag.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijna perfect Ron,
Als ik alles weg haal in je voorbeeld, in een cel bv 10 invoer en vervolgens op een andere sheet ook, dan word de cel in het eerste sheet rood (perfect) maar degene die ik als laatste invoer niet.
Ik zie dus niet dat deze al bestaat.
Een melding zoals in je eerste voorbeeld zou ook genoeg zijn, maar die werkt in je eerste voorbeeld niet goed.
Als je daar gewoon naar een cel gaat (niets invoert dus) geeft ie al een melding. Dat zou dus alleen moeten gebeuren als de invoer al voorkomt.
Als je de melding goed kan krijgen uit je eerste versie gecombineert met deze versie, en daarvan ben ik overtuigd dat je dat kunt, ben ik helemaal tevreden. Meer dan dat zelfs.

Ik hoor graag van je.
Groetjes, Cor

Laatst bewerkt:
"Close to perfection" :cool:

Ok. Ik heb het programma aangepast:

- 1e getal wordt ingevoerd. --> Gebeurt niets.
- 2e getal wordt ingevoerd --> Beide velden zijn nu rood (als de getallen identiek zijn)
- Verplaatsen van de cursor met de muis heeft geen gevolgen voor het programma.
- Zodra een cel wordt leeggemaakt en er maar 1 cel overblijft met die waarde dan verdwijnt de rode achtergrond.

Volgens mij heb ik het programma zo'n beetje samengevat.

Als ik het mis heb hoor ik het graag. Ik heb wel 1 vraag: Wil je wel of geen melding krijgen over het aantal cellen met dezelfde waardes zoals in mijn 1e ontwerp ?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
This is perfection

"Close to perfection" :cool:

Ok. Ik heb het programma aangepast:

- 1e getal wordt ingevoerd. --> Gebeurt niets.
- 2e getal wordt ingevoerd --> Beide velden zijn nu rood (als de getallen identiek zijn)
- Verplaatsen van de cursor met de muis heeft geen gevolgen voor het programma.
- Zodra een cel wordt leeggemaakt en er maar 1 cel overblijft met die waarde dan verdwijnt de rode achtergrond.

Volgens mij heb ik het programma zo'n beetje samengevat.

Als ik het mis heb hoor ik het graag. Ik heb wel 1 vraag: Wil je wel of geen melding krijgen over het aantal cellen met dezelfde waardes zoals in mijn 1e ontwerp ?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Ron, hij is helemaal geweldig. Dankjewel.:thumb:
Je vraag over wel of geen melding, het was of het een of het ander. Als ik maar een waarschuwing krijg dat de invoer al bestaat, en dit vind ik de mooiste oplossing.
Kortom, niets meer aan doen en nogmaals bedankt.

Groetjes,
Cor;)

toch nog een probleempje

Roncancio, ik ben toch nog tegen een probleempje aangelopen.
Jammer genoeg kan ik het niet zelf oplossen, dus hoop ik dat je nog even tijd hebt om er naar te kijken.

Wanneer je in een andere willekeurige kolom tekst in een cel zet, en daarna op die cel klikt, kom je in de fout opsporing terecht.

Met vriendelijke groet,
Cor:)

Ik kreeg aanvankelijk het probleem ook maar ik heb wat code toegevoegd en nu gaat het goed. Als het bij jou weer misgaat, dan .......

.... stuur je maar een berichtje. :p

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Ik kreeg aanvankelijk het probleem ook maar ik heb wat code toegevoegd en nu gaat het goed. Als het bij jou weer misgaat, dan .......

.... stuur je maar een berichtje. :p

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bedankt, weer een stap verder. Ik hoop dat ie nu helemaal goed is.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan