Durende trammelant

Status
Niet open voor verdere reacties.

sytske

Verenigingslid
Lid geworden
13 nov 2005
Berichten
473
Na in het voorjaar, er op deze site niet te zijn uitgekomen ,dan maar naar een prof met de bak.Die heeft opnieuw geinstalleerd en vertelde mij dat er aan het register gesleuteld was.Hoe dan ook pc werkt nog steeds heel slecht.Ik krijg wel opgestart nadat ie weer eens een keer is weggevallen.Meestal gebeurt dat na overschakelen van het eene naar het andere programma.Of foto van klein naar groot bekijken kan het zelfde effect hebben.Het geheel is traag tot zeer traag.Soms een blauw scherm.En het aantal keren dat ik na een breakdown de boodschap krijg dat het systeem is hersteld van een ernstige fout,zijn ontelbaar.Geprobeerd over te stappen op een mac OS x 10.3.Er is geen wachtwoord bij en ook geen installatie CD.Daarbij kan ik als gebruiker van eBay hun software niet in mac gebruiken.Dus kan ik het gebruik van de mac wel vergeten.Ben dus weer terug bij AF.Ik heb nu everest een rapport van de samenstelling laten maken en probeerde dat hierin op te nemen.Dat is echter te groot voor dit bericht en werd geweigerd.Ik ben een betrekkelijke nitwit op pc gebied,een matig zesje.Dus probeer jullie antwoorden in Jip en Janneke stijl te plaatsen.Ik kan eventueel ook een rapport van mijn software maken.Ook zie ik allerlei register scanners op het net,maar net zo veel waarschuwingen ze niet te gebruiken.Dus doe ik dat voorlopig niet.
Wie wil nog eens proberen een oplossing te vinden?Geld voor een nieuwe pc heb ik niet.Dus hoe dan ook ,ik moet hem weer aan de praat krijgen!
groet Sytske
 
Laatst bewerkt:
Oké lastige problemen hoor.
De herinstallatie van de pcwinkel heeft dus niets opgeleverd begrijp ik.
een rapport is wel handig.
wanneer je rapport->assistent->alle pagina's->zuiver tekst doet
Lukt het wel, je moet het bestand alleen nog zippen (inpakken), dan kun je het gewoon als bijlage bijvoegen.
Mogelijk is er defecte hardware.
Je kunt met memtest86 je geheugen grondig testen
Klik hier voor de floppy versie.
Het is een zip bestand, pak dat uit (rechts klikken-> alles uitpakken)
Zorg voor een lege floppy in de A drive.
Ga naar de map floppy in de zojuist uitgepakte map en dubbelklik op install.bat
Het programma wordt naar de floppy geschreven.
Start de pc opnieuw op met de floppy in de drive
(Zorg dat de pc van de A drive kan opstarten door A bovenaan te zetten in de opstart volgorde (boot sequense) van het BIOS).
meme
test gaat nu vanzelf lopen. Het loopt oneidig door, maar zou (voor de vuist weg) drie uur moeten draaien, zonder dat er errors gemeld worden.
Verder kan je met everest alvast naar de temperaturen van processor, schijf en moederbord kijken.
Mogelijk is daar iets raars mee aan de hand.
Dat wachten we eerst maar even af voor de volgende stap.
mvg leo
 
Ten eerste is je topic slecht leesbaar zonder alinea's en of spatie's

Ten tweede heeft die pro het opnieuw geïnstalleerd, klaagt over het register en vervolgens is die comp nog steeds niet in orde, aan garantie gedacht?

Ten derde praat je over blauwe schermen, de foutcode die daar wordt weergegeven kun je hier plaatsen voor een duidelijker beeld.

Je kunt hier ook een uitdraai van Everest neerzetten om een overzicht te krijgen van de gebruikte hardware.

Om de blauwe schermen vast te houden kun je onderstaande instellen.

In de geavanceerde opties in systeem, configuratiescherm, bij de opstart en herstelinstellingen de computer automatisch opnieuw opstarten eens uit, dan krijg je een blauw scherm met een foutcode, als de comp vastslaat, uitgaat of reboot, en zet die hier eens neer.

Ook in te stellen, bij een opstart, door F8 in te toetsen in/na het biosbootscreen, en dan voor de optie te kiezen, "automatisch opnieuw opstarten bij een systeemcrash uitschakelen".


Indien er een nieuwe installatie is gepleegd en de problemen blijven is het toch meestal een kwestie net de hardware en dan wordt het dingen uitsluiten, deduceren dus.
 
Beiden bedankt.
Ik ga eerst eens het advies van leofact volgen.
Het is voor mij al moeilijk genoeg om via die floppy te starten.Hoe kom je in die bios volgorde? Ik heb "del" "esc" f 8 en f11 geprobeerd maar zonder resultaat tot nu toe.
 
Buiten de bovengenoemde ,ook F2 "ins" en ook F10.Ik krijg wel een zwart scherm met de mogelijkheid om te kiezen uit drie of vier opstartmogelijkheden mits ik met de pijltjes er voor eentje kies,maar....de pijltje werken niet!
 
Bij het opstarten zie je een verwijzing naar "setup", kijk eens welke toets erbij staat?

Ook is het aan te raden om er een PS/2 toetsenbord aan te hangen, en als het er al eentje is om te zoeken naar een F-Lock toets bij een multimedia tokkelbord.

Welk merk en type comp is het? of welk merk bios zit erin?, ook te zien bij opstarten.
 
Buiten reeds genoemde, probeer eens page up en page down
 
Laatst bewerkt:
Durende trammellant

leofact:nee deze mogelijkheid werkt ook niet
Lange Pier:
a/genoemde toetsen bij set up Alt+F2
b/op zolder lagen alleen 4stuks PS /1 toetsenborden en ook nog een paar PS /4.Tot mijn spijt geen PS/2.Dus ook geen F lock om mee te "tokkelen.Over Jip en Janneke gesproken.
c/het merk is een door INFORMATIQUE gebouwde computer en de bios AWARD Modular (08/21/02)
 
Ik ken geen PS/1 of PS/4 toetsenborden, leg uit.
En een USB kan nog als er in de bios een mogelijkheid is om de legacy USB op enabled te zetten.

Een award bios benader je door delete.
 
Delete geeft geen resultaat.
Misschien is er iemand die weet hoe men de volgorde van de bios kan benaderen buiten wat al genoemd is.
groet carel
 
Lees mijn eerste post nog eens, ik heb hier nog geen opsomming gezien van de hardware.

Je zult toch wel wat meer info moeten geven, zo zal het moeilijk worden op hulp te geven, en over Award, tja die gebruikt alleen delete of alt-ctrl-esc bij oude biossen, Phoenix F2 en AMI ook del.

Hier vind je alle key's.
Maar nogmaals, je kunt het gewoon lezen bij een opstart.
 
Buiten de bovengenoemde ,ook F2 "ins" en ook F10.Ik krijg wel een zwart scherm met de mogelijkheid om te kiezen uit drie of vier opstartmogelijkheden mits ik met de pijltjes er voor eentje kies,maar....de pijltje werken niet!

Blijkbaar kun je wel in de bootvolgorde komen (er wordt dus ook op een toets gereageerd), maar je kan hier niet van optie naar optie komen.
pijltjes toetsen doen het niet en page up/down ook niet.
(alle andere genoemde toetscombinaties zijn om in het bios te komen, dat moet direct bij het opstarten, hier werken ze niet)
Wanneer dit alles tot dusver klopt...
Probeer een de pijltjes toetsen van het nummeriek eiland, wel Num Lock uitzetten.
staat er onder op het scherm geen aanwijzing welke toets gedrukt moet worden?
Een foto met een digitale camera van dit scherm zou veel kunnen verduidelijken.
Ook het Everest rapport zou erg helpen.
mvg leo
 
@sytske (heb geen bericht rechten)
de avatar is is een van tekens gemaakte wandelende vrouw.
is een actie tegen borstkanker.
Vandaag erop proberen te zetten
Ze hoort te lopen, maar de gif moet waarschijnlijk gecomprimeerd nog worden.
 
Laatst bewerkt:
@sytske (heb geen bericht rechten)
de avatar is is een van tekens gemaakte wandelende vrouw.
is een actie tegen borstkanker.
Vandaag erop proberen te zetten
Ze hoort te lopen, maar de gif moet waarschijnlijk gecomprimeerd nog worden.
Een heel symphatieke avatar.Het teken voor de eerste rechtoplopende mens is er ongeveer aan gelijk.Dat herkende ik.
Tot zover .Morgen weer verder met wat jullie aan opmerkingen binnen hebben gebracht.groet Carel
 
Ik ben weer even terug.Mantelzorgers zitten meestal niet achter de pc.Ik probeer een paar bijlagen te plaatsen die mogelijk de situatie wat helderder maken.
groeten Carel
 

Bijlagen

  • Herschaalde kopie van _IGP4632.jpg
    Herschaalde kopie van _IGP4632.jpg
    83,1 KB · Weergaven: 39
  • Report.zip
    58 KB · Weergaven: 16
Nou het is toch blijkbaar gelukt om in het bios te komen.
memtest geeft geen errors
Een dergelijke foto (iets leesbaarder) van een blauw scherm zou erg helpen.
de temperaturen zijn, ten tijde van de test, goed
256mb geheugen is krap, bovendien staat de AGP doorvoer nodeloos op 128 mb.
Dit is een optie in de BIOS en heet ws AGP Aperture deze kun je terugzetten naar 32mb
Dat scheelt mogelijk al.
Mogelijk is de bios back up batterij aan het opraken, staat op 3,09v bij mij 3,87v
(Weet echter geen normaal waarden), dan zou mogelijk de syteemtijd af en toe van slag zijn.
Een geheugenreepje van 256mb erbij zal iig de totale prestatie verbeteren.
mvg leo
 
Antwoord op je vraag ;hoe ben je in bios gekomen?Ik heb het advies van Lange Pier opgevolgd en heb een ander toetsenbord genomen dat ik nog van een 98 had staan.Ook een nieuwe batterij geplaatst.De memorystrip gaf problemen.Ik dacht dat die dingen universeel waren.Ik haalde een 125 uit eerder genoemde apple.Die kreeg ik er niet in.Toen ik wilde starten werkte er niets meer .Ik heb toen s,nachts de memtest laten draaien(zie4638)nu zijn er meer dan 2000000 errors.Ik krijg hem niet meer opgestart.Ik heb van de verschillende schermen opnamen gemaakt.Die zijn zoals Leo zegt ,inderdaad onscherp .Maar wat wil je met 100 KB?Ik heb een gallery op PBASE.Als daar behoefte aan bestaat wil ik ze goed leesbaar daar opzetten.
Omdat ik niet vaak thuis ben kan er wel eens een hiaat in mijn antwoord ontstaan.Graag begrip er voor.
Graag jullie advies, hoe weer op te starten?Ik maak me zorgen over alle mail en documenten die ik op deze PC heb staan.Ben ik die kwijt?Misschien is deze vraag eerder gesteld.Ik kon geen situatie die gelijk is aan de mijne vinden.Maar dat kan door onhandigheid komen.
groeten Carel
 

Bijlagen

  • Report.zip
    58 KB · Weergaven: 9
  • Herschaalde kopie van _IGP4638.jpg
    Herschaalde kopie van _IGP4638.jpg
    95 KB · Weergaven: 37
  • Herschaalde kopie van _IGP4642.jpg
    Herschaalde kopie van _IGP4642.jpg
    93 KB · Weergaven: 16
  • Herschaalde kopie van _IGP4644.jpg
    Herschaalde kopie van _IGP4644.jpg
    98,4 KB · Weergaven: 18
jammer dat dit ws gebeurt is aan de hand van mij opmerking om er een reepje bij te zetten. Dat was gewoon een algemeen advies, het geheugen op zich was goed en geen oorzaak van de problemen.

Ik ben bang dat het Apple geheugen gebruiken geen goed idee was.
Geheugen is allesbehalve universeel en bestaat in allerlei soorten en maten.
Binnen een bepaalde soort zou het wel uitwisselbaar moeten zijn, maar zelfs dat gaat niet altijd goed.
Was deze mem test met het applegeheugen, dan snel er uit en weer testen.
Wanneer het er al weer uit was, heb je een nieuw probleem erbij.
Dan is er mogelijk iets echt fout gegaan en is het moederbord eraan gegaan
Eerst maar eens testen met het alleen het originele geheugen.
wat betreft je data, deze staat op de harde schijf.
Een backup zou niet gek zijn (lukt nu natuurlijk niet), maar de kans is groot dat de gegevens behouden blijven.
mvg leo
 
Ik blame niemand hoor.Alle actie die ik a.d.h.v. het forum neem zijn alleen voor mijn verantwoording.Het was voor mij op zondag niet mogelijk om even de geadvideerde een inteekgeheugenmodule te halen en daarom heb ik het uit een buiten gebruik zijnde apple gehaald.Nee die zit niet meer in mijn PC.
Ik denk dat ik wat onduidelijk ben.Ik kon (en kan)de memtest nog uitvoeren.Maar voor de rest kan ik echt niets opstarten.De plaatjes heb ik er bij gedaan om te laten zien wat er wel wordt geopend.Mijn vraag is nu.Hoe kan ik a.d.h.v. die plaatjes weer xp starten?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan