Durende trammelant

Status
Niet open voor verdere reacties.
Helaas is het zo dat het weinig zin heeft om iets aan de softare te doen wanneer memtest deze errors geeft.
Ws is moederbord of geheugen of beide defect.
Een laatste probeersel kan zijn om in het BIOS (je weet daar te komen) te gaan.
en de fail safe defaults (of een naam die daar op lijkt) te leden.
Misschien ligt het aan de geheuegen herkenning.
Daarna memtest opnieuw draaien.
Zodra je errors ziet weet je dat je een hardware probleem hebt.
mvg leo
 
Bieden de schermmededelingen die ik krijg dan geen sleutel tot een nieuwe start?Maar wie ben ik?Uw reactie wekt bij mij de indruk"de geliefde patient is tot onze spijt overleden"Toch wordt er een "veilige modus" geboden.Ook krijg ik de vraag of ik een nieuwe of een gedeeltelijke installatie wil uitvoeren en dat zou volgens u tot niets leiden?
Hoe dan ook ik ga uw voorstel nu uitvoeren en ik houd u op de hoogte.
groet Carel
 
Toch nog maar eens de reeds bestaande insteekmodules eruit gehaald en opnieuw er in gezet.Daarna de memtest uitgevoerd.Ziet er best goed uit(zie bijlagen 4679 en 4680)
Hoe nu verder ?
groet Carel
 

Bijlagen

  • Herschaalde kopie van _IGP4679.jpg
    Herschaalde kopie van _IGP4679.jpg
    98,5 KB · Weergaven: 14
  • Herschaalde kopie van _IGP4680.jpg
    Herschaalde kopie van _IGP4680.jpg
    97,8 KB · Weergaven: 20
Om je eigen analogie te blijven, het leek erop dat de patiënt hersendood was
Gelukkig valt dat mee aan de laatste test te zien (18 min is eigenlijk te kort voor een een echte conclusie, maar volstaat voor nu)
Software installeren op een defecte computer is een verloren race, vandaar mijn advies om dat niet te doen.
Windows ziet dat niet en waarschuwt er helaas ook niet voor, tot de zaak vastloopt.
We kunnen nu weer terug naar het oorsponkelijke probleem, daar weten we van dat het regelmatig optreedt en resulteert in een blauw scherm.
Een uitgevoerde reparatie heeft niets opgeleverd.
In het scherm wat windows toont (van de schermfoto) kun je repareren en installeren.
Ik stel echter eerst wat anders voor
Kijk eens bij apparaat beheer, doe dat zo:
Rechtsklikken op deze computer op het bureaublad, dan eigenschappen selecteren,
vervolgens de tab hardware en dan apparaat beheer.
Zie je daar apparaten met een uitroepteken of een vraagteken, post dat dan hier.
Zo niet ga dan naar start -> uitvoeren en type sfc /scannow.
Hierbij wordt de windows cd (met sp2) gevraagd.
Sfc controleert de syteem bestanden en hersteld deze.
Mocht er weer een blauw scherm komen door een fout, post die dan hier, daar staat mogelijk interessante info op over de fout.
Mogelijk wordt de fout veroorzaakt door randapparatuur, werk dus ook eens zonder.
Houdt er rekening mee dat het vinden van de fout via dit forum niet makkelijk is.
je hebt er al lang last van en de reparateur heeft de pc in zijn handen gehad en is er ook niet uitgekomen.
Met proberen en geduld is de oorzaak mogelijk toch te achterhalen.
mvg leo
 
Ik heb toen s,nachts de memtest laten draaien(zie4638)nu zijn er meer dan 2000000 errors.Ik krijg hem niet meer opgestart.Ik heb van de verschillende schermen opnamen gemaakt.
Dit zijn de facts Leo.De errors zijn er niet meer,maar ik krijg nog steeds geen opstart en zie ALLEEN de schermen die ik als bijlage stuurde.Dus graag advies hoe binnen te komen.Ik heb ook met installatiecd geprobeerd, maar ondanks dat ik die heb geplaatst wordt nog steeds om gevraagd
m.a.w wil je mij eerst helpen met het opstarten a.u.b?
groet carel
Inmiddels geprobeerd op te starten in een blauw scherm met WINDOWS XP home edition setup.Bij mijn spullen vond ik een "AUTO STREAM"dus een installatie cd waar SP2 in zit.Bij herhaling krijg ik de boodschap dat"geen vasteschijfstations worden gevonden"
 
Laatst bewerkt:
Ws is door alle fouten het bestandssyteem op de harde schijf beschadigd geraakt.
Je kunt proberen dit te repareren.
De eerste stap dan is om in de herstelconsole (lees hier meer onder opdrachten console) een reparatie uit te voeren.
Start de pc op van cd en geef in het scherm van de setup-van repareren-, of druk F10.
Vervolgens wordt gevraagd wilde installatie je wilt reparen, je hebt één mogelijkheid, maar kies die wel specifiek.
Vervolgens wordt om een administrator wachtwoord gevraagd, geef deze op als je dat ooit hebt ingesteld.
Als je nooit een wachtwoord heb opgegeven laat je het leeg en druk je op enter
Er komt nu een regel met een knipperende cursor die met c:\ begint
Type daar DHKDSK /f voor een snelle reparatie en CHKDSK /r voor een heel grondige reparatie. Mn de laatste duuurt een flinke tijd, want dan worden ook fysiek fouten op de schijf gerepareerd.
Na deze controle de meldingen othouden en eventueel posten (foto)
en proberen of de pc op start. Het resultaat lezen we dan voor de volgende stap.
mvg leo
 
Toch nog maar eens de reeds bestaande insteekmodules eruit gehaald en opnieuw er in gezet.Daarna de memtest uitgevoerd.Ziet er best goed uit(zie bijlagen 4679 en 4680)
Hoe nu verder ?
groet Carel

Oké;)
Eigenlijk hetrzelfde verhaal als met de floppy, maar in die opstart lijst de cd speler selecteren.
Je bent al bij de setup geweest
Het gaat erom dat je in het scherm komt van plaatje 4679, daar druk je op R.
en dan de verdere procedure.
 
Het blijft inderdaad"Duren"!Ik krijg het volgende blauwe scherm;
Windows XP Home Edition Setup
Setup kan geen vasteschijfschijfstations in uw computer vinden.
Setup kan niet doorgaan.
groet Carel
 
Staat de schijf dan nog wel vermeld in het bios (bv dat opstartrijtje) waar we het eerder over gehad hebben.
 
Inmiddels wel een melding dat Windows is afgesloten.(zie bijlage 4685)
Ik neem aan dat ik de laatste tijd wel eens aan het bios heb gerommeld.Is het mogelijk om een afbeelding of andere opgave te krijgen hoe een bios correct afgesteld eruit moet zien?Dan kan ik eerst eens daar mee beginnen.
groet Carel

Ik heb even rond gekeken en zie dat er verschillende bios instellingen zijn te vinden .Ik durf niet aan er eentje te kiezen.Nu mijn samenstelling van de PC bekend is,is het waarschijnlijk mogelijk een correcte instelling te adviseren.Als dit het eenvoudiger maakt, wil ik uiteraard opnamen van het scherm maken .
 

Bijlagen

  • Herschaalde kopie van _IGP4685.jpg
    Herschaalde kopie van _IGP4685.jpg
    96,5 KB · Weergaven: 16
Laatst bewerkt:
Groot nieuws!
Omdat de grootste ellende ontstaan is na de wijziging in het geheugen,gededuceerd en gecombineerd.Dus de bak opengeschroefd en na ontladen alle kabels eens geinspecteerd op bevestiging.Ook de kabels van de HD eraf en er weer op,alle insteekmodules van het geheugen eruit en weer vast.Resultaat ;het werkt weer!
Uiteraard ga ik toch een 250MB kopen en er in zetten.Dan met de nieuwe ervaring ,zo die negatief is,terug naar HELPMIJ.
Leo bedankt en tot forums,groet Carel
 
wanneer je een windows foutmelding krijgt is de harde schijf gevonden
Kijk eerst even wat er gebeurt wanneer je weer van de cd af opstart.
edit: ben een tijdje op zoek geweest naar de foutmelding.
Ondertussen draait alles weer
Mooi
Zou evengoed nog een langere memtest doen.
mvg leo
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan