dvd branden met nero 6.3.0.0

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geplaatst door Japser
Oke dan.
Waarschijnlijk ga ik dan dvds kopen want dan hoef je niet de cd te wisselen.
Op een dvd passen ook meer films, maar kun je ze dan handig bijvoorbeeld als je film 1 kijkt, snel naar film3 ofzo? Of is dat erg lastig of moet je daar iets speciaals voor doen ofzo ...
Je kunt niet zomaar deze mpegs op dvd gaan zetten.
Met dvd branden heb je namelijk niet de keuze voor video of super video maar kun je alleen data-dvd of video-dvd kiezen.
wat je dan wel zou kunnen doen is met tmpg DVD author meedere films als 1 dvd maken met een menu en alles er bij.

Geplaatst door Japser

Vorige week heb ik van iemand een film geleend en die stond op een gewoon cdtje! Dat moet dan wel een hele kleine film zijn geweest ofniet?
Dit was trouwens SWAT...
Dat kan als de film Ksvcd geweest is dan past dat op 1 cdr.
Met eem ksvcd kun je 120 min (soms zelfs meer) op 1 cdr gaan persen, als jouw standalone dvd speler trouwens Ksvcd ondersteund dan zou ie ook gewoon svcd moeten doen.

Oh ik kan dus met de mpeg nog geen dvd branden?
Moet ik daar dus tmpg DVD author voor hebben?
Dan download ik die wel op de site die ik had gegeven maar die toen fout was. Heb je daar ook zo'n handige handleiding bij? Of is dat gewoon die van ondertiteling in avi ...?

Dat kan als de film Ksvcd geweest is dan past dat op 1 cdr.
Met eem ksvcd kun je 120 min (soms zelfs meer) op 1 cdr gaan persen, als jouw standalone dvd speler trouwens Ksvcd ondersteund dan zou ie ook gewoon svcd moeten doen.
Gaat dat ook met tmpg DVD author ?

omzetten mpeg naar dvd kun je de handleiding avi / mpeg naar dvd gebruiken.

Met dvd author kun je geen Ksvcd maken dat gat met tmpg encoder door de ksvcd template te kiezen.

Als ik heb dus goed begrijp, moet je een film éérst naar mpeg zetten en dan naar dvd ... ofniet?

Goed, ik ben bezig met de handleiding maar ik kom niet verder bij:

tmpg-dvd5.gif

Hier klikken we achter video source op browse en zoeken we dat m2v bestand op het zelfde doen we achter audio source maar dan zoeken we het mp2 bestand op.

Hij heeft bij mij de video en audio gesplitst, maar als ik dan op video source browse klik, kan ik kiezen uit 2 files maar dat zijn .avi en niet m2v ...
Wat moet ik nu doen? of moet ik ff een screen maken ...

je kan natuurlijk ook gewoon het avi file inladen en dan direct de dvd tempate kiezen.

Uhhmm... hoe?:rolleyes:

En ik heb toch maar ff een screen gemaakt van mijn situatie. Ik heb de handleiding gevolgd, dus bij mpeg tools de files gesplitst. Nu staat er dat ik bij video source de m2v in moet laden.. maar die staat er niet?:confused:

Bijlagen

• ice age.jpg
    ice age.jpg
    64,8 KB · Weergaven: 12
ik snap je probleem niet eerlijk gezegt hoor ?

er staat in de handleidng avi / mpeg naar dvd duidelijk.

"Let op als je een avi file hebt kun je deze stap overslaan laad dan het file gewoon in tmpg en load de dvd template zoals beschreven."

lees dus die handleiding eens door en bespaar je zelf werk.

Oke dan wil ik graag nog één dingetje weten en dan hoop ik eruit te komen:

Er staat dus zo
"Let op als je een avi file hebt kun je deze stap overslaan laad dan het file gewoon in tmpg en load de dvd template zoals beschreven."
Maar met welk programma is dit dan? ik snap niet wat je met dvd template bedoelt.
Nu staat er op mijn pc dat tmpgenc maar moet ik nu dat dvd author ook nog hebben?

ja als je een dvd wilt maken heb je tmpg en dvd author nodig.

tmpg om het file om te zetten naar een dvd geschikte mpeg -> load -> dvd template kiezen en laden

daarna met dvd author het mpeg file naar dvd files laten zetten.

als je leest staat het echt allemaal in die handleidingen hoor

Geplaatst door Japser
Oke ik heb het programma dvd author maar toen ik
die mpeg file er in wilde zetten gaf ie een fout

Wat nu:confused:

heb je dan het file omgezet met de juiste template ?? dus echt gekozen voor DVD (pal).mcf od DVD (ntsc).mcf en daarmee het file omgezet naar mpeg ???

Je bedoelt met deze stappen?
tmpg-dvd5.gif

tmpg-dvd4.gif

Die heb ik overgeslagen want dat was niet nodig omdat ik de avi file al had.

Ik heb alleen de mpeg naar avi gezet en toen heb ik author dvd geinstalleerd maar toen ik OK wilde gaf ie de fout ...
Wat moet ik nu nog doen dan of wat doe ik verkeerd :(

Geplaatst door Japser
Je bedoelt met deze stappen?

tmpg-dvd4.gif

Die heb ik overgeslagen want dat was niet nodig omdat ik de avi file al had.

Ik heb alleen de mpeg naar avi gezet en toen heb ik author dvd geinstalleerd maar toen ik OK wilde gaf ie de fout ...
Wat moet ik nu nog doen dan of wat doe ik verkeerd :(

je hebt wat ?? het mpeg naar avi gezet ?? dit kan iedergeval niet met tmpgencoder gebeurd zijn want die kan dat niet.

als je nu eens het avi file laad bij tmpg en je kiest voor load en dan pak je het file uit bovenstaande afbeelding.
daarna zorg je dat system audio+video aangevinkt staat en klik je op start en laat je tmpg de film omzetten.
Gewoon net zo als je de eerste keer het file naar mpeg gezet hebt maar dan kies je voor DVD template.
het is je de eerste keer ook gelukt dus als je gewoon de zelfde stappen neemt als bij de eerste keer maar nu kiest voor de DVD template ipv voor de videocd dan moet het goed gaan.

Oh zoo, ik zat verkeerd te kijken :eek:

Maar goed, nu heb ik dus precies gedaan wat jij zegt, klik op start en krijg ik 3 meldingen:

dvd1.JPG

als ik op continue klik krijg ik dit:

dvd2.JPG

Als ik op continue klik krijg ik dit:
dvd3.JPG

Klopt dat allemaal? Of moet ik wat anders doen ofzo ?

die meldingen kloppen de laatste melding over dat het bestand al bestaat kun je ondervangen door het een andere naam tegeven als je bij ouput een naam ingeeft.

haal je het hele gezeur van emule weg en noem je hem ice ace

Oke, hij gaat nu weer dik 2 uur aan de gang,
en is het dan een dvd? en moet ik hem dan met
nero als video cd branden?

Of moet ik dan nog iets anders doen ofzo voor ik hem brand ...

'k hoop trouwens wel dat ie dan op 1 cdtje past ...:)

Je moet als hij nu klaar is hem met dvd author naar dvd.
en daarna branden met nero.

nero2.gif

Kies 1 om een DVD te gaan maken.
Kies 2 om aan te geven dat je een DVD-video wilt maken.
Kies 3 om een nieuwe DVD aan te maken.

nero1.gif

Zoek in het rechterscherm de files op die je wilt gaan branden en selecteer deze allemaal.(bovenste aanklikken shift indrukken en de onderste aanklikken )
Sleep alle files nu naar de map video_ts en klik op branden ( cd met vlammetje )
Onderstaand scherm opent nu klik daar op branden.

nero3.gif

Maar ...
Wat ben ik dan nu aan't doen .. :8-0:

Kijk, gister heb ik hem van avi naar mpeg gedaan,
maar wat ben ik dan nu aan het doen?

Want ik dacht nu al naar dvd maar dat is dus niet begrijp ik uit jou verhaal, ik begrijp dat dat met
dvd author moet, maar wat ben ik nu aan't doen dan?

Geplaatst door Japser
Maar ...
Wat ben ik dan nu aan't doen .. :8-0:

Kijk, gister heb ik hem van avi naar mpeg gedaan,
maar wat ben ik dan nu aan het doen?

Want ik dacht nu al naar dvd maar dat is dus niet begrijp ik uit jou verhaal, ik begrijp dat dat met
dvd author moet, maar wat ben ik nu aan't doen dan?

Je geeft zelf aan dat je er nu toch een dvd van wilt maken.
een dvd vraagt een andere mpeg file dan een vcd of svcd , dat heeft te maken met de manier waarop het file gecodeerd wordt door tmpgencoder.

gisteren heb je hem van avi naar mpeg gedaan maar waarschijnlijk met een videocd of super videocd template.
wil je er een echte dvd van maken dat zul je dus het avi file om moeten zetten naar een mpeg wat dvd geschikt is en dat doe je met die DVD template.
Dan heb je dus een mpeg file wat dvd geschikt is maar dan moet je er later met dvd author wel dvd files van maken ( vob enz )

dus je zet nu het avi file om met tmpgencoder naar een mpeg file wat dvd geschikt is.
daarna zet je met dvd author het file om naar dvd files.
die kun je daarna op een DVD branden dus nniet op een cdr maar echt op een DVD.

Aha oke dan!
Maar wat ik gister deed, van avi naar mpeg hoefde dus eigenlijk niet want dat doe ik nu ook al...
Maar als ie dus over een uurtje klaar is moet ik met dat dvd author aan de gang. ik heb geen idee hoe dat werkt, maar dat staat ook in de handleiding van jou site?
En je zei dat ik hem op dvd kon branden, maar als de file kleiner is dan 700mb kan het toch ook op een gewoon cdtje?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan