DVD brander probleem

• Onderwerp starter Onderwerp starter thez
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

thez

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2007
hallo iedereen,

ik heb sinds een week een nieuwe pc
die heb ik zelf geassembleerd
alles doet het perfect alleen mijn dvd brander (sonynec optiarc ad-7173) geeft een probleem. in de bios word hij herkend en in windows geeft vista aan dat hij aan het instaleren is en het apparaat gereed voor gebruik is, maar als ik een cd of dvd erin doe dan gaat de hele pc langzaam lopen en als ik Deze computer open loopt dat venster vast.
alleen als ik een lege dvd erin doe pakt hij hem wel maar bij het branden loopt hij na 1% vast. ik heb al geprobeerd om de nieuwste firmware te instaleren maar dat heeft ook niet geholpen. ik kan verder ook niks bedenken hoop dat 1 van jullie wat weet :D

mijn specs zijn:
Moederbord: MSI p35 neo2
Processor: Intel core duo 6750 2,6Ghz
Geheugen: 2gig
videokaart: Club 3D Geforce 8800GTS 320mb
hardeschijf: Maxtor Diamondmax 21 250GB
Sony-nec Optiarc AD-7173 DVD-RW Dual layer Labelflash

Laatst bewerkt:
Welkom op Helpmij.:)

Heb je na het installeren van je besturingssysteem ook je moederbord drivers geinstalleer? Daarbij ook de nodige updates voor het besturingssysteem?

thnx :)

ja ik heb me moederbord drivers etc. geinstaleerd, en alle windows updates.
ik vind het zeer vreemd want hij doet het wel prima op mijn oude pc..

weer paar dagen later en hij doet het nog steeds niet, ik had de brander aangesloten op me oude computer en daar heb ik prima een dvd gebrand en dvdtje gelezen etc. en op de nieuwe computer wil hij het maar niet doen, alle mogelijke drivers en updates voor de pc heb ik geinstaleerd, is er dan ook niemand die een id heeft?

Geef eens aan hoe je brander op de oude pc aangesloten is en hoe je deze op de nieuwe pc aansluit. Ik bedoel hier mee waar op de kabel heb je deze aangesloten en wat zit er nog meer op die kabel.

Geef eens aan hoe je brander op de oude pc aangesloten is en hoe je deze op de nieuwe pc aansluit. Ik bedoel hier mee waar op de kabel heb je deze aangesloten en wat zit er nog meer op die kabel.

op de oude pc zit hij met IDE kabel aangesloten, verder zit er op dezelfde IDE kabel een hardeschijf. in de nieuwe pc zit de brander als enige aan de IDE kabel, want de hardeschijf is bij de nieuwe pc SATA.
heb trouwens ook gecontroleerd of het niet aan de kabel zelf ligt, als ik de dvd speler uit mijn oude pc op de nieuwe aansluit dan doet deze het wel goed, zelfde IDE aansluiting etc.

snap het egt niet, zou het kunnen zijn dat me brander niet werkt onder vista ofzo? dat is het enige wat ik me nog kan bedenken.

Kijk eens of de jumper achter op de brander wel goed zit. Eind van de kabel is Master, sluit je brander daarop aan en zet de jumper op Master.(MS)

heb ik net gedaan, en nog steeds hetzelfde probleem..
voor mijn id heb ik alles al geprobeerd :confused:

haha ja zo zit ik nu ook :P nouja zal nog wel even rondvragen en wat proberen
tog bedankt! :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan