DvD lezer ziet enkel_TS bestanden !

Status
Niet open voor verdere reacties.

Happyhippie

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2004
Als er een DvD in m'n LITE-ON DVDRW SHW-16H5S gaat en ik op openen klik laat ie enkel de Audio_TS en Video_TS bestanden zien,hij kan niet automatisch starten en " Automatisch Afspelen" komt ook niet meer in het keuzemenu,ook het bureaublad icoontje veranderd niet en blijft standard.
Bij een CD ziet hij enkel de bestanden .cda

Kan wel de DvD bekijken als ik in bvb. PowerDvD deze open,dus mechanisch doet ie het wel en is maar enige maanden oud.

Reeds verwijderd uit beheer en terug erop zonder resultaat,ook de registers Upper & Lower filter optie geprobeerd en tevens negatief

Heeft misschien onrechtstreeks iets te maken met een ander probleem dat ik heb maar wil nu eens enkel weten hoe het komt dat hij nu enkel _TS bestanden en .cda bestanden ziet en hoe ik dat al kan verhelpen.

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=263685

Groet
Eric

Laatst bewerkt:
Even [voorzichtig] in het register gaan kijken [en eventueel veranderen] kan het "autorun" probleem misschien oplossen.....

1. Klik op Start, klik op Uitvoeren, typ regedit in het vak Openen en druk op ENTER.
2. Zoek de volgende registersleutel en klik erop:
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\CDRom
3. Als je het automatisch uitvoeren van cd-rom's wilt uitschakelen, verander je de waarde Autorun in 0 (nul). Als je het automatisch uitvoeren van cd-rom's wilt inschakelen, verander je de waarde Autorun in 1.
4. Start de computer opnieuw op.

Aanvullende informatie
Er zijn nog twee andere registersleutels die deze functionaliteit kunnen beïnvloeden:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer
NoDriveTypeAutoRun = 0x00000095

-en-
HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer
NoDriveTypeAutoRun = 0x00000095

De juiste waarde voor beide is 0x00000095.

Inderdaad was je antwoord de oplossing voor alvast dit probleem,nu nog hopen dat ik de rest ook weer i.o krijg met dat branden en de foutmelding

Windows is afgesloten om schade te voorkomen....
MEMORY_MANAGEMENT
.......0x0000001A 0x0004128B,0x5F000201,0x7EF67EF6,0xC0503000

Enig idee hoe het komt dat die waarden zijn gewijzigd,kan dat met het verwijderen van gedeelde mappen bij het deïnstalleren van Roxio CD creator ?

Kan me niet voorstellen dat Register Mechanic of System Mechanic6 PRO bij hun opkuisen die waarden manipuleren.

Enorm bedankt:thumb:
Groet
Eric

Laatst bewerkt:
Jawel... al die "tweakers" proberen Windows te "stroomlijnen" door overtollige zaken [in de ogen van de ontwikkelaar van het programma] uit te zetten, te veranderen of zelfs te verwijderen..... System Mechanics is daar één van.... en Registry Mechanic heb ik helemaal slechte ervaringen mee... Ccleaner in combinatie met Tune Up utilities werkt bij mij het best om de boel [veilig] schoon te houden...

Maar over het [niet totaal kunnen] verwijderen van Roxxio vind je ook talloze "klachten" ......

Laatst bewerkt:
Aha,dan gaan die er af ,CcCleaner en TuneUp heb ik ook nog ergens staan,en DiskCleaner gebruik ik ook telkens bij afsluiten v/d Pc.
Met Roxio heb ik ook al meerdere keren probs gehad op div. Pc's,daarom ging die er nu ook af voor Nero,hoewel ook niet helemaal m'n ding .

Groetjes
:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan