dvd-r branden lukt wel, maar dvd-rw niet!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

jolandacb

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2007
Berichten
76
Hoi,

Ik kan met Nero wel films branden op dvd-r, maar nu had ik dvd-rw gekocht, en wilde ik een film daarop branden, maar dan krijg ik de foutmelding wanneer ik op burn heb geklikt:
' waiting for the drive to become ready' met een lopend balkje, en gebeurt er niets meer, als ik op ok klikt ook niet.
Het zijn beide schijfjes van de Hema, maar waarom doen die rw het niet?:confused:
Ik heb een PC va de Aldi van zo'n 3,5 jaar oud.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Alvast bedankt voor jullie hulp
 
Heb je wel een brander in de pc zitten die de DVD-RW schijfjes aankan? Als je dat niet weet, kun je de gegevens van je brander even hier zetten (merk + type).
 
Ik heb een Pioneer DVD-RW DVR106D
Kun je mij hier verder mee helpen?
Alvast bedankt:D
 
Hoi,

Ondertussen meerderen gevonden met hetzelfde probleem, ook een Medion pc van de Aldi, ook problemen met de DVR 106D brander op dvd-rw'tjes...
Ook hier wordt eenzelfde probleem besproken: http://www.pchelper.nl/forum/index.php?showtopic=36110. Er zijn dus wel meer mensen die problemen hebben met die brander, zegt wat over de kwaliteit ervan...:confused: Medion is ook niet mijn favo merk ;)

De firmware updaten kan een oplossing zijn, op deze pagina staan updates voor Pioneer branders: http://wwwbsc.pioneer.co.jp/product-e/ibs/device_e/dev00001r_e.html#firmware1. Scroll een heel stuk naar beneden (in de 8e blauwe tabel), en daar zie je jouw type brander:
DVR-A06
DVR-106D


Hoe je het moet doen, lees je hier.

Het updaten schijnt bij sommige mensen niet eens te lukken, dus zeg maar als het niet werkt. Je kunt ook nog proberen als het niet lukt te updaten vanuit de veilige modus.

Ik lees ook op andere fora dat het met sommige merken dvd's niet lukt, maar met andere merken wel.

kan nog altijd geen dvd's van het merk phillips of tdk schrijven, dvd's van hyunday ( die maar een fractie van de prijs van de merken kosten ) lukt wel......

Je kunt dus nog andere dvd's proberen...

Succes alvast!
 
Hartstikke bedankt joh.
Ik ga er morgen zeker mee aan de slag.
Ik heb niet zo heel veel verstand van pc's, dus hoop dat ik er uit kom.:D
Anders roep ik wel heel hard als het mag.;)
Enorm bedankt in ieder geval.

Jolanda
 
Oke, roep maar zo hard als je kunt als het niet lukt ;)
 
available target is not found

Deze melding krijg ik wanneer ik de update wil laten starten.
Dus updaten is niet mogelijk. :(

Wat nu??
HELP
 
Dit stond in die link die hierboven door Jelle gegeven was.

-----" Het blijkt dat er heel veel mensen zijn met een 'PIONEER DVD-RW DVR-106D' en niet weten dat hij bijv. de OEM van MEDION heeft. Dit houd in dat er een andere firmware in zit dan in de originele PIONEER en daarom word hij niet gevonden met de originele firmware van Pioneer en kan je de firmware dus niet upgraden van 1.07 naar 1.08. Dit is op te lossen door het volgende te doen:

1. Gebruik dit flash tooltje om je OEM Pioneer drive om te zetten naar de originele Pioneer 1.07 firmware.
http://flashman.rpc1.org/Firmware/PIONEER/...L_Flash_1.0.zip
2. Daarna kan je het volgende flash tooltje gebruiken om hem te upgraden naar firmware 1.08
http://flashman.rpc1.org/Firmware/PIONEER/...R106D_FW108.exe"------

Ik ben dus inderdaad niet de enige.
Wat hierboven staat...is dat te doen voor een pc-leek als ik, of moet ik hier maar niet aan beginnen?
 
Het had gekunt als die links nog werkte, maar ik kom op een foutpagina via die links op die website.
 
Dus moet ik nu nogmaals heel hard HELP roepen. :D

Wie weet de oplossing?
Alvast bedankt.
 
Verder weet ik ook geen oplossingen, alleen nog andere dvd's zoals ik in post #4 zei. Ander merk, dvd+rw en dvd-rw proberen. Die moet je dan wel kopen, dat is weer een nadeel als ze niet blijken te werken.
Je zult het verder met de dvd-r moeten doen vrees ik...:confused:

Misschien kan iemand anders jouw grote HULP roep nog beantwoorden :)
 
Jelly, in ieder geval bedankt voor je hulp, maar is het niet zo dat ik alleen maar dvd-R en dvd-RW kan gebruiken, dat dacht ik namelijk.
Dat mijn brander alleen maar - kan branden en geen +.
 
Op deze pagina over jouw brander staat:

Supported Media Writing Standards: CD-R • CD-RW • DVD-R • DVD+R • DVD+RW • DVD-RW

Hij zou dus theoretisch - en + aan moeten kunnen, als er niets mis mee zou zijn...
 
Bedankt, ga ik dat ook eens proberen, want die zijn een stuk goedkoper.
Misschien iemand anders nog een oplossing voor mijn probleem?
Dan hoor ik dat graag.
Alvast bedankt.:D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan