DVD schrijvers doen het niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanFilarski

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2014
Berichten
632
Hallo Allemaal,

Ik heb opnieuw Win10 moeteninstalleren.

Maar nu ontdek ik dat mijn 2 DVD-stsions niet werken

Bij het opstarten komen ze wel voor in het opstartoverzicht (BIOS ?)

Ze hebbenookaltijd gewerkt, tot vanmorgen. Maar nu dus even niet>

(Ik heb er expres een tweede DVD-schrijver bijgezet, ter controle.

Wie heeft er een goed idee?

MVG
Jan Filarski
 
Kijk onder apparaatbeheer bij Dvd-/cd-rom stations of de apparaten correct werken (rechtsklik>eigenschappen).
Zo niet rechtsklik>stuurprogramma bijwerken.
Controleer ook of bij andere stuurprogramma's een geel driehoekje met een uitroepteken staat.
Haal je drivers anders op bij de fabrikant van je pc.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Mik Zjegger

Ik zal je eens wat zeggen: DVD/CD rom stations komen momenteel niet voor in apparaatbeheer !!!

Ik ben al op de Site geweest van MSI (moederbord = MSI) type MS-7369, maar daar worden geen drivers voor geleverd.

Tevens heb ik een Tooltje van MSI gedownload: MSI Live-Update, maar die zegt dat alle drivers up-to-date zijn.

Dus ik weet het even niet meer.

Misschien weet u nog een raadje?

MVG
Jan Filarski
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen week, of die week ervoor, zijn hier op de Helpmij identiek of nagenoeg identieke problemen voorbij gekomen : DVD speler(s) worden door Win 10 niet herkend.

1e : Klik
2e : Klik (weliswaar 8.1 probleem, maar toch)
 
Laatst bewerkt:
Hallo gast0225

Ik heb de reactie gelezen (over de DVD-spelers die niet geinstalleerd worden in Win10)

Maar er zijn nog geen oplossingen bekend?

Heet kan toch niet zo zijn dat Win10 opnieuw geinstalleerd moet worden?

MVG
Jan Filarski
 
Kijk eens in apparaatbeheer en zet bij beeld verborgen apparaten weergeven aan, staan daar nu wel DVD stations? indien ja, deïnstalleren en opnieuw opstarten, wil dat?
 
Hallo gast0225

Ik heb de reactie gelezen (over de DVD-spelers die niet geinstalleerd worden in Win10)

Maar er zijn nog geen oplossingen bekend?

Heet kan toch niet zo zijn dat Win10 opnieuw geinstalleerd moet worden?

MVG
Jan Filarski
In de postings worden diverse oplossingen besproken. Als jij ze probeert en het wil niet (nog even los van het bericht van lange pier hierboven) dan geldt denk ik hetgeen in bericht 20 van linkje 1 wordt geconcludeerd.
 
Hall Lange Pier,

Inderdaad stonden de DVD-spelers verborgen.

Toen heb ik de apparaten: Installatie ongedaan gemaakt

En vervolgens de juiste Driver Bij Samsung opgehaald (TSSTCORP CDDVDW SH-S223C SB04)

En geprobeert te installaeren. Maar dan komt het Commentaar: Apparaat niet gevonden

En de driver te installeren, als Administrator lukt ook niet. Commentaar hetzelfd: Drive can't be found

Wat zijn volgens jouw no te nemen stappen?

MVG
Jan Filarski
 
Je hoeft helemaal geen drivers te installeren want die zijn er niet anders dan de generieke windows drivers.

Deïnstalleren en opnieuw opstarten, hoe en waar worden ze dan in apparaatbeheer weergegeven?
 
Hallo Lange Pier,

Na deinstallatie, worden ze weer gewoon in Verborgen apparaten neergezet

MVG
Jan Filarski
 
Weird, weer deïnstalleren, uitzetten, de DVD stations afkoppelen van de SATA (neem ik aan), opstarten zonder de stations en opgestart te zijn weer uitzetten, stations er aan en weer opstarten, zelfde probleem?
 
Hallo Lange Pier,

Ik heb het hele rijtje met opdrachten uitgevoerd.

Toen zonder DVD opgestart
Toen hij weer draaide, heb ik bovendien ook nog Ccleaner gebruikt om het Register te reinigen.
Daarna heb ik hem gestopt
de DVD weer aangekoppeld.
Weer opgestart.
Resultaat: DVD1 weer Verborgen apparaten neer gezet
DVD2 kwan wel op de normale plaats voor in Apparaatbeheer
maar, in de verkenner alleen vermeld als: CD-stion (D)
normaliter zou er nog bij moeten staande grootte 4.37Gb en beschrevendeel 2.05Gb
Bovendien bij daarna het weer opstarten waren weer alle bij de DVD op de plaats Verborgen apparaten geplaatst.

Het hier bovenstaande heb ik meer als 3 x uitgevoerd.

Zonder echt succes dus.

MVG
Jan Filarski
 
Heb je nog een cd van het moederbord?
Daar moeten drivers op staan van alles wat op je moederbord zit. Nu zitten die DVD's niet op je moederbord, maar wie weet mis je wel SATA drivers.

Ik noem nu maar wat, maar ik denk alleen maar mee.

Kan jou pc Windows 10 wel aan? Waarom moest je eigenlijk Windows 10 opnieuw installeren?
 
Hallo Femke98

Ik gebruik MSI Live Update om m'n moederbord bij te werken.

Nu blijkt dat er veel meer van dezelfde klanten bekend zijn. (dus dat de DVD-spelers niet of niet goed aangestuurd worden)
Ik heb nu weer een IDE DVD-Speler geinstalleerd, en het pijn is over.
Bedankt voor je mee denken.
MVG
Jan Filarski
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan