Hey iedereen,
ik zou graag het volgende doen. Ik heb een masterpage met 10 afbeeldingen (deze heb ik in kleur en zwart-en-wit). De bedoeling is om dit te kunnen kiezen aan de hand van checkboxen. Als de checkbox die overeenkomt met de eerste afbeeldingen aangevinkt is, dan is het de bedoeling om deze in kleur af te beelden. Dit alles hou ik bij een sql database.
Op mijn masterpage ga ik dus de gegevens uit de database ophalen om te weten welke afbeeldingen afgebeeld moeten worden.
Ik heb het volgende:
In het rood gemarkeerd ziet u het ID van een image control op mijn masterpage. De bedoeling is uiteraard niet om telkens image5 aan te passen maar dit zou dynamisch moeten gebeuren. (wanneer i = 0 dan moet Image0 aangepast worden, wanneer i = 1 moet Image1 aangepast enz).
Is er enige manier om dit te doen?
ik zou graag het volgende doen. Ik heb een masterpage met 10 afbeeldingen (deze heb ik in kleur en zwart-en-wit). De bedoeling is om dit te kunnen kiezen aan de hand van checkboxen. Als de checkbox die overeenkomt met de eerste afbeeldingen aangevinkt is, dan is het de bedoeling om deze in kleur af te beelden. Dit alles hou ik bij een sql database.
Op mijn masterpage ga ik dus de gegevens uit de database ophalen om te weten welke afbeeldingen afgebeeld moeten worden.
Ik heb het volgende:
Code:
protected void Page_Load(object sender, EventArgs e)
{
SqlCommand selectclasses = new SqlCommand("SELECT * FROM classes" ,conn);
try
{
conn.Open();
SqlDataReader reader = selectclasses.ExecuteReader();
int i = 0;
while (reader.Read() || i < reader.FieldCount)
{
if (reader["recrutement"].ToString() == "1")
{
[COLOR="Red"]Image5[/COLOR].ImageUrl = "~/img/recrutement/recrutement_" + reader["classname"].ToString() + ".jpg";
}
else
{
[COLOR="Red"]Image5[/COLOR].ImageUrl = "~/img/recrutement/recrutement_" + reader["classname"].ToString() + "_grayscale.jpg";
}
}
}
catch (Exception ex)
{
Response.Write(ex.Message);
}
finally
{
conn.Close();
}
In het rood gemarkeerd ziet u het ID van een image control op mijn masterpage. De bedoeling is uiteraard niet om telkens image5 aan te passen maar dit zou dynamisch moeten gebeuren. (wanneer i = 0 dan moet Image0 aangepast worden, wanneer i = 1 moet Image1 aangepast enz).
Is er enige manier om dit te doen?