dynamische urls's

Status
Niet open voor verdere reacties.

alain1988

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
29 jan 2010
kan me iemand uitleggen hoe dynamische urls werken ik heb al wat afgelezen op google maar snap het niet helemaal
ik zout dit willen toepassen op de site als de gebruikers een bewerking doen dat ze het dynamische url krijgen ipv het static graag had ik hier wat meer info over gehad

Wat zijn statische en dynamische websites?

Er zijn vele statische websites op het internet, Je zult niet in staat zijn om onmiddellijk te vertellen dat het statisch is, maar de kansen zijn, als de site ziet er basis uitziet voor een kleiner bedrijf, en gewoon informatie levert zonder toeters en bellen. Statische websites kunnen pas echt worden bijgewerkt door iemand met kennis van website ontwikkeling. Statische websites zijn het goedkoopste en te ontwikkelen en te hosten. Vele kleinere bedrijven gebruiken nog ste4eds deze om hun aanwezigheid op het web te krijgen.

Voordelen van statische websites
• Snel te ontwikkelen
• goedkoop te ontwikkelen
• Goedkoop naar host

Nadelen van statische websites
• Vereist web development expertise voor update van de website
• Site is niet zo nuttig voor de gebruiker
• De inhoud kan heeft soms een stagnerende werking.

Dynamische sites aan de andere kunnen duurder zijn om die eerst te ontwikkelen, maar de voordelen zijn talrijk. Op een basisniveau, kan een dynamische website de website-eigenaar de mogelijkheid geven om eenvoudig te updaten nieuwe inhoud toevoegen aan de site.

Dit kan bijvoorbeeld nieuws en evenementen die worden geplaatst op de site via een simpele browser interface. Dynamische kenmerken van een site zijn slechts beperkt door de fantasie. Enkele voorbeelden van dynamische website features zou kunnen zijn: content management systeem, e-commerce systeem, bulletin / discussie boards, intranet of extranet faciliteiten, mogelijkheid voor klanten of gebruikers om documenten te uploaden, mogelijkheid voor beheerders of gebruikers om contenten te creëren of toe te voegen aan een site (dynamisch publishing).

Voordelen van dynamische websites
• Veel meer functionele website
• Veel gemakkelijker te actualiseren
• Nieuwe content brengt mensen terug naar de site en helpt bij de zoekmachines
Kan werken als een systeem om personeel of gebruikers samen te laten werken.

Nadelen van dynamische websites
• Langzamer / duurder om te ontwikkelen
• Hosting kost een beetje meer

Overzicht
Veel sites van de laatste tien jaar zijn statisch, maar meer en meer mensen zien het realiseren van de voordelen van het hebben van een dynamische website. Dynamische websites kunnen de meeste van jouw site en of het gebruiken als een hulpmiddel of een professionele, interessante ervaring voor jouw bezoekers.
Groet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan