Eén vaste afzender bij twee accounts

Status
Niet open voor verdere reacties.

dippy

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2002
Deze vraag ben ik al zoekend in deze sectie meerdere keren tegengekomen, hier bijvoorbeeld maar nergens staat een oplossing. Die moet er toch wel zijn denk ik dan. Misschien is er nu iemand die het weet?

Ik heb in OE twee accounts aangemaakt bij dezelfde provider.
Account 1 heb ik ingesteld als standaard.
Als ik een nieuw bericht verzend, staat in het veld "Van" dus ook keurig mijn standaardadres, account 1, vermeld.
Maarrrr.. het probleem is: zodra ik een bericht van iemand ga beantwoorden, een 're' dus, staat account 2 steeds als standaardafzender en dat wil ik niet.
Ik weet dat je dit met een simpele muisklik in het veld "Van" kunt veranderen, maar dat vergeet ik zo vaak!

Mijn vraag is dus: hoe zorg ik dat account 1 ook bij "Re"-mails standaard, automatisch dus, als afzender wordt vermeld?

Laatst bewerkt:
Erg vaag inderdaad, maar volgens mij gaat dat dus niet, denk dat het op alfabetische volgorde wordt gebruikt de email adressen. Weet niet of dat klopt bij jou geval?

Ja Casper, alfabetisch zou nog een beetje een logische verklaring zijn, maar mijn account 1 begint met een A, account 2 met een G, dus dat is het ook niet. :confused:

edit: caspAr bedoel ik, sorry. Komt door dat alfabet denk ik

Laatst bewerkt:
Is die mail waar je een "re" wilt doen ook naar je eerste account gestuurd? Ik heb het net even getest met 2 account. De "re" heeft als afzender waar mail naar toe was gestuurd.

Standaard reageren met account 1 lijkt me niet kunnen, als het bericht naar account 2 was gestuurd.

Laatst bewerkt:
Ik heb het net even getest met 2 account. De "re" heeft als afzender waar mail naar toe was gestuurd.

Erg vaag, want bij mij doet hij dat niet, zal dus ook meer toeval zijn.

Geplaatst door Caspar107

Erg vaag, want bij mij doet hij dat niet, zal dus ook meer toeval zijn.

Denk ook toeval, want nadat jij dat vermeld had heb ik het nog een keer gedaan, en was het weer anders:D

Geplaatst door Tanja1968
Is die mail waar je een "re" wilt doen ook naar je eerste account gestuurd? Ik heb het net even getest met 2 account. De "re" heeft als afzender waar mail naar toe was gestuurd.

Standaard reageren met account 1 lijkt me niet kunnen, als het bericht naar account 2 was gestuurd.
Hallo Tanja, nee, degenen van wie ik de mail beantwoordde, kenden mijn tweede adres niet eens.
Dat ging dan als volgt: Ze mailden naar mijn account 1 en kregen van mij een 'Re' terug met het adres van account 2 omdat dat automatisch als afzender stond en ik er dus niet aan gedacht had dat te veranderen. Klinkt onlogisch, maar het is toch echt waar.

identiteit anders instellen

Hallo dippie,

Ik heb ook 2 e-mail adressen.
Ik heb het volgende gedaan:
Open OE
Ga naar bestand
Identiteit toevoegen.

Hier kan je de twee e-mailadressen ingeven.

Als je dit doet, dan kan je maar een adres per keer openen.
Ik weet niet of je dat wel wilt.

(Ook heb ik 2 verschillende Logins en wachtwoorden bij de provider)
Dit zal niet noodzakelijk zijn, maar ik vond dit wel makkelijk.
Als ik wil switchen van het ene naar het ander e-mail adres doe ik :

Bestand
Identiteit beheren
en dan klik ik op het andere e-mail adres.

Hij vraagt dan verbinding behouden en dan doe je ok.
Je zit dan in het andere e-mail adres.
Lijkt ingewikkeld, maar is niet zo.

Groet Mirjam

Mirjam, bedankt voor je reactie. Ik heb jouw tip geprobeerd, maar ook dit hielp niet. Dat komt denk ik omdat ik bij mijn SP twee accounts heb onder hetzelfde wachtwoord.
Ik ga er maar van uit dat hier geen oplossing voor is. Wel irritant, maar niet echt rampzalig.

Kan het niet over mn hart verkrijgen de status 'opgelost' aan te vinken, zeker niet nadat ik net voor de zóveelste maal met de verkeerde afzender ge-replyed heb. En mijn hersens geven het alert-seintje pas door nadat ik op 'Verzenden' heb geklikt. :confused:
Is er echt nergens een OE-expert die het verlossende antwoord weet?

Je kunt toch kiezen met welke account je iets verzendt?
Zijn wel wat handelingen extra, maar je probleem is opgelost.

Sigma

Zie eerste post...
Geplaatst door dippy
Ik weet dat je dit met een simpele muisklik in het veld "Van" kunt veranderen, maar dat vergeet ik zo vaak!
Ik ben echt niet te beroerd om een paar klikjes te doen, maar bij verzending van een snelle reply werkt mijn hoofd niet altijd mee.
Ter verdediging kan ik nog aanvoeren dat er meer mensen zijn die dit lastig vinden.

Dit is ook niet DE oplossing. Maar ik heb ook 2 accounts.

1 gezamenlijke account in outlook express, en 1 eigen account in incredimail. Als je het echt irritant vind kun je het ook op deze manier beheren.

Zoals ik al zei. Een oplossing is het niet, maar wel een alternatief.

Bijkomend voordeel van incredimail. Bij " from" kun je een standaard aanklikken.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Tanja1968
Bijkomend voordeel van incredimail. Bij " from" kun je een standaard aanklikken.
Kijk, dat zou OE nu ook moeten hebben!

Maar het is een leuke tip, ik heb incredimail net gedownload en geïnstalleerd en ben er nu mee aan het spelen. Ook al is het dan niet DE oplossing, het is wel een leuk alternatief. Bedankt Tanja!

Ik gebruik incredimail voor mijn helpmij account. Zie ik direct of er gereageerd wordt. Komt er zo'n leuk eendje in beeld lopen:D :D Kun je ook allemaal zelf kiezen.

Je kan bij 'Accounts - Tabblad E-mail - Eigenschappen (Tabblad Algemeen)' toch kiezen voor 'E-mailadres' en 'Antwoordadres' van waaruit de e-mails gestuurd worden en waarheen de RE:'s moeten gaan? Of is het dat niet wat je zoekt?

Bedankt Goliath, Ook dat had ik al geprobeerd, maar nee.. Zelfs als ik bij beide accounts in het veld 'Antwoordadres' mijn standaard emailadres invul , wordt bij een Reply toch automatisch het tweede adres geselecteerd.

Laatst bewerkt:
Maar heb je ook al geprobeerd om je 'E-mailadres' te veranderen? Je 'Antwoordadres' is bij mijn weten alleen maar bedoeld voor iemand die een RE doet op jouw e-mailbericht.
Ik heb het hier even geprobeerd (zowel in Outlook Express als in Outlook): twee accounts gemaakt met twee verschillende e-mailadressen (bijv. goliath@a en goliath@b). Ik heb bij beide tweemaal hetzelfde 'E-mailadres' ingevuld (bijv. goliath@a). Als iemand mij nu een e-mail stuurt op goliath@b, dan neemt hij bij een RE toch als afzenderadres goliath@a.
Volgens mij werkt dit perfect. Neen?

Goliath, reusachtig ;) bedankt voor je moeite! Deze tip komt heel dicht in de buurt; ik krijg nu bij een “Re” wel het gewenste afzenderadres, adres 1 dus. Maar …(ja sorry, altijd weer een ‘maar’) ik kan nu alleen nog replyen met adres 1 en dat is ook weer niet de bedoeling.

Zoals Tanja al zei: bij Incredimail kun je heel simpel aanvinken welk adres je standaard als afzender (ook bij een reply) wilt gebruiken. Ik kon me gewoon niet voorstellen dat Outlook Express - dat me verder prima bevalt - zoiets voor de hand liggends niet heeft ingebouwd. Maar dit hebben ze kennelijk over het hoofd gezien.

In een nieuwsgroep kwam ik de volgende berichten tegen m.b.t. je probleem:

When you start a reply, OE always uses the account that downloaded the
message. I suspect that you actually have one POP3 mailbox with 4 aliases,
with each email address (alias) set up as an OE account. A POP3 mail client
like OE sees only the mailbox and be default downloads everything in it
regardless of what address might be in the TO field. This means that the
first account on the list is the one that is actually downloading
everything, and that is why OE is using it for replies.

To work around this, you will need to set up message rules along these
lines:

When the message is from the "Account#1" account
and when the message does not contain "alias#1"
Do not Download.

When the message is from the "Account#2" account
and when the message does not contain "alias#2"
Do not Download.

That should give you the idea.

Bron

En:

A reply will always go out using the account that was in use (i.e., the one
you are connected to when mail is polled) when the message was downloaded.
For your problem, the only thing you can do is remove the check mark
(Include this account when receiving mail or synchronizing) from the
accounts you do not want replies going out for under Tools/Account/Mail tab
for the account involved. It makes no difference who the message is
addressed to, only who you are connected via when you download messages.

Bron

Groetjes,
Bennie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan