Eén vaste afzender bij twee accounts

Status
Niet open voor verdere reacties.
Benny, ook jij bedankt voor de tips.
Oplossing 2 had ik al geprobeerd, dat werkt niet.
Oplossing 1 begrijp ik niet; ik heb bij "Berichtregels" wel geprobeerd het zo in te stellen als daar gezegd wordt, maar "and when the message does not contain "alias#1" kan ik daar niet vinden. En "do not download" vind ik vreemd, dat zou betekenen dat ik die berichten niet in OE krijg? Het kan ook zijn dat mijn Engels hier tekort schiet.

Ik ben bijna geneigd mijn excuus aan te bieden voor de bezwaren die ik steeds aanvoer, maar ik kan het gewoon niet uitstaan dat dit niet lukt. :o

Klopt het ook dat je 1 POP-account hebt en werkt met aliassen? Of gaat het echt om twee verschillende e-mailadressen? Welke versie van OE heb je? En om welke e-mailadressen gaat het? Maak ze fake, maar dan praat het wat gemakkelijker.

Groetjes,
Bennie

Geplaatst door Bennie
Klopt het ook dat je 1 POP-account hebt en werkt met aliassen?
Ja, dat klopt. xs4all is mijn provider en daar heb ik dus een alias aangemaakt.
Ik heb trouwens OE 6.0
Mijn eerste adres met mijn eigen naam -beatrixvanoranje@xs4all.nl- is voor 'normaal' gebruik, die heb ik ook als standaard ingesteld.
Mijn tweede adres -dippy@xs4all.nl- gebruik ik wanneer ik anoniem wil blijven.

Sturen bijv. vrienden nu een mail naar beatrix en ik reply daar even snel op, dan komt het regelmatig voor dat ze een mail van dippy terugkrijgen omdat 'dippy' standaard als afzender staat en ik in de haast wel eens vergeet dat te veranderen. En ja, die gooiden ze dan ongezien weg, want dippy kennen ze niet.

Goed, we gaan wat fröbelen en kijken hoever we komen.:)

Maak de volgende berichtregels:

Criteria:
1) Als het bericht van de account met een bepaalde naam afkomstig is. Vul daar Beatrixvan oranjeaccount in.
2) Als de berichttekst bepaalde woorden bevat. Vul daar beatrixvanoranje@xs4all.nl in. Klik op toevoegen en dan op opties. Zet rondje bij "geen van de woorden bevat".

Actie:
Niet van server downloaden.

Herhaal dezelfde stappen, maar dan voor dippy@xs4all.nl account. Bij deze acccount vul je uiteraard dippy@xs4all.nl in bij puntje 2.

Test uit:)

Groetjes,
Bennie

Bennie, ik je aanwijzingen exact nagefröbeld. (vakantie :cool: )
Ik durf het bijna niet te zeggen maar eh.. het werkt niet..
Heb mezelf voor alle zekerheid gemaild vanuit een hotmail-account, maar bij een reply blijft het zgn. dippy-adres hardnekkig bovenaan staan als standaard-afzender :confused:

We gaan nog even verder met fröbelen:)

Daar waar ik heb geschreven:
"Als de berichttekst bepaalde woorden bevat."

Kan je dat veranderen in:
"Als de regel Aan bepaalde personen bevat". Probeer daar niet alleen uit beatrix in te vullen, maar ook je andere account. (Het lijkt me dat je hier je andere account - Dippy- moet invullen, begin daarmee)

Bij "geen van de woorden bevat" komt dan te staan: "Niet voor onderstaande personen is bestemd" (zie opties).

Groetjes,
Bennie

Benny, bedankt; ik heb weer je aanwijzingen gevolgd.
Inmiddels is het zo dat bij een reply op sommige mails nu wel het hoofdadres staat geselecteerd (ja eindelijk!) maar niet bij allemaal. Zelfs bij een reply op mails van dezelfde persoon wisselt dit. De logica daarvan ontgaat me even.

De theorie zegt:

"When you start a reply, OE always uses the account that downloaded the message".

Dat betekent dus zoveel als: als de berichten worden binnengehaald via het beatrix-account, zullen die berichten bij een reply ook door het beatrix-account worden gereplied ook al zitten daar berichten tussen die gestuurd zijn aan het dippy-account.

Omgekeerd geldt dit dus ook.

Nu zeg je dus: niet bij allemaal. Maar zijn die "allemaal" berichten wel naar hetzelfde account gestuurd? Daar ben ik benieuwd naar. Dat geldt dus ook voor datgene wat je zegt over dezelfde persoon.

In principe zouden die berichtregels dat moeten corrigeren. Let dus goed op wie-wat-aan-wie toestuurt en welke account het is die de berichten binnenhaalt.

Maar misschien is er ook wel geen logica:D

Groetjes,
Bennie

Geplaatst door Bennie
Maar zijn die "allemaal" berichten wel naar hetzelfde account gestuurd? Daar ben ik benieuwd naar. Dat geldt dus ook voor datgene wat je zegt over dezelfde persoon.
Ja, de mails waarmee ik dat getest heb én die van 'diezelfde persoon' zijn allemaal naar mijn hoofdadres gestuurd. Maar.... ik heb iets ontdekt: dat gebeurt bij oudere mails. (hoewel ik wel 'toepassen op alles' gedaan heb) Ik ben er inmiddels achter dat bij een reply op 'verse' mails tot nu toe steeds mijn hoofdadres geselecteerd wordt.
Als dat zo blijft, is mijn probleem eindelijk opgelost!

De Berichtregels staan nu als volgt:

Deze regel toepassen nadat het bericht is aangekomen
Als de regel Aan eigennaam@xs4all.nl niet bevat
en Als het bericht van de account xs4all alias afkomstig is
Niet van de server downloaden

Deze regel toepassen nadat het bericht is aangekomen
Als de regel Aan alias@xs4all.nl niet bevat
en Als het bericht van de account xs4all alias afkomstig is
Niet van de server downloaden

Ik moet eerlijk zeggen dat dit voor mij op hogere wiskunde gaat lijken, maar het schijnt te werken.
Ik ga het even aanzien en als blijkt dat dit dé oplossing is, zal ik dat melden en jou voordragen voor een koninklijke onderscheiding Bennie! :)

Laatste stand van zaken: met de hierboven genoemde instellingen werkt het tot nu toe feilloos.
Bennie, zeer bedankt!

Hoi, ik heb hetzelfde probleem op deze aloude vraag.
6 adressen en hotmail automatisch als verzendadres.

Ik gebruik deze oplossing nu ook maar tot er een simpeler ingreep bekend wordt. Voor wat betreft
de oude berichten wilde ik dit nog kwijt aan dippie:
"
Regels toepassen op gedownloade berichten

Nieuwe regels die u maakt voor e-mail- of nieuwsberichten, worden alleen toegepast op nieuwe, binnenkomende berichten. Als u regels wilt toepassen op berichten die al naar de computer zijn gedownload, gaat u als volgt te werk:

Wijs in het menu Extra de optie Berichtregels aan en klik op Nieuws of E-mail, afhankelijk van de vraag of u e-mailregels of nieuwsregels wilt toepassen op gedownloade berichten.
Klik in het dialoogvenster Berichtregels op Nu toepassen.
Selecteer de regels die u wilt toepassen op berichten die al zijn gedownload, of klik op Alles selecteren om alle huidige regels te selecteren.
Klik op Bladeren om de mappen of nieuwsgroepen te selecteren waarop u de geselecteerde regels wilt toepassen.
Klik op Nu toepassen om de geselecteerde regels toe te passen op de mappen of nieuwsgroepen die u hebt aangewezen.
"

Greetz
H

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan