E-Mail formulier met JavaScript maken?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Crime
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Crime

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2008
Kan ik een E-Mail formulier maken met JavaScript?
En ook dat als je op ''verzend'' klikt dat ie dan ook verzend?
Niet dat outlook dan opent of dat je dan nog eens een email moet intypen waar ie naartoe moet ofzo.

Als dit echt, echt, echt niet kan is er een goed phpscript?

Dit wordt hier op Helpmij.nl veel gevraagt.
Ik heb wel zo'n code. Maar geen JavaScript. Het is PHP
Kan dat ook? Als dat kan is het heel gunstig voor jou. Want als je
op verzend klikt, komt alle info via jou mail in je Mailbox.

PHP???

Dit wordt hier op Helpmij.nl veel gevraagt.
Ik heb wel zo'n code. Maar geen JavaScript. Het is PHP
Kan dat ook? Als dat kan is het heel gunstig voor jou. Want als je
op verzend klikt, komt alle info via jou mail in je Mailbox.

PHP???

Eh, Graag :D
Dan heb ik tenminste een code, ik wacht ook nog even af of het kan met javascript, maar als het niet kan heb ik in ieder geval jou code.
PHP ondersteund mijn host wel.
Als ik mijn php bestand dan upload werkt het meteen, of moet ik nog een of ander ''netwerk'' aanmaken op mijn host ofzoiets?

Ik zal wachten tot je misschien een javaScript hebt gekregen. Als je die niet krijgt van iemand anders, zal ik wel mijn PHP code geven.

Gr

Dan kun je nog lang wachten, het is namelijk onmogelijk met alleen javascript. Je kunt wel een combinatie van JavaScript een een ServerSide scripting taal gebruiken.

Zie bijvoorbeeld mijn website (Dit is nog maar een opzetje van mijn website)

Ik maak hier met JavaScript een Ajax call naar de server van waar de mail verstuurd wordt.

[offtopic]
@Eric: Op je portofolio-pagina misschien toch al de typo 'verscheidenene' (nenene) aanpassen?
[/offtopic]

JavaScript is een clientside taal, dat wil zeggen dat alles volledig bij de gebruiker wordt uitgevoerd. Dat wil ook zeggen dat als je met javascript wil mailen, je dus eigenlijk moet mailen vanaf de computer van de gebruiker. Dat wil dan weer zeggen dat je zijn e-mailadres en wachtwoord moet hebben, wat toch wel een beetje illegaal zou zijn... :p
Bovendien kan een gebruiker JavaScript afzetten. Als je wil dat je formulier goed verwerkt en verzonden wordt zal je moeten terugvallen op een taal die op je server werkt (PHP / ASP / Java / Ruby / ... ). Het is dan de server die het formulier verwerkt, en de server die de inhoud naar jou e-mailt.

Dank je Johan!

Ik zal het aanpassen. Ik moet er wel bij zeggen, dat wat op dit moment online staat meer om de layout en functionaliteit draait dan inhoud, desalniettemin, bedankt!

Er is nog een mogelijkheid met mailto: links. Sommige mail clients nemen nog parameters als subject en standaard tekst. Maar het is niet goed ondersteund en er onhandig, dus PHP is de beste oplossing. Maar dan zou ik eerst eens kijken of je server php ondersteund :thumb:

Er is nog een mogelijkheid met mailto: links. Sommige mail clients nemen nog parameters als subject en standaard tekst. Maar het is niet goed ondersteund en er onhandig, dus PHP is de beste oplossing. Maar dan zou ik eerst eens kijken of je server php ondersteund :thumb:

En uiteraard ondersteund hij PHP.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan