e-mail link via je website

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0515

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2010
Hallo,

ik wil graag mij e-mail 'klikbaar' maken op mijn site.
Dit is uiteraard toegankelijker voor de bezoeker dan copy-paste naar zijn/haar mailbox.

Hoe kan ik zorgen dat er geen enorme waslijst van de spam binnen mijn mailbox komt?
In verleden was mijn email adres klikbaar op mijn site maar sinds ik tussen 5 en 20 spams per dag in mijn mailbox kreeg besloot ik om de klikbare link weg te halen...

Groet, gast0515

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi gast0515,
Ik vraag me een beetje af, hoeveel toegankelijker een klikbaar mailadres is.

Tal van mensen, waaronder o.g., gebruiken al jarenlang niet meer het e-mail programma op de pc, maar werken met gmail, hotmail of iets dergelijks via de browser.
Als ik per abuis op een e-mail link klik, gebeurt er eerst een hele tijd niets (dus als ik een verstrooide bui heb, klik ik nog maar eens), dan bevriest de browser, dan begint mijn pc opeens te ratelen, en wat seconden later openen zich spontaan twee vensters met Outlook Express (die standaard op mijn pc zit, en via de Windows internet-opties niet uit te schakelen valt).
Maar dáár zat ik niet op te wachten, daar werk ik niet mee! :confused:
Die twee vensters moet ik ook weer wegklikken > allemaal verloren tijd...

Voor mij zijn klikbare e-mail links dus juist onhandiger: ik moet die link héél voorzichtig bemuizen (de cursor 1/2 mm verkeerd neergelaten bij het selecteren [vooral als de link naast een komma of punt staat] ... en hij klikt!), en daarna via rechtsklik copy/pasten. Bij kleine letters en voor mensen met een motorische beperking: des te lastiger.
  • Terzijde: of spambots zich iets aantrekken van een niet klikbare link, als deze in de normale e-mail notering staan, weet ik niet.
Voorkomen: er zijn methodes voor "obfuscating" van e-mail adressen, zodat ze wel zichtbaar enz. op scherm zijn, maar niet door spambots getraceerd schijnen te kunnen worden (Google: obfuscating e-mail addresses php).
Genezen: ja, een heel goed anti-spam programma installeren, en strak afstellen.

Nog wat opmerkingen over anti-spambot maatregelen: Webrichtlijn R-pd.8.18, over mail-links ook nog R-pd.8.16.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan